Gå til innhold

Gave/liten "juleoppmerksomhet" til ungt par med baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et ungt par med en baby (8 mnd) i den nærmeste omgangskretsen som vi har lyst til å gi en liten julegave/oppmerksomhet, men jeg er aldeles i beit for gode idèer til hva vi kan gi til den lille familien. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker dere en samlet gave til alle 3 eller en til foreldre og en til baby? Jeg har en baby på 7 mnd og jeg ville f.eks satt veldig stor pris på en god eplemost fra polet, eller en spekepølse eller brettspill. Tilbud på norli nå.  Til baby er jo klær, leker, spisesett etc veldig fint. Jeg blir også veldig glad for å få ting til han blir eldre, f.eks matboks og drikkeflaske til barnehagen. Ikke lett å gi en samlet gave siden baby er så liten som kan funke nå, men evt en koselig bok med fortellinger foreldrene kan lese når babyen er stor nok. Har sett det finnes flere bøker med julefortellinger hos bokhandelen, så når min er gammel nok skal vi lese dette i desmber som en tradisjon. Ville blitt veldig glad for det i gave. Eller så finnes det jo opplegg for å lage hjemmelaget saftis og sette i fryseren, vi ga det som familiegave til noen i fjor. Vil nok passe fint til sommeren. :) https://www.enklereliv.no/mini-ispinner.html 

Skrevet
2 minutter siden, Sille4 skrev:

Tenker dere en samlet gave til alle 3 eller en til foreldre og en til baby? Jeg har en baby på 7 mnd og jeg ville f.eks satt veldig stor pris på en god eplemost fra polet, eller en spekepølse eller brettspill. Tilbud på norli nå.  Til baby er jo klær, leker, spisesett etc veldig fint. Jeg blir også veldig glad for å få ting til han blir eldre, f.eks matboks og drikkeflaske til barnehagen. Ikke lett å gi en samlet gave siden baby er så liten som kan funke nå, men evt en koselig bok med fortellinger foreldrene kan lese når babyen er stor nok. Har sett det finnes flere bøker med julefortellinger hos bokhandelen, så når min er gammel nok skal vi lese dette i desmber som en tradisjon. Ville blitt veldig glad for det i gave. Eller så finnes det jo opplegg for å lage hjemmelaget saftis og sette i fryseren, vi ga det som familiegave til noen i fjor. Vil nok passe fint til sommeren. :) https://www.enklereliv.no/mini-ispinner.html 

Du, det tipset om bok var rett og slett helt genialt - tusen takk :D

Skrevet
5 minutter siden, Nanne70 skrev:

Du, det tipset om bok var rett og slett helt genialt - tusen takk :D

Bare hyggelig :) jeg hadde blitt kjempe glad for å få en slik bok i gave i hvertfall. Og tror jeg har sett det er tilbud på flere slike bøker i bokhandlene nå :) 

Skrevet
24 minutter siden, Sille4 skrev:

Bare hyggelig :) jeg hadde blitt kjempe glad for å få en slik bok i gave i hvertfall. Og tror jeg har sett det er tilbud på flere slike bøker i bokhandlene nå :) 

Ja, akket være tipset ditt kom jeg på denne som jeg så omtalt for noen år siden - den er så nydelig at det er mulig jeg kjøper en til meg selv også :)

Skrevet
42 minutter siden, Nanne70 skrev:

Ja, akket være tipset ditt kom jeg på denne som jeg så omtalt for noen år siden - den er så nydelig at det er mulig jeg kjøper en til meg selv også :)

Den så kjempe koselig ut :) tror nesten jeg skal kjøpe den selv! Tusen takk for tips :laugh:

Skrevet

Jeg hadde kjøpt noe koselig til foreldrene, noe som ikke er babyrelatert i det hele tatt. Kan være hva som helst, men gjerne noe som innbyr til å gjøre noe sammen, f.eks brettspill (som funker for to) eller gavekort fra en kafé eller restaurant. Selv om man nylig har blitt foreldre er man da ikke BARE foreldre, man skal være voksne og kjærester også. 

Babyen skjønner ikke noe av jula likevel, og "alle" kjøper nusselige babygaver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...