AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #1 Skrevet 15. desember 2016 Samboer gikk for mer samvær, hadde vanlig samvær fra før og det ble 60/40 til han. Han har betalt bidraget sitt tidligere og vi har kjøpt det barna trenger hos oss. Nå begynner vi sammen å bli litt fortvilet da barnas ting forsvinner. Da mest klær. Vi kjøper nytt på nytt. I tillegg er de aktive så de sliter en del ut også. Barna fikk tidligere ha med seg diverse til mor, men det kom aldri tilbake. Flere tilfeller har barna fortalt at mor har sagt at tingene skal ligge igjen så nå prøver vi så godt vi kan at ting ligger her hjemme. På bhg og skole forsvinner tøy og barna har flere ganger sagt at dette ligger hos mor. Mor nekter. Vi kan heller ikke stoppe å ha byttetøy liggende. Så vi fyller på og fyller på. Da vinteren kom ville mor at far skulle kjøpe vintergarderoben til alle 3 som skulle ligge hos henne, men det ble unødvendig og dyrt, men hun løst det fint med å ta vintersko, dresser o.l hjem til seg å levere barna uten. Vi endte med å kjøpe alt nytt fordi de kan ikke være uten I denne kulden. Først trodde vi kanskje at noen stjal på bhgog skole, men selv med stor sprittusj stoppet ikke dette så vil tro det meste er hos henne og hun vil uansett ikke levere tøyet på bhg og skole. Nå har hun slått seg så vrang at hvis barna skal I selskap på hennes dager så må vi sende med gave og pentøy da dette ikke brukes så ofte og de vokser fort. Vi fikk ikke en gang låne finsko til jentungen ett par år tilbake da vi en søndag oppdaget at våre var for små. Vi er innforstått med at far som har omsorgen har ansvar for at barna har de dem trenger og at tingene følger barna og ikke kjøper, men når garderoben må minst dobles for at de skal ha nok vanlig tøy hjemme hos oss så er det jo ikke riktig. Så vi har begynt å kjøpe mye brukt og fått tak I noe som gis bort. Jeg har også ett barn I tillegg og når utstyrposten er blitt så dyr nå så går dette utover de andre utgiftene som følger med barna som regninger og aktiviteter. Og jeg har ikke tall på hvor mange fotballbukser og trøyer jeg har kjøpt til guttungen. Og det må da være begrensninger hvor mange sokker, leggbeskyttere og sko som skal gå di. Han er nå snart 8. Noen som har råd? Må jeg virkelig si at nei, du kan ikke ha fotballsko med til mor? Fotball et livet hans så ønsker jo at han skal få bruke tingene også. Pluss at når jeg har sagt også at han har jo fotball ting hos henne også så derfor kan det ligge, men har fått svar at nei, der er det ingenting. Og det har barna sagt flere ganger om andre ting også.. Mulig han sier nei, fordi han vil ha viljen sin, men han har faktisk vært lei seg fordi han ikke hadde fotball og sko hos mor. Og baller har vi kjøpt flere ganger. Jeg blir gal! Hvor blir tingene av??? Anonymkode: 0a97f...f0a 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #3 Skrevet 15. desember 2016 Skjønner ikke hva du mener med overskriften. Ser ingen sammenheng med innlegget. Anonymkode: 37f35...d0b 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #4 Skrevet 15. desember 2016 Å beklager så mye. "Problemer med klær og utsyr etter far fikk omsorgen = han skal stå for det barna trenger når de er hos mor og ellers" Anonymkode: 0a97f...f0a 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #5 Skrevet 15. desember 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hva du mener med overskriften. Ser ingen sammenheng med innlegget. Anonymkode: 37f35...d0b Var ingen problem å skjønne det vel?? Ts, ta det opp med familievernkontoret om dette fører til økt konfliktnivå på barnas bekostning. Familievernkontoret har garantert vært borte i lignende saker før! Anonymkode: c53c4...212 4
Macro Skrevet 15. desember 2016 #6 Skrevet 15. desember 2016 Minn dama på at det er barna sine eiendeler, ikke de voksnes. Hjelper sikkert lite, men likevel.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #7 Skrevet 15. desember 2016 Vi ble nødt til å holde våre ting hos oss, guttungen har en laptop og en tablet som han ikke får lov å ta med til mor. Heller ikke sykkelen, sportsutstyr, alt blir her. Det er utrulig trist at det ble slik, men vi har ikke råd til å kjøpe to sykler, to laptopper, to tablets, to sett med hockeyutstyr, det blir for dyrt. Spesielt når mye må byttes årlig. Anonymkode: 5779f...cb9
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #8 Skrevet 15. desember 2016 Ta slike ting via familievernkontoret. Og du siste her, det der er jo vanvittig. Hvis barna er så store at de har laptopper og tablets, så klarer de selv å ha ansvaret med å ta med frem og tilbake. Anonymkode: 2facb...879 1
mssi Skrevet 17. desember 2016 #9 Skrevet 17. desember 2016 Hei, så leit å høre at det er slik. Mye likheter her også (har hovedomsorg, far 40%), jeg måtte ttidligere kjøpe inn masse ekstra klær og utstyr fordi det jeg sendte med barna til far kom ikke hjem igjen. I tillegg virket det som at barnefar brukte ¨forsvunnet¨ klær/utstyrposten som en måte for å skape frustrasjon/holde kontakt. Jeg hadde og har ikke råd til å kjøpe dobbelt opp, derfor har jeg endt opp med å måtte sende barna kun med de klærne de har på seg når de drar. Dette for å slippe støy og konflikt som oppstår når ting forsvinner og ikke kommer hjem. Øvrig ting som uteklær/sko og ull ligger i barnehagen som han kan ta med dersom han vil. Dersom noe ikke ligger i barnehagen etter samvær hos far, f.eks ullklær og lignende har jeg bett barnehagen om å kontakte far slik at det (igjen) ikke skal skape mer konflikt mellom meg og barnefar. Vi er ikke kommet dit hvor barna driver med aktiviterer som fotball o.l. så akkurat denne utfordringen har jeg ikke møtt på enda. Fornuftig å ta i mot gratis klær og kjøpe brukt til det som skal ligge i byttekurven. Dersom barna er gamle nok til å ta i mot beskjed angående utstyr går det ant å si at de må huske å ta med f.eks sko og leggbeskyttere hjem til dere igjen slik at de har utstyr til neste fotballtrening. Synes også det er på sin plass at dersom barna bruker skifteklær fra barnehage/skole når de er hos mor så må hun ta med ekstra og legge i kurv til neste samvær.
Biloba Skrevet 17. desember 2016 #10 Skrevet 17. desember 2016 Informer mor om at hvis hun ikke sørger for å respektere deres eiendeler og returnerer etter bruk, blir hun politianmeldt, og dere må varsle skole/barnehage om forholdet slik at de kan oppbevare barnets eiendeler separat. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå