s0la Skrevet 15. desember 2016 #1 Skrevet 15. desember 2016 (endret) Hallo! Jeg begynte å spare neglene i midten av november og er ganske ny på dette med negler. Har sett utallige videoer om hvordan man sparer neglene sine og hvordan man får sterkere, sunnere negler. Så har gjort alt de sier. Bader de i vann og olje, dytter neglebånd, masserer med neglebåndkrem, filer, lakker med neglelakk, osv. Før- og etterbildet er neglene mine med ti dagers mellomrom. Jeg er sjokkert neglene mine har vokst så fort... Hvor lang tid må man regne med at neglene blir tykkere og sunnere etter man har begynt å stelle godt med dem? Er det en grunn til at det hvite på neglene ser sånn ut (ser ut som to lag, der det ene er mer "gjennomsiktig")? Er det fordi det øverste er mer slitt? Endret 15. desember 2016 av s0la
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #2 Skrevet 15. desember 2016 Det hvite? Det er død negl, den har blitt utsatt for luft. Syns ellers de ser ganske gule ut, dine altså. Anonymkode: 6f535...09f 1
s0la Skrevet 15. desember 2016 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hvite? Det er død negl, den har blitt utsatt for luft. Syns ellers de ser ganske gule ut, dine altså. Anonymkode: 6f535...09f Det er fordi jeg bruker mye mørk og farget neglelakk, da blir de litt misfarget.
Arabella Skrevet 15. desember 2016 #4 Skrevet 15. desember 2016 Jeg synes neglene dine er veldig fine. Selv synes jeg ikke firkantet fasong er pent, men det er en annen sak. 1
s0la Skrevet 15. desember 2016 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2016 15 minutter siden, Arabella skrev: Jeg synes neglene dine er veldig fine. Selv synes jeg ikke firkantet fasong er pent, men det er en annen sak. Tusen takk! Mine vokser ut firkantige, så jeg lar de bare være sånn hehe. Har prøvd runde og andre former på neglene, men klarte ikke like det! Men har lyst til å fikse neglene hos en som kan negler, få de formet enda bedre og få de lakket godt. Men skal la de bli litt lengre først.
HtmlBeetle Skrevet 15. desember 2016 #6 Skrevet 15. desember 2016 Angående det med at de ser gjennomsiktige ut på tuppen kan være at det er "gjenværende"hud fra hvis du presser ned huden bak neglen. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det Det lønner seg forresten ikke å gjøre det, da huden bak neglen er veldig sensitiv. Samme med neglebåndene, det er helt ok å dytte dem ned sånn du gjør, men for all del, ikke kutt/klipp de selv. Pass på å bruke en god base under neglelakk, både under lys og mørk neglelakk, så vil dette gjøre at du slipper å få gule negler
s0la Skrevet 15. desember 2016 Forfatter #7 Skrevet 15. desember 2016 7 minutter siden, HtmlBeetle skrev: Angående det med at de ser gjennomsiktige ut på tuppen kan være at det er "gjenværende"hud fra hvis du presser ned huden bak neglen. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det Det lønner seg forresten ikke å gjøre det, da huden bak neglen er veldig sensitiv. Samme med neglebåndene, det er helt ok å dytte dem ned sånn du gjør, men for all del, ikke kutt/klipp de selv. Pass på å bruke en god base under neglelakk, både under lys og mørk neglelakk, så vil dette gjøre at du slipper å få gule negler Okei, takk for svar! Nei jeg klipper aldri av neglebåndene - er redd for å klippe feil og så har jeg heller ikke behov for det. Bruker ikke presse ned hud bak neglene, men kan jo være at jeg av og til bruker neglene til diverste ting uten å tenke over det. Bør jo være mer forsiktig... Bruker alltid base, men blir litt misfarget uansett - heldigvis vises det ikke så godt i vanlig lys. Har sett mye verre misfarging! Bruker nå kun gjennomsiktig neglelakk. Er ikke så flink å lakke, så da er dette best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå