Gå til innhold

Kalorier i sjokolade

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en twistpose er det mange biter...... men kalorinnholdet er vel litt variabelt? Hvor mange kalorier er det i hver enkelt bit?

Jeg tenker at den med lakris kanskje har færre kalorier enn den med nøtt siden nøtter er kaloririke og den fete nugattkremen inni?

Anonymkode: a9bd7...275

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri sett en eneste kalori i mine sjokolader!

• Liker 1
Skrevet

Lakris, nøtter og nougat har forskjellig kaloriinnhold pr. 100g, ja.
Det stemmer som du sier at en lakrisbit følgelig vil ha mindre kalorier i seg enn en nougatfylt sjokolade - men dette avhenger jo også av hva hver enkelt bit veier.

Du kan jo fint regne ut et estimat av hva hver twistbit inneholder. Men skal du ha det helt nøyaktig må du ta utgangspunkt i den spesifikke bitens kaloriinnhold pr 100 g, for så å gange det med f.eks. 0,1 (hvis biten veier 10g).

Høres ut som mye styr for noe som egentlig skal være kos :-) Av sjokoladevarer pleier jeg estimere ca 500kcal pr 100g, og andre sukkervarer alt fra 300-470kcal avhengig av om de er gelatinbasert eller f.eks. fløtebasert (fudge etc.). 

Anonymkode: f7166...e2f

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å tenke 50 kcal pr bit. Det er nær nok og enkelt å beregne.

Anonymkode: 67170...27a

Skrevet

Hvis du spiser like mange av hver sort, så blir det jo riktig ;) Det er vel enklere enn å drive å regne ut for hver enkelt, så kjør på :nissegutt:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...