AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #1 Skrevet 15. desember 2016 Jeg har et nytt jobbinterjvu neste uke, og etter mye forberedelser sitter jeg igjen med det vanskeligste. Hvordan kan man tydelig vise at man er skikkelig motivert for stillingen, helt konkret? Er det noen smarte fraser eller spørsmål som kan vise dette? Synes det egentlig er vanskelig rent personlig, fordi jeg er en pragmatisk person som holder seg stort sett saklig med et glimt i øyet, og ikke akkurat bobler over med entusiasme i kroppsholdning og stemme.. Anonymkode: 02c35...fca
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #2 Skrevet 15. desember 2016 Du klarer vel å boble over med entusiasme og energi i 20 minutter? Anonymkode: 06e86...7d6
Gjest Margit Spat Skrevet 15. desember 2016 #3 Skrevet 15. desember 2016 Jeg tenker at man viser motivasjon gjennom å være godt forberedt og vise stor interesse for arbeidsplassen. Du sier at du driver forberedelser, så da regner jeg med at du har lest deg godt opp på stedet der du skal: årsrapporter, regnskapstall (purehelp.no) og info du kan finne på virksomhetens Facebookside og/eller nettside. Still spørsmål om eventuelle utviklingsplaner for virksomheten, og hva dette evt kan ha å si for de ansatte, hva slags folk som er ansatt der (alderssammensetning, kjønnsfordeling, faglig bakgrunn og prøv å få tak i info om det er «gjennomtrekk» av ansatte eller om det er stor stabilitet) osv osv. Noe er sikkert ikke relevant, og det finnes også helt sikkert mye annet du kan stille spørsmål om. Lykke til!!
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #4 Skrevet 15. desember 2016 Om du ikke er den boblende typen syns jeg du skal tenke over kroppsspråk. Vi sier mer enn vi tror med mimikk og kroppsspråk. Vis interesse med ansiktet når de spør og forteller, lytt engasjert. Du skal vise litt personlighet, så le eller smil av deg selv om det passer inn. Vær for all del naturlig. Du skal få dem til å -like deg-. Ofte stiller flere med lik kompetanse, da er det personlighet som avgjør. Kanskje opplever de den overengajserte som slitsom, men deg som behagelig, og det vipper pinnen i din retning. Anonymkode: 2f5a2...e7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå