AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #1 Skrevet 14. desember 2016 Noen som vet om noen kattegruppe på facebook? Hva burde jeg søke på?☺ Anonymkode: 962ff...f05
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 14. desember 2016 #2 Skrevet 14. desember 2016 Skriv inn "katt" i søkefeltet, så får du opp noen grupper.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #3 Skrevet 14. desember 2016 Akkurat nå, Den Lille Heksa skrev: Skriv inn "katt" i søkefeltet, så får du opp noen grupper. Jo har gjort det, men det kommer mest opp grupper med 0-50 medlemmer.. gruppene kalles kanskje for "kattegale", "vi med kattedilla" osv som gjør at man ikke får det opp når en søker "katt". For med så mange katteglade her i norge, burde det jo være en gruppe som er mer populær enn det? Anonymkode: 962ff...f05
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 14. desember 2016 #4 Skrevet 14. desember 2016 Jeg får opp Kattegruppa på facebook, og Kattefolket som noen av de første, begge store grupper.
frk91 Skrevet 15. desember 2016 #5 Skrevet 15. desember 2016 Jeg er medlem i "Kattegruppa på Facebook", den har over 12 000 medlemmer. Veldig fin gruppe, selv om den er preget av bedrevitere som er selverklærte dyrleger.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #6 Skrevet 16. desember 2016 På 15.12.2016 den 19.28, frk91 skrev: Jeg er medlem i "Kattegruppa på Facebook", den har over 12 000 medlemmer. Veldig fin gruppe, selv om den er preget av bedrevitere som er selverklærte dyrleger. Mener du sånne som mener at det å slippe ut ukastrerte hunnkatter, sånn at de får kull etter kull, er noe man ikke skal gjøre? Eller slippe ut alt for unge katter, gjerne ukastrerte og uten id-chip? Jeg gikk ut av den gruppa, for jeg orka ikke flere statuser om savnede katter, påkjørte katter, og kattekull... Anonymkode: 54e02...0ea 1
MissPierce Skrevet 16. desember 2016 #7 Skrevet 16. desember 2016 Er medlem av Norsk Rasekattforum, selv om jeg ikke akkurat nå har rasekatt. Fått god hjelp der. Ellers så var jeg medlem av Kattens gode hjelpere, men der fikk man ofte mer kjeft enn hjelp. Samt at en hovedpersonen der gjorde noe ordentlig stygt mot noen annen som jobber for å hjelpe katter. Så der meldte meg ut. Fundere på å starte en katteside på fb faktisk. For savner en side ordentlig side for alle katter.
Mis(s)Understood Skrevet 16. desember 2016 #8 Skrevet 16. desember 2016 Det finnes en gruppe for de fleste. Problemet er bare å finne den riktige gruppen siden mange av dem er lukkede. Og hvordan de fungerer og hvem som er medlemmer finner du ikke helt ut av før du er medlem selv.
frk91 Skrevet 17. desember 2016 #9 Skrevet 17. desember 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener du sånne som mener at det å slippe ut ukastrerte hunnkatter, sånn at de får kull etter kull, er noe man ikke skal gjøre? Eller slippe ut alt for unge katter, gjerne ukastrerte og uten id-chip? Jeg gikk ut av den gruppa, for jeg orka ikke flere statuser om savnede katter, påkjørte katter, og kattekull... Anonymkode: 54e02...0ea Nei jeg mener sånne som kjefter om noen ikke kjøper det riktige kattefôret, om noens katt har fått kattunger(selv om de ikke aner om den er en fosterkatt som familien har tatt inn som gravid, og ja dette har skjedd), de som hater alle som har innekatt(for en katt skal da vel være ute i dens naturlige miljø!), de som blir sinte om katten er utekatt(for katten kan da bli drept når den er ute!) osv osv osv. 3
_popcorn_ Skrevet 17. desember 2016 #10 Skrevet 17. desember 2016 22 minutter siden, frk91 skrev: Nei jeg mener sånne som kjefter om noen ikke kjøper det riktige kattefôret, om noens katt har fått kattunger(selv om de ikke aner om den er en fosterkatt som familien har tatt inn som gravid, og ja dette har skjedd), de som hater alle som har innekatt(for en katt skal da vel være ute i dens naturlige miljø!), de som blir sinte om katten er utekatt(for katten kan da bli drept når den er ute!) osv osv osv. Dette finner man stort sett i de fleste kattegrupper. Har gitt opp slike grupper, for jeg er lei av at man blir beskyldt for dyremishandling for den minste ting. Men det ser man ofte her på KG også, i tråder om katter.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #11 Skrevet 17. desember 2016 Jeg er medlem av "Katten, bruk og kast". Mange gærne kattedamer der inne og endel (underholdende) krangling, men også mange som er greie. Er hele tiden litt sånn på nippet til å melde meg ut, men er fortsatt medlem Anonymkode: 2d85f...eb3
MissPierce Skrevet 17. desember 2016 #12 Skrevet 17. desember 2016 2 timer siden, frk91 skrev: Nei jeg mener sånne som kjefter om noen ikke kjøper det riktige kattefôret, om noens katt har fått kattunger(selv om de ikke aner om den er en fosterkatt som familien har tatt inn som gravid, og ja dette har skjedd), de som hater alle som har innekatt(for en katt skal da vel være ute i dens naturlige miljø!), de som blir sinte om katten er utekatt(for katten kan da bli drept når den er ute!) osv osv osv. Sånne grupper melder jeg meg fort ut av. Fikk selv virkelig høre det da jeg tok inn tre små kattunger som var dumpet. Mammaen var ikke med de, og før jeg fikk de i hus så fikk jeg høre at de var 4-5uker. Så spurte på en katteside om noen viste om en katt som kunne amme de. Fikk ikke tak i noen, så var klart til å fostre de opp selv. Viste seg at de var rundt 7uker, og spiste selv. Fikk ekstra tillegg av meg. Fikk høre at jeg ikke tenkte på kattungenes beste for at de ikke var med mammaen sin. Enda de viste at de var dumpet. Ga klar beskjed om at vist folk mente de kunne gjøre jobben bedre selv, så var de mer enn velkommen til å ta over. Det var det ingen som var interessert i. Å da var det plutselig ikke så galt det jeg gjorde allikevel. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå