AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #1 Skrevet 15. desember 2016 Vi blir mange, og skal lage mye mat. Hvordan blir ribbe om jeg steker den tre dager før? Legge i folie i kjøleskapet etterpå. Vil den beholde saftigheten og sprø svor? Anonymkode: 24ed7...3cc
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #2 Skrevet 15. desember 2016 Jeg har prøvd flere varianter av dette og synes ikke resultatet blir like bra. Jeg får tørr ribbe og seig svor. Jeg har stekt ribbe og fryst den, jeg har også stekt den noen dager før som du tenker på, men som sagt. Ingen ting er som fersk ribbe. Anonymkode: 90517...522
Jerry Lee Skrevet 15. desember 2016 #3 Skrevet 15. desember 2016 Har erfaring med at nedkjølt ribbe over flere dager, OG fryst, mister sprøheten i svoren. Fant ut at den kan "gjennopprettes" til en viss grad med grillelementet. Men like bra som nystekt blir den ikke. Mister smak. Saftigheten, har jeg erfart, holder seg.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #4 Skrevet 15. desember 2016 Det blir ikke godt. Brukbart som restemat, men ikke som selve julemiddagen. Anonymkode: 4ead8...1c5 1
Belima Skrevet 15. desember 2016 #5 Skrevet 15. desember 2016 Steker den lille julafte og har gjort det i mange år. Skjærer av svoren, avkjøler den helt, pakker den inn i folie og tar den under grillen julaften. Selve ribba skjærer jeg i biter julaften og tar den i langpanna og snur på bitene for å få den stekt på alle sider. Har aldri hatt tørr ribbe. Husk å salte og pepre den 2-3 dager før steking. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå