AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #1 Skrevet 14. desember 2016 Heisann. Jeg har en storebror på 33 år. Han har to gutter fra før og skal nå bli pappa igjen. (Den siste har ikke samme mamma) Planen var at de skulle flytte sammen i en leilighet. Alt var fint før hun plutselig en dag ble helt kald. Hun forandret seg totalt over natten og sa hun ikke visste hva hun følte. Hun virker totalt likegyldig til alt og har sluttet å ta kontakt med han. Broren min har tatt mye kontakt, men hun svare bare kaldt og surt. Hun sier hun allerede har bestemt navn på jenta og at han ikke bare kan komme å gå som han vil når barnet blir født. Hun har nå ikke tatt kontakt på 1 mnd. Det er ingen som skjønner NOEN ting. Etter en tur hos legen er han blitt sykemeldt fra jobb, går på antidepressiva og har begynt på sovetabletter. Jeg får så utrolig vondt og vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan kan hun være sånn?! Er dette normalt under en graviditet? Jeg klarer ikke se broren min sånn, da han snart råtner bort i sin egen leilighet. Han ser ikke glede i noe pga dette. I det ene sekundet hadde han en familie, mens i det andre så er alt totalt snudd. Noen som har råd? Kan det være hormoner? Anonymkode: f0916...0eb
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #2 Skrevet 14. desember 2016 Det kan være en svangerskapsdepresjon, det kan også være at noe han har gjort, det kan være noe hun har gjort. Helt umulig å vite. Har noen av dere andre forsøkt å snakke med henne? Og har dere da vært interessert i å lytte til det hun sier? Som sagt, det kan være noe broren din har gjort også, det vet jo bare de to. Så jeg ville vært litt forsiktig med å bli sint på henne frem til du får vite begge sider av saken. Kanskje det letteste er å starte med at du eller kommende bestemor sender sms og spør om det er noe hun trenger hjelp til, eller om det er noe utstyr hun trenger som hun kunne fått i julegave? Anonymkode: b2380...cf7 10
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #3 Skrevet 14. desember 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan være en svangerskapsdepresjon, det kan også være at noe han har gjort, det kan være noe hun har gjort. Helt umulig å vite. Har noen av dere andre forsøkt å snakke med henne? Og har dere da vært interessert i å lytte til det hun sier? Som sagt, det kan være noe broren din har gjort også, det vet jo bare de to. Så jeg ville vært litt forsiktig med å bli sint på henne frem til du får vite begge sider av saken. Kanskje det letteste er å starte med at du eller kommende bestemor sender sms og spør om det er noe hun trenger hjelp til, eller om det er noe utstyr hun trenger som hun kunne fått i julegave? Anonymkode: b2380...cf7 Nei, det er bare han som har forsøkt å prate med henne. Hun er ikke interessert i å ha noe kontakt med noen av oss. Jeg er ikke velkommen på sykehuset, og jeg har aldri møtt henne en gang. (Jeg bor mange timer unna) Broren min har sittet å kvernet på dette lenge nå. Han sier han har gått gjennom alt han har sagt å gjort, og klarer ikke forstå hvorfor hun er sånn. Den ene dagen skulle de flytte sammen, og neste dag var hun helt kald og "tom i blikket". Ikke interessert i det hele tatt. Han er så langt nede nå at det skremmer meg. TS Anonymkode: f0916...0eb
Gjest Trex90 Skrevet 15. desember 2016 #4 Skrevet 15. desember 2016 hun vil være alene med ungen og stikke av med barnebidrag og deler av lønnen hans i 18 år. kan godt hende hun har funnet en annen mann eller at hun ikke er intrisert i din bror noe særlig, og fant ut at når ungen kommer er det perfekt mulighet til å stikke av , både nav og barnevernet vil vell støtte henne mye mer en det de vil mannen svangerskapdeppresjon som noen sier , men det tror jeg ikke har du ingen anelse Ts? har forholdet skranket før, eller har en av de vært utro
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #5 Skrevet 15. desember 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Heisann. Jeg har en storebror på 33 år. Han har to gutter fra før og skal nå bli pappa igjen. (Den siste har ikke samme mamma) Planen var at de skulle flytte sammen i en leilighet. Alt var fint før hun plutselig en dag ble helt kald. Hun forandret seg totalt over natten og sa hun ikke visste hva hun følte. Hun virker totalt likegyldig til alt og har sluttet å ta kontakt med han. Broren min har tatt mye kontakt, men hun svare bare kaldt og surt. Hun sier hun allerede har bestemt navn på jenta og at han ikke bare kan komme å gå som han vil når barnet blir født. Hun har nå ikke tatt kontakt på 1 mnd. Det er ingen som skjønner NOEN ting. Etter en tur hos legen er han blitt sykemeldt fra jobb, går på antidepressiva og har begynt på sovetabletter. Jeg får så utrolig vondt og vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan kan hun være sånn?! Er dette normalt under en graviditet? Jeg klarer ikke se broren min sånn, da han snart råtner bort i sin egen leilighet. Han ser ikke glede i noe pga dette. I det ene sekundet hadde han en familie, mens i det andre så er alt totalt snudd. Noen som har råd? Kan det være hormoner? Anonymkode: f0916...0eb Altså hvis du spurte eksen min ville han sikkert påstått at jg slo opp med han "helt ut av det blå", uten noen forvarsel. Sannheten er at forholdet vært dødt lenge, han kjente ikke så nøye etter, og levde livet slik han alltid hadde gjort. En del personer (tørr jeg påstå menn spesielt?) ikke er helt oppdatert på hvordan forholdet utvikler seg. Anonymkode: 270ec...55b 5
Gjest Trex90 Skrevet 15. desember 2016 #6 Skrevet 15. desember 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså hvis du spurte eksen min ville han sikkert påstått at jg slo opp med han "helt ut av det blå", uten noen forvarsel. Sannheten er at forholdet vært dødt lenge, han kjente ikke så nøye etter, og levde livet slik han alltid hadde gjort. En del personer (tørr jeg påstå menn spesielt?) ikke er helt oppdatert på hvordan forholdet utvikler seg. Anonymkode: 270ec...55b er du damen som TS nevner ? om forholdet har vært dødt lenge err en dårlig unnskjyldning når du er gravid. da får du ta abort, når du vet at det ikke er noe mellom dere lengre. istedenfor at ungen skal vokse up med skilte foreldre og det kommer til å gå på bekostning på faren, både emosjonelt og økonomisk. mpten du har gjort dette på var veldig egoistisk når det er barn i bildet
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #7 Skrevet 15. desember 2016 1 minutt siden, Trex90 skrev: er du damen som TS nevner ? om forholdet har vært dødt lenge err en dårlig unnskjyldning når du er gravid. da får du ta abort, når du vet at det ikke er noe mellom dere lengre. istedenfor at ungen skal vokse up med skilte foreldre og det kommer til å gå på bekostning på faren, både emosjonelt og økonomisk. mpten du har gjort dette på var veldig egoistisk når det er barn i bildet Nei selvsagt ikke, jeg var ikke gravid da jeg gikk fra eksen min heller. Det virker jo ikke som om abort er et alternativ i TS sitt tilfelle ettersom de allerede vet kjønnet, så da regner jeg med hun er godt over 12 uker på vei. Anonymkode: 270ec...55b 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #8 Skrevet 15. desember 2016 Be han kontakte familievernkontoret. Om ikke annet får han det på papiret at han viser interesse for barnet. Han må ikke gi seg på dette. ungen er 50% hans. Anonymkode: e7cfd...f22 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #9 Skrevet 15. desember 2016 6 timer siden, Trex90 skrev: hun vil være alene med ungen og stikke av med barnebidrag og deler av lønnen hans i 18 år. kan godt hende hun har funnet en annen mann eller at hun ikke er intrisert i din bror noe særlig, og fant ut at når ungen kommer er det perfekt mulighet til å stikke av , både nav og barnevernet vil vell støtte henne mye mer en det de vil mannen svangerskapdeppresjon som noen sier , men det tror jeg ikke har du ingen anelse Ts? har forholdet skranket før, eller har en av de vært utro Det kan godt hende. Nei, jeg har ingen anelse. Ingen av de har vært utro. Anonymkode: f0916...0eb
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #10 Skrevet 15. desember 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså hvis du spurte eksen min ville han sikkert påstått at jg slo opp med han "helt ut av det blå", uten noen forvarsel. Sannheten er at forholdet vært dødt lenge, han kjente ikke så nøye etter, og levde livet slik han alltid hadde gjort. En del personer (tørr jeg påstå menn spesielt?) ikke er helt oppdatert på hvordan forholdet utvikler seg. Anonymkode: 270ec...55b Så du mener at det er normalt å droppe far til ungen helt og trykke en person så langt ned? Han får ikke bestemme navn, og han er heller ikke velkommen på ultralyd. Det er ikke uten grunn at han er utrolig langt nede. Han har vært hos fastlegen sin, og er nå henvist til psykolog. Det er greit at et forhold kanskje ikke alltid er bra, men det hun gjør er ren ondskap. Det ødelegger et menneske. TS Anonymkode: f0916...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #11 Skrevet 15. desember 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Be han kontakte familievernkontoret. Om ikke annet får han det på papiret at han viser interesse for barnet. Han må ikke gi seg på dette. ungen er 50% hans. Anonymkode: e7cfd...f22 Ja jeg vet. Jeg og foreldrene mine har gitt beskjed at han er nødt å gjøre det før ungen er født. Sånn at det viser at han er interessert fra dag EN. Jeg blir så utrolig sjokkert over hvor onde enkelte kvinner kan være.. Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Ts Anonymkode: f0916...0eb
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #12 Skrevet 15. desember 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er bare han som har forsøkt å prate med henne. Hun er ikke interessert i å ha noe kontakt med noen av oss. Jeg er ikke velkommen på sykehuset, og jeg har aldri møtt henne en gang. (Jeg bor mange timer unna) Broren min har sittet å kvernet på dette lenge nå. Han sier han har gått gjennom alt han har sagt å gjort, og klarer ikke forstå hvorfor hun er sånn. Den ene dagen skulle de flytte sammen, og neste dag var hun helt kald og "tom i blikket". Ikke interessert i det hele tatt. Han er så langt nede nå at det skremmer meg. TS Anonymkode: f0916...0eb Du skriver at han i det ene øyeblikket hadde en familie, og ikke har det lenger. Høres ut som han har sviktet de to barna han allerede har for å "begynne på nytt" med henne? Anonymkode: 575bc...e81 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #13 Skrevet 15. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du skriver at han i det ene øyeblikket hadde en familie, og ikke har det lenger. Høres ut som han har sviktet de to barna han allerede har for å "begynne på nytt" med henne? Anonymkode: 575bc...e81 Og at det er derfor hun sier at han ikke kan forvente å komme og gå som han vil (fordi det er en slik elendig far han er ovenfor barna han har nå) Anonymkode: 575bc...e81 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #14 Skrevet 15. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skriver at han i det ene øyeblikket hadde en familie, og ikke har det lenger. Høres ut som han har sviktet de to barna han allerede har for å "begynne på nytt" med henne? Anonymkode: 575bc...e81 Sviktet de to barna? Hvor har du fått det bra? Han er en fantastisk pappa for ungene han har og har aldri sviktet noen av de. Grunnen til at det ikke fungerte med mammaen har ingenting med det å gjøre. Mammaen til barna har giftet seg med en annen mann og broren min og henne er gode venner i dag. Ts Anonymkode: f0916...0eb 6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #15 Skrevet 16. desember 2016 Gravid etter å ha vært sammen veldig kort tid? Anonymkode: 6a25e...0a8
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #16 Skrevet 16. desember 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du mener at det er normalt å droppe far til ungen helt og trykke en person så langt ned? Han får ikke bestemme navn, og han er heller ikke velkommen på ultralyd. Det er ikke uten grunn at han er utrolig langt nede. Han har vært hos fastlegen sin, og er nå henvist til psykolog. Det er greit at et forhold kanskje ikke alltid er bra, men det hun gjør er ren ondskap. Det ødelegger et menneske. TS Anonymkode: f0916...0eb Det er helt normalt at følelser forsvinner og par går fra hverandre. At han trenger psykologhjelp for å takle bruddet er vel ikke hennes feil? Det er slettes ikke ondskap når en gravid dame gjør det hun må for å ha det godt i svangerskapet. Til svangerskapskontroller og ul'er tar man med personer som virker som en støtte. Å ha en eks til stede er ikke nødvendigvis det.. Anonymkode: 270ec...55b 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #17 Skrevet 16. desember 2016 På 15.12.2016 den 0.27, AnonymBruker skrev: Nei, det er bare han som har forsøkt å prate med henne. Hun er ikke interessert i å ha noe kontakt med noen av oss. Jeg er ikke velkommen på sykehuset, og jeg har aldri møtt henne en gang. (Jeg bor mange timer unna) Broren min har sittet å kvernet på dette lenge nå. Han sier han har gått gjennom alt han har sagt å gjort, og klarer ikke forstå hvorfor hun er sånn. Den ene dagen skulle de flytte sammen, og neste dag var hun helt kald og "tom i blikket". Ikke interessert i det hele tatt. Han er så langt nede nå at det skremmer meg. TS Anonymkode: f0916...0eb Men hvorfor snakker ikke dere med henne? Send en sms, spør hvordan det går og om det er noe dere kan hjelpe med. Broren din, når han tar kontakt, hva tar han kontakt med henne om? For å be om å få bestemme navn, være med ul osv? Eller spør han hva han kan hjelpe med, og tilbyr seg å kjøpe inn noen ting? Det er fort gjort at hun har gjort det slutt av en helt vanlig grunn, at hun ikke vil være sammen med han mer. Og det han har respondert med da er litt egoistiske spørsmål og krav om å få delta like mye som om de var sammen. Da er det ofte lettere for den gravide å heller kutte helt ut. Hvis han heller prøver å bry seg om hva hun trenger, og viser at han er der for henne uansett, så vil jeg tro hun blir mykere i kommunikasjonen. Og dere kan jo kontakte henne og spørre om hun ønsker noe til jul til babyen, altså, du skal jo bli tante igjen! Anonymkode: b2380...cf7 7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #18 Skrevet 16. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er helt normalt at følelser forsvinner og par går fra hverandre. At han trenger psykologhjelp for å takle bruddet er vel ikke hennes feil? Det er slettes ikke ondskap når en gravid dame gjør det hun må for å ha det godt i svangerskapet. Til svangerskapskontroller og ul'er tar man med personer som virker som en støtte. Å ha en eks til stede er ikke nødvendigvis det.. Anonymkode: 270ec...55b Alvorlig talt, du vrir jo på det jeg skriver. De har jo ikke hatt et brudd, problemet er at hun bare har kuttet han totalt ut, ikke gitt beskjed om noe! Hun lar være å svare og trykker han ned med ord og handlinger. Er du seriøs med at han ikke har rett til å bestemme navn eller se sitt eget barn? Hva slags menneske er du? Hadde du skrevet det samme om det var en mann som hadde kutta ut dama si på dagen og prøvd å gjort sånn at hun ikke skulle fått sett sitt eget barn!?! Ts Anonymkode: f0916...0eb 6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #19 Skrevet 16. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor snakker ikke dere med henne? Send en sms, spør hvordan det går og om det er noe dere kan hjelpe med. Broren din, når han tar kontakt, hva tar han kontakt med henne om? For å be om å få bestemme navn, være med ul osv? Eller spør han hva han kan hjelpe med, og tilbyr seg å kjøpe inn noen ting? Det er fort gjort at hun har gjort det slutt av en helt vanlig grunn, at hun ikke vil være sammen med han mer. Og det han har respondert med da er litt egoistiske spørsmål og krav om å få delta like mye som om de var sammen. Da er det ofte lettere for den gravide å heller kutte helt ut. Hvis han heller prøver å bry seg om hva hun trenger, og viser at han er der for henne uansett, så vil jeg tro hun blir mykere i kommunikasjonen. Og dere kan jo kontakte henne og spørre om hun ønsker noe til jul til babyen, altså, du skal jo bli tante igjen! Anonymkode: b2380...cf7 Han ER der jo for henne! Han ringer og skriver meldinger, men hun svarer nedlatende. Hun har nå ikke tatt kontakt på lenge og det går en grense for mye kontakt en person kan ta før man gir opp. Ts Anonymkode: f0916...0eb 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #20 Skrevet 16. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Alvorlig talt, du vrir jo på det jeg skriver. De har jo ikke hatt et brudd, problemet er at hun bare har kuttet han totalt ut, ikke gitt beskjed om noe! Hun lar være å svare og trykker han ned med ord og handlinger. Er du seriøs med at han ikke har rett til å bestemme navn eller se sitt eget barn? Hva slags menneske er du? Hadde du skrevet det samme om det var en mann som hadde kutta ut dama si på dagen og prøvd å gjort sånn at hun ikke skulle fått sett sitt eget barn!?! Ts Anonymkode: f0916...0eb Det er et brudd kjære deg. "Hun sier hun allerede har bestemt navn på jenta og at han ikke bare kan komme å gå som han vil når barnet blir født. Hun har nå ikke tatt kontakt på 1 mnd." hva annet enn et brudd kaller du det? Han har ikke rett til å bestemme barnets navn når mor og far ikke er sammen, da bestemmer i siste instans hun, slik er reglene. Det kommer sikkert til å gå seg litt til når følelsene får dempet seg litt på begge sider, men man har rett til å kutte ut eksen ja uansett situasjon. Så får de finne en måte å samarbeide rundt barnet etterhvert. Anonymkode: 270ec...55b 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå