Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som ekstrahjelp og hvert år ber jeg om fri på kvelden lille julaften mot at jeg jobber julaften. I år har jeg en kollega som klager sin nød om at hun må jobbe sent (d.v.s. til kl 20) lille julaften. For ordens skyld er det hennes vanlige vakt etter turnus, hun jobbet ikke lille julaften i fjor, heller ikke julaften og ikke jobber hun julaften i år heller. 

Hun nærmer seg pensjonsalder og mener at vi som er unge burde kunne ta den vakten for henne. Jeg er klar over at jeg er heldig som alltid får fri kvelden på lille julaften, men det er jo litt fordi jeg tilbyr meg å jobbe julaften (og ofte nyttårsaften også). Har hun grunn til å klage? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke slik at å jobbe turnus gjerne betyr å måtte jobbe enkelte helligdager? Ikke det at lille julaften er en helligdag heller... Eller? Har hun en eller annen personlig grunn for å ha så utrolig mye i mot å jobbe akkurat da?

Skrevet

Så lenge hun føler hun kan klage, kan hun jo klage. Betyr jo ingenting for deg annet enn at hun minner deg på det. 

Ha fri med god samvittighet. Om du bøyer deg for henne får du i beste fall et takk. Men hun kommer ikke til å tenke på deg når hun har fri og du er på jobb. 

Om hun føler så sterkt for det burde hun bytte jobb. 

Anonymkode: 33418...a6b

• Liker 10
Skrevet
10 minutter siden, The Kitten skrev:

Jeg jobber som ekstrahjelp og hvert år ber jeg om fri på kvelden lille julaften mot at jeg jobber julaften. I år har jeg en kollega som klager sin nød om at hun må jobbe sent (d.v.s. til kl 20) lille julaften. For ordens skyld er det hennes vanlige vakt etter turnus, hun jobbet ikke lille julaften i fjor, heller ikke julaften og ikke jobber hun julaften i år heller.