AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #1 Skrevet 15. desember 2016 Jeg kjøpte nylig produktet Ren kroppskrubb men opplever dessverre at jeg ikke klarer duften. Er det noen her som vet om noen parfymefrie skrubber å anbefale, eller hvilke butikker jeg kan kjøpe slike? Anonymkode: c14d4...38f
Gjest BabyBlue Skrevet 15. desember 2016 #2 Skrevet 15. desember 2016 Om du orker å lage selv er det superenkelt og trenger ikke være så dyrt! Du kan f.eks ta et tomt syltetøyglass og vaske det godt og blande sammen sukker og olivenolje, gjerne kaffegrut om du vil ha en som lukter litt. Hvis du bare passer på at det ikke kommer vann nedi fra dusjen så holder den i en god stund. Du kan dryppe oppi litt essensiell olje eller vaniljeessens. Aloe vera gel kan du også ha oppi for ekstra fukt. De fleste skrubber fra butikken lukter dessverre ganske sterkt, tror aldri jeg har kommet over en som er helt uten lukt. Men om du tåler naturlige produkter har iherb mye bra
Gjest Ravna Skrevet 15. desember 2016 #3 Skrevet 15. desember 2016 (endret) . Endret 3. september 2017 av Ravna
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #4 Skrevet 15. desember 2016 2 timer siden, BabyBlue skrev: Om du orker å lage selv er det superenkelt og trenger ikke være så dyrt! Du kan f.eks ta et tomt syltetøyglass og vaske det godt og blande sammen sukker og olivenolje, gjerne kaffegrut om du vil ha en som lukter litt. Hvis du bare passer på at det ikke kommer vann nedi fra dusjen så holder den i en god stund. Du kan dryppe oppi litt essensiell olje eller vaniljeessens. Aloe vera gel kan du også ha oppi for ekstra fukt. De fleste skrubber fra butikken lukter dessverre ganske sterkt, tror aldri jeg har kommet over en som er helt uten lukt. Men om du tåler naturlige produkter har iherb mye bra Tusen takk for tips! Er det virkelig så enkelt å lage selv? Hva med salt, kan det brukes? Jeg tror jeg ville benyttet annen olje enn oliven da jeg ikke liker lukten. 2 timer siden, Ravna skrev: Jeg ville sett på apoteket, evt parfymeri (ironisk, I know). Jeg tenkte å undersøke i helgen, på stedene du nevner Jeg lurer så på om Body Shop kan ha noe. Anonymkode: c14d4...38f
Gjest BabyBlue Skrevet 15. desember 2016 #5 Skrevet 15. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for tips! Er det virkelig så enkelt å lage selv? Hva med salt, kan det brukes? Jeg tror jeg ville benyttet annen olje enn oliven da jeg ikke liker lukten. Anonymkode: c14d4...38f Ja, det er enkelt og går fort. Du bare tar i litt sukker/salt og olje og ser an hvordan konsistensen blir, også blander du alt sammen. Salt kan du bruke, det er litt grovere enn sukker da (føler jeg selv). Du kan bruke alle slags oljer. Jojoba, rapsolje... ja, det meste. Du kan se om du finner noen tips på youtube eller andre plasser på nett, det er ganske mange som lager sine egne skrubber. Jeg gjør det ofte om vinteren for å få fresh hud, føler det blir så dyrt å kjøpe selv hele tiden. Går så fort gjennom en krukke. Jeg ser de har en på hjemmesiden til bodyshop som heter aloe gentle exfoliator. Kanskje den er noe for deg som ikke er så glad i sterkt parfymerte produkter? Har ikke testet den selv, men liker andre skrubber fra body shop
Tash Skrevet 15. desember 2016 #6 Skrevet 15. desember 2016 (endret) Jeg blander bare kokosolje og sukker Huden blir silkemyk og det er billig. Du kan også bruke olivenolje/solsikkeolje/rapsolje og sukker hvis du ikke har/liker kokosolje. (Edit: så ikke at du allerede hadde fått dette tipset. Anbefaler sukker fremfor salt - salt er nok litt tøft for huden (og uttørkende)) Endret 15. desember 2016 av Tash
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #7 Skrevet 15. desember 2016 Tusen takk for tips @Tash og @BabyBlue Anonymkode: c14d4...38f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #8 Skrevet 15. desember 2016 Jeg bruker kaffegrut. Det inneholder fett, så man blir ikke så tørr. Anonymkode: a82be...e3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå