mocci Skrevet 30. november 2004 #1 Del Skrevet 30. november 2004 Hei! Normalt så får man tilsendt nytt skattekort for det kommende året, nå i desember. Men jeg har flyttet til en annen kommune i løpet av dette året, vil jeg da automatisk få tilsendt skattekortet for 2005 fra min "nye" bostedskommune?? Eller må jeg ringe til skattekontoret og be dem sende meg et skattekort? hilsen Mocci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 30. november 2004 #2 Del Skrevet 30. november 2004 Man skatter til kommunen man bodde i før et helt kalenderår etter at man har flyttet derfra. Altså: Jeg flyttet fra Oslo nå i høst, og kommer fremdeles til å skatte til Oslo i 2005. Så det er ingen hast! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #3 Del Skrevet 30. november 2004 Det du sier Grooo stemmer ikke, du skal skatte til den kommunen hvor du har folkeregistrert adresse 01.11 året før inntektsåret. Altså vil du skatte til den nye kommunen i 2005 dersom du flyttet dit før 01.11.04. Dette ordner likningskontoret automatisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiia Skrevet 1. desember 2004 #4 Del Skrevet 1. desember 2004 Det du sier Grooo stemmer ikke' date=' du skal skatte til den kommunen hvor du har folkeregistrert adresse 01.11 året før inntektsåret. Altså vil du skatte til den nye kommunen i 2005 dersom du flyttet dit før 01.11.04. Dette ordner likningskontoret automatisk.[/quote'] :enig_animasjon: Jeg meldte flytting 01.10.03 og fikk automatisk tilsendt nytt skattekort for 2004 fra den nye kommunen. Jeg hadde på forhånd fått opplyst at det var 1 nov. som var "fristen" for å skatte til den nye kommunen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2004 #5 Del Skrevet 1. desember 2004 Så lenge du har meldt flytting til folkeregisteret bør du få skattekort fra den kommunen du skal ha det, tilsendt til din nye folkeregistrerte adresse uten videre bekymring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 3. desember 2004 #6 Del Skrevet 3. desember 2004 Det med 1.11 må være nytt, for jeg skattet til den gamle kommunen lenge etter at jeg flyttet til Oslo. Men bra dette da, jeg vil mye heller skatte til kommunen jeg bor i nå enn til Oslo, og jeg flyttet 1.10 så da ser det ut til at jeg gjør det fra 1.1.2005 da. Så bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 3. desember 2004 #7 Del Skrevet 3. desember 2004 Du skatter til kommunen du bodde i 1.nov året før. Det er ikke nytt, ilalefall ikke siden jeg flyttet hjemmefra i 92... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 3. desember 2004 #8 Del Skrevet 3. desember 2004 Hm... Okei, er vel jeg som roter da.. For i 91 var jeg bare 11 år, flyttet hjemmefra lenge etter det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå