Gå til innhold

Prøverør offentlig + en del tanker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen med erfaring med prøverør som kan svare meg på noen spørsmål. Jeg vet at aldersgrensen for å få dekket behandling er 38 år. Jeg fyller 37 år til våren og har time for nysamtale over nyttår.

Stiller man likt med tanke p

Anonymkode: 31238...2f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarte trykke på send før jeg var ferdig å skrive☺️

Stiller man likt med tanke på ventetid uansett alder?

Har man rett å få dekket prøverør dersom man har barn fra før? (Jeg har ny samboer som ikke har barn)

Hvor lang tid tok det fra første time før dere fikk komt i gang med behandling?

Vi har alt hatt nysamtale å utredning hos privatklinikk der de ikke finner noe galt med oss, men jeg har en magefølelse at noe er galt enten med meg eller at vi to ikke passer sammen. Jeg har masse egg igjen og ble veldig kjappt gravid i 20 årene. Fødte sist i 2007. Tenker at eggene mine kan ikke være så dårlig allerede, selv om det vet man aldri! Jeg har stabil syklus, men har resept på Femar liggende som jeg tenker å ta de neste månedene for å se om det kan være redningen for oss. Vinhar hatt et mislykket AIH forsøk i år. Vi har kun prøvd i 9 mnd!

Tar i mot alle tips/råd og tilbakemeldinger i denne prossen. 

Skrevet

Hvordan var mannens sædkvalitet? Det er jo ting som kan gjøres for at den skal bli bedre. Spise sunt, bevege seg, ikke røyke, ledige klær, zinktilskudd.

Og fikk du bekreftet at du har eggløsning? Femar er jo for de som ikke har EL. Har legen nevnt pergotime? Vil øke antall egg som slippes på en gang. At du har fått barn før, er jo et sterkt kort. Om egglvaliteten forringes, blir jo ikke alle dårlige på en gang, og du er jo ikke SÅ gammel så skulle overraske meg om ikke det var endel gullegg igjen. 

Kjenner ikke det offentlige regelverket, men privat er jo et alternativ om dere ikke kommer til tidsnok. Koster, men uansett en mulighet i bakhånd. 

Anonymkode: a909d...54d

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan var mannens sædkvalitet? Det er jo ting som kan gjøres for at den skal bli bedre. Spise sunt, bevege seg, ikke røyke, ledige klær, zinktilskudd.

Og fikk du bekreftet at du har eggløsning? Femar er jo for de som ikke har EL. Har legen nevnt pergotime? Vil øke antall egg som slippes på en gang. At du har fått barn før, er jo et sterkt kort. Om egglvaliteten forringes, blir jo ikke alle dårlige på en gang, og du er jo ikke SÅ gammel så skulle overraske meg om ikke det var endel gullegg igjen. 

Kjenner ikke det offentlige regelverket, men privat er jo et alternativ om dere ikke kommer til tidsnok. Koster, men uansett en mulighet i bakhånd. 

Takk for svar. Jeg har stabil syklus og med eggløsning. Har testet + tempet meg de siste mnd + legen så at egget hadde slippet på ultralyd for 17 dager siden da hadde vi et forsøk med AIH som ble mislykket. Mannen sin sædprøve var noe redusert, men fikk normal på svaret og han hadde gode svar resultat tross alt noe redusert og skal ikke ha problemer med å gjøre meg gravid fikk vi beskjed om.

Jeg har seff tenkt gjennom alt som kan være galt med meg, tette eggledere, polypp i livmoren, hormonforstyrrelser etc.  Jeg har hatt en del plager med UIV de siste årene, fått mer hårvekst i ansiktet men ellers er alt som før. Det med hårveksten kan like så godt ha komt av tidligere graviditeter/alderen. 

Tenker å vente å høre hva de sier på sykehuset i feb, men jeg føler ikke at jeg har tid til å vente 1 år til før noe skjer. De ønsker vel mest sansynlig å utføre de fleste undersøkelse før de sender inn søknad om IFV?

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte svare deg ang Femar. Femar fikk jeg pga AIH forsøket. Har lest om flere som har blitt gravid med femar som alt har eggløsning fra før, så tenker det ikke skader å bruke opp pakken☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...