mammamia Skrevet 25. juli 2002 #1 Skrevet 25. juli 2002 Dette er til alle som vil ha en naturmetode å finne eggløsning på. Håper dere får hjelp av denne. Den funker!!! DU må ha et skjema der du noterer tre ting. 1: Temperaturen stiger etter at du har hatt eggløsning. Tempen må måles hver morgen til samme tid FØR du står opp. Du vil etterhvert finne den "vanlige" temperaturen for deg. Lag kurve-diagram! Hvis du har vært på fest, vært ute å reist osv. vil dette kunne påvirke tempen, så det må du notere i skjemaet. Eggløsning skjer ca 14 dager etter første dag siste mens, og forhøyet temp (fra 0,2->) i tre dager på rad kan regnes som ganske sikkert. Pga alt som påvirker tempen kan det være vanskelig å si noe sikkert kun utifra den. 2: Du må følge med utflod fra livmorhalsen. Ca dag 10 vil dette begynne å bli klart (mot normalt hvitt) og bli mer i mengde. Dette er fruktbart slim som sæden trives i. Ved eggløsning er slimet kjempeklart og veldig seigt. Test mellom to fingre, det kan strekkes. Slikt slim er sikkert tegn på fruktbarhet. Sæd kan gjøre det vanskeligere å teste, så hvis man går uten sex i litt over en dag, vil det være lettere å teste. 3: Følg med livmorhalsens posisjon i skjeden. Denne ligger vansligvis litt mot veggen. Når du er fruktbar vil den ha stilt seg mer i midten, være mykere og litt åpen i midten. Vær nøye m renslighet når du sjekker disse tingene! Hvis du følger med alle disse tre tingene samtidig og noterer de, vil du finne eggløsning! To av tegnene gjelder i forkant og tempen vil bekrefte eller avkrefte dine mistanker. Pluss, hvis temperaturen fortsetter å være høy når du skulle hatt mensen, da er du heldig og gravid! Håper dette er til hjelp! Har funnet det i ei bok som heter Planlegg svangerskapet. Anbefales!!! klem fra mammamia :D
Gjest Prøver og prøver... Skrevet 29. juli 2002 #2 Skrevet 29. juli 2002 Takk, dette var nyttige råd. Men du - livmorhalsens plassering i skjeden...? Åssen finner'n ut av det da? Bare å begynne gravinga? *sukker* så mye jeg ikke vet. Ønsker meg barn så masse masse - til og med magen min ser gravid ut - men det blir liksom ikke noe av da... er bare feit etter sommerens utskeielser.... men det er moro å prøve... men hvor lenge er det moro når det aldri treffer... ikke veldig... *frustrert*
mammamia Skrevet 30. juli 2002 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2002 Håper du kan få nytte av disse greiene. Du må nok bare begynne å grave ja... Det er utrolig hvor interessant det kan bli, mannen min har blitt skikkelig ekspert på livmorhalsen min og dens tilhørende slim. Han syntes det var veldig spennende og tok oppgaven alvorlig. Forresten lå jeg med rompa i været en halv time etter samleie for å hjelpe til litt. Vet ikke om det hjelper, men det virker jo logisk? Sammentrekningene av orgasme hjelper til, så det må kvalitets-sex til... Forøvrig forsiktig livsførsel. I allefall ble det klaff med en gang hos oss. SElvfølgelig litt flaks, men vi/jeg var veldig fruktbarhets-bevisste. Lykke til! Det er jo verdt et forsøk.
Sunniva Skrevet 30. juli 2002 #4 Skrevet 30. juli 2002 Jeg har akkurat vært inne på SnartGravid.com og lest om eggløsningstester. Dette kan sikkert være et alternativ for flere. Tisser på pinne og får vite om man har eggløsning... Flere anbefaler Persona testpinner. Koster 120 kr for 8 pinner og du kan teste en gang om dagen fra dag 10-11.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå