Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

9 dager igjen til jul og jeg aner fortsatt ikke hva ungene skal få i julegave av oss. De har ønskelister, men macbook air, iphone6 og airboard er uaktuelt. Ellers har de selvfølgelig en god del rimelige ønsker på lista, men føler liksom at vi bør gi noe imellom der. Tenker at de bør få noe de trenger men som de samtidig blir glad for å få. Vi har vært inne på tanken om en skikkelig dockingstasjom til dem hver, slik at de kan spille musikk på rommene sine, men ingen av dem har ønsket seg det. Klær for hvertfall eldste i hopetall av andre, så det følte jeg også ble litt unødvendig.

hva gir dere til ungene deres i år? Gutt på 10 og jente 12.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente på 12 år får elektrisk tannbørste og en ny kontorstol. Har ønsket seg begge deler. 

Jeg ville heller plukket 2-3 av tingene på rimelig-lista, enn å kjøpe noe dyrt når de ikke ønsker seg det. Eller gi en rimelig ting, og penger de kan spare til macbook, iphone osv. 

(PS. Da mitt barn fikk iphone kjøpte jeg brukt, sånn presertifisert av Apple (gått gjennom og bytta batteri osv. Kostet meg 1500kr, når de egentlig lå nye til 4000)

Anonymkode: e4def...b29

Skrevet

Uff, jeg har samme problem i år. Vet det er et luksusproblem, men like fullt.
I år er det faktisk ingenting de trenger, så det er ingenting som gir seg selv. I fjor fikk begge nytt alpinutstyr, så det trenger de ikke i år.
Vesla har sagt klart i fra at hun ikke ønsker seg klær, fordi hun vil kjøpe det hun vil ha selv.
Er faktisk helt tom for ideer og kjenner det stresser meg litt, ja. Er redd jeg ender opp med penger eller gavekort, faktisk. Sier jeg er redd for det fordi jeg hater å gi penger i julegave, syns det er så kjedelig.

Skrevet

Det kan jo hende dem ikke har tenkt på at dem kanskje vil ha dockingstasjon? :) 
Jeg ble/blir ofte overraska over venner og familie sin evne til å se hva jeg trenger som jeg ikke har tenkt på selv.

Ellers så får eldste nevøen min på 10 år slalomski fra meg i år :) 

Anonymkode: 3ba6a...74d

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min jente på 12 år får elektrisk tannbørste og en ny kontorstol. Har ønsket seg begge deler. 

Jeg ville heller plukket 2-3 av tingene på rimelig-lista, enn å kjøpe noe dyrt når de ikke ønsker seg det. Eller gi en rimelig ting, og penger de kan spare til macbook, iphone osv. 

(PS. Da mitt barn fikk iphone kjøpte jeg brukt, sånn presertifisert av Apple (gått gjennom og bytta batteri osv. Kostet meg 1500kr, når de egentlig lå nye til 4000)

Anonymkode: e4def...b29

Begge to har iphone 5s, så de har ikke noe akutt behov for ny telefon, bare så det er sagt. 

Ja, har vurdert å kjøpe noe av det rimelige, så får se hva det ender opp med.

Skrevet

Har en gutt på 12, han ønsker seg (nevner kun det på listen som er realistisk) ;

Harry Potter bøker og effekter

Dykkemaske

Klokke

Eksperiment (arkeologi)

Headset til gaming

Gavekort som går på netthandel

Fra oss og to besteforeldre får han VR (Virtual Reality) til Playstation4

Anonymkode: af5bf...d37

Skrevet

Det ble dockingstasjoner! Var plutselig happy hour på elkjøp i gåe kveld, så da ble de til halv pris! 😃 Også skal vi putte en liten ting fra ønskelista sammen med denne.

10 kg lettet fra mine skuldre! 😝

• Liker 1
Skrevet

Dockingstasjon er et kjempegodt tips, det skal vi undersøke også! Takk! :hoppendeglad:

Skrevet

Dette høres sikkert utrolig "snusfornuftig" ut, men her kommer det : gi de kr 1000 hver (for å øke spenningen, pakk inn i en tom tannpirkerholder og videre inn i en skoeske), sammen med en liste over arbeidsoppgaver i hjemmet som de kan tjene penger på. De får dermed en startkapital til de dyrere tingene de vil ha, og kan så jobber seg frem til noe mer. Antar de også kan få penger til f eks bursdag, så de trenger ikke jobbe inn hele beløpet.... 

Syns uavhengig av dette, at unger i dag får altfor mange presanger. Mine er nå 14 og 18. Du  får faktisk i hovedsak klær, i tillegg til et SpendOn visakort som de kan bruke til det de vil. Grensen totalt er på kr 1000 for hver. At hele det beløpet bare skulle gå til "gøye" ting ville aldri være aktuelt. 

Anonymkode: 90fc6...705

Skrevet

Mine har faktisk en god del arbeidsoppgaver hjemme, og får månedslønn for det. Denne må de bruke til det de måtte ha lyst på eller være med på, for å lære at det ikke er utømmelig! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...