Gå til innhold

Hvor mange har jeg plass til på fest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Skal ha festlig lag her i romjula, men synes det er så vanskelig å vite hvor mange jeg skal/kan invitere. Jeg har stort hus med tre stuer, spisestue og stort kjøkken så det er masse plass. De som "må" bli bedt er ca 15 og det har gått helt fint før, men vet også at om vi utvider kretsen kan vi fort havne over 30.. Hvordan vet jeg hvor mange som er for mange? Har noen hatt fest før som kan si hvor mange de var og ca hvor stor plass dere hadde?

Anonymkode: 6b836...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tourmaline

Der det er hjerterom er det husrom! Om du vil at alle skal kunne sitte samtidig så må du telle hvor mange sitteplasser du har. Ellers kan du jo finne ut av ca hvor stor intimsone du og vennene dine har, og se for deg hvor mange du fysisk kan få plass til i hvert rom uten at det er ubehagelig for noen. Jeg opplever at jo høyere alkoholinntak folk har, jo mer sprer de seg i grupper i ulike rom, og det er ikke like nødvendig å ha sitteplasser. Det kan være lurt å se for seg hvor mye plass en gruppe på f.eks. 5 personer trenger, så visualiserer du hvor mange slike klynger du kan få plass til i de sentrale delene av rommene (det er ingen står helt inni et hjørne f.eks.). Det kan også være lurt å vurdere antall inviterte opp mot antall do i huset. Husk nok dopapir, og heng opp et eget håndkle til festdeltakerne! 30 stk skal nok gå fint uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du kan få plass til 30+, i alle fall hvis jeg sammenlikner med hva vi selv har fått plass til. Vi har én stue, og har helt fint plass til femten personer på fest, med både middag og mer. 

Anonymkode: 6feb9...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er antall toaletter som avgjør hvor mange du har plass til.

Anonymkode: 59445...e10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva legger du i festlig lag ? finere middag, tapas eller bare noe godt i glasset?
Jeg telte 13 sitteplasser hos meg, med klappstoler etc, det kom18 stykker, og jammen fikk alle sitte. Folk trakk seg mer og mer sammen i sofa, og alle var fornøyd. Null problem så lenge det blir servert type fingermat som ikke krever bestikk!
En venninne hadde leilighet på 65kvm, satte opp langbord i stua og lånte stoler, det ble plass til 28stk på tapasmiddag der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...