Cathie Skrevet 30. november 2004 #1 Skrevet 30. november 2004 Leste det her i vg i dag, men er det noen som vet om det er lov hvis man kjører på parklys isteden for vanlige nærlys?
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #2 Skrevet 30. november 2004 Parkeringslys er ikke kjørelys. Så det er ikke lovlig å bruke mens du kjører, om ikke loven har blitt gjort om.
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #3 Skrevet 30. november 2004 Det står jo klart og tydelig i artikkelen: såkalt kurve-/tåkelys skal bare brukes i tett tåke, sterk nedbør eller på vei som har ekstremt skarpe svinger.
Hu i Svingen Skrevet 30. november 2004 #4 Skrevet 30. november 2004 Hvorfor skulle man kjøre rundt med parklys?
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #5 Skrevet 30. november 2004 Hvorfor skulle man kjøre rundt med parklys? Regner med at hun mener parklys og tåkelys sammen.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 30. november 2004 #6 Skrevet 30. november 2004 Hvorfor skulle man kjøre rundt med parklys? Det er noen rånere som synes det ser tøft ut med parklys og tåkelys. Spør meg ikke hvorfor... Du ser jo max 20 meter foran deg i mørket, fokuserer på feil sted i kjørebanen, blender motgående trafikk og ser ut som en råner.
Bella:) Skrevet 30. november 2004 #7 Skrevet 30. november 2004 Mange som har ekstra lys foran bruker dette, ekstrautstyr som "gjør bilen", dette er ikke parklys og heller ikke rånete, vil jeg si...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 30. november 2004 #8 Skrevet 30. november 2004 Det er akkurat det jeg skrev i det forrige innlegget - rånete og trafikkfarlig. Parklys blender ingen, men de lysene man bruker i tillegg til parklysene GJØR det - enten de er tåkelys eller 1000-metere. Det verste jeg vet er amerikanske pick-uper med 8 (!) 1000-metere i grillen og 4 på taket. De må jo tenne alle sammen... Og sånt blender faktisk noe helt sinnsykt selv på flere hundre meters avstand!
Cathie Skrevet 30. november 2004 Forfatter #9 Skrevet 30. november 2004 jeg bare lurte på om det var lov jeg, vil ikke si at jeg har lagt merke til å blitt så blenda av sånne lave lys sammen med parklys, men jeg tenkte mest om dagen jeg da...
Hu i Svingen Skrevet 30. november 2004 #10 Skrevet 30. november 2004 jeg bare lurte på om det var lov jeg, vil ikke si at jeg har lagt merke til å blitt så blenda av sånne lave lys sammen med parklys, men jeg tenkte mest om dagen jeg da... Skjønte hva du lurte på, men hvorfor lurte du på det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå