Gå til innhold

Hodepine i 3 uker+ ingenting hjelper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først så trodde jeg at jeg kunne være gravid eller noe (prøver) at det var grunenn til hodepinen. Så i 16 dager tirte jeg ikke ta smertestillende. Hodepinen har fortsatt de 7 dagene jeg har hatt mensen nå også. Ingenting hjelper! Jeg legger meg tidlig, prøver å holde meg unna pc/tv på kveldene, drikker mye, hviler ofte, men til ingen nytte. Smertestillende fungerer heller ikke. Hodepinen føles som bihulebetennelse på en måte med verking rundt nese, øyne, kinn, tinning, kjeve, mellom og bak øynene. Hele hodet verker. Hver eneste dag er like ille som en evig og like intens hodepine. Jeg har også prøvd å sove mindre en periode utenat det heller har hjulpet.

Hva mer kan jeg gjøre?

Anonymkode: d2293...031

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra til legen. 

Og sjekk om du har dårlig luft inne. 

Anonymkode: 7d74d...e45

• Liker 4
Skrevet

Sjekk synet ho soptiker, sjekk tenner og bitt hos tannlege, kontakt fastlege.

Anonymkode: add8d...11d

• Liker 3
Gjest Tourmaline
Skrevet

Hodepine har mange mulige årsaker, så det lureste du kan gjøre er å dra til fastlegen slik at dere sammen kan begynne å finne ut av hva den skyldes. Skriv gjerne ned hvordan det føles (hvor sitter smerten, "beveger" den seg, er den stikkende eller pulserende, alt mulig du kan komme på), prøv å legge merke til om den kommer til noen spesielle tidspunkt på dagen (våkner du med hodepine?), kommer den kanskje samme uke hver måned? Om du kan finne ut om andre familiemedlemmer kanskje har migrene så er det bra. Nevn alt annet som kan være relevant, f.eks. om du har nakkesmerter, smerter i kjeven ellers, gnisser tenner e.l. Håper du finner ut av det og blir bedre!

Skrevet

Viktig at du drar til legen!

Anonymkode: 8974c...7ca

• Liker 1
Skrevet

Kan være spenningshodepine - er du stiv i nakken?

• 4 uker senere...
Skrevet

Høres akkurat ut som spenningshodepinen som jeg sliter med, har fått god hjelp av behandling hos kiropraktor.

Gjest Magnifiq
Skrevet

kostholde, aktivitet/hvile, syn.. kan være mange grunner til hodepine. Greit å sjekke ut.

Jeg sliter litt med nakken, og går til en kiropraktor de gangene hodepinen ikke vil slippe taket.

Skrevet

Jeg sliter også med intens hodepine i lange perioder. Høres veldig likt ut som det er hos meg. Pleier å få samboer til å gi meg en ordentlig og dyp massasje av nakke, skuldre og rygg når det er skikkelig ille, så smører han på tigerbalsam til slutt. Dagen etter blir jeg helt øm, og dagen etter der gir smertene i hodet og nakken seg. Har vært til legen med dette, men ingenting å hente der, smertestillende hjalp heller ikke. Om du ikke har noen som kan massere, så anbefaler jeg en time med thaimassasje. Det hjelper enda bedre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...