Gå til innhold

Barnetrygd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk barn i oktober i år, og trodde derfor at jeg skulle få barnetrygd nå i november. Det sto på papiret jeg fikk at trygden utbetales siste virkedag i måneden, men jeg har ikke fått noen penger i dag.

Har jeg misforstått noe, eller hender det at det tar litt tid? Ingen krise altså, men hadde vært kjekt å få de pengene.

Er helt "grønn" på dette her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke alltid at det går automatisk, så noen ganger må du selv gi beskjed til trygdekontoret.

Dersom du vet at trygdekontoret har fått beskjed, så kan du jo se det ann til i morgen. Ikke uvanlig at slikt er en dag forsinket, vil jeg tro (det er jo en offentlig etat vi snakker om) :wink:

Dersom du ikke ser noe til pengene i morgen kan du ta en telefon til trygdekontoret å høre

Skrevet

Jeg fikk tilsendt et skjema i posten der jeg fikk beskjed om at pengene ville komme fra desember, og at jeg måtte melde skrifllig i fra om hvilen konto pengene skulle betales til.

Gjest Anonymous
Skrevet

Mest sannsynlig vil du få penger fra desember og du vil få det på utbetalingsblankett om du ikke melder fra om kontonummer. Det er veldig sjelden at barnetrygden kommer for sent som en lenger opp her sa.

Skrevet

Jeg har meldt fra om kontonummer. Men hvorfor får jeg ikke pengene før i desember? Jeg trodde man fikk det måneden etter den måneden man har født?

Det sto nemlig to forskjellige ting i papirene jeg fikk. Først sto det at jeg fra november 2004 får ordinær barnetrygd for ett barn. Litt lenger nede sto det at første utbetaling blir i desember 2004? Kan noen forklare dette for meg?

Skrevet

Er det ikke slik at du får første utbetaling i desember da, og at du da får "etterbetalt" barnetrygden for november også...

Gjest Anonymous
Skrevet
Er det ikke slik at du får første utbetaling i desember da' date=' og at du da får "etterbetalt" barnetrygden for november også...[/quote']

Stemmer det!

Skrevet
Jeg fikk tilsendt et skjema i posten der jeg fikk beskjed om at jeg måtte melde skriftlig i fra om hvilken konto pengene skulle betales til.

Samme her! Jeg fødte i juni, og fikk ikke penger før i slutten av august hvis jeg ikke husker feil. Men da for hele den foregående perioden...

Cr@sh

Skrevet

fikk lillebror 11 okt. og jeg fikk brev fra trygdekontoret at vi fikk barnetrygd fra november, men utbetalt fra desember (får etterbetaling for november)

Skrevet

Jeg fikk brev fra Trygdekontoret at vi fikk barnetrygd fra August.Datteren min ble født i Juli.

Men dette kan variere fra Trygdekontor til Trygdekontor da.

Koldbruna :babysmokk:

Gjest Anonymous
Skrevet

det er nødt til å gå 30 dager i en månde for å få barnetrygden, f.eks.er barnet født 1 novmeber så får enn for november også, emn er barnet født 3 november så får en ikke barnetrygd for november

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...