Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er såå utrolig i tvil. Vi har særemne nå og jeg ønsker selgølgelig best mulig karakter, men samtidig lære. Bør jeg ta skriftlig eller muntlig? Får 5 i muntlig og 4 i skriftlig fra før av. Magefølelsen sier muntlig, men læreren anbefaler alle å ha skriftlig fordi det er lettest å rette for de og fordi det er det folk sliter mest med. Hva hadde dere valgt? Og hvorfor?

Anonymkode: a8444...d06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du går etter hva du føler er mest komfortabelt, trives med og synes er best for DIN del. Ikke gå etter hva læreren anbefaler slik at de skal få det lettere. Det er ditt potensiale som skal oppnås, ikke lærerens.

Skrevet

Du går etter hva DU føler er best for deg!

Skrevet

Først og fremst må du se på målene dine i hvert fag. Ønsker du å arbeide mot en høyere karakter i begge fagene? Hvordan tror du det vil være lettest å oppnå dette? 

En muntlig vurdering vil være av stor betydning for standpunktkarakteren din - i hovedsak fordi det er den største vurderingen.

En skriftlig vurdering vil nok ikke være av like stor betydning for standpunktkarakteren din da du også selvsagt har en heldagsprøve. Jeg tipper at særemne kan være med på å vippe deg opp eller ned. Dersom du får en sterk fire på heldagsprøven, men har lagt frem en 5, og i beste fall en sterk en, på særemne kan dette være med på å vippe deg opp til 4. 

Da jeg hadde særemne måtte alle ha det muntlig. Jeg synes det absolutt var greit, men det gjorde ikke noe spesielt for karakteren min da jeg uansett lå på 6. Det hadde heller ikke gjort noe spesielt for karakteren min dersom jeg hadde hatt den som en skriftlig vurdering da jeg uansett fikk rundt 5 på alle innleveringer og heldagsprøver. Dette kan også være gjeldende for deg, så det kan være lurt å tenke på. Dersom du tenker at det gjør verken til eller fra for karakteren din ville jeg ha valgt det som tar mindre tid - og det er muntlig etter min mening. 

Anonymkode: f4d78...460

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...