AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #1 Skrevet 14. desember 2016 Hei! Jeg skal reise fra Bergen til Nord-Norge, og må først fly til Gardemoen og så ta nytt fly derfra, både på vei bort og tilbake. På returflyvningen kan jeg velge et fly som går 40 minutter etter at jeg har landet på Gardemoen. Kommer dette til å gå? Alt bestilles gjennom samme flyselskap, har det noe å si på om flyselskapet har et "ansvar" for at jeg kommer meg frem? Jeg er ikke veldig reisevant, men dette er jo "bare" innenlands. Andre jeg har snakket med mener at 40 min er nok, og at hvis ikke, så hjelper flyselskapet med ny billett. Stemmer dette? Anonymkode: efef2...e30
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #2 Skrevet 14. desember 2016 På denne tida av året ville jeg ikke ha gamblet på at det skulle gå bra med bare 40 minutter. Anonymkode: 0ddde...3a8
Kvinne87Rogaland Skrevet 14. desember 2016 #3 Skrevet 14. desember 2016 Så lenge du bestiller alt i ett, går det helt fint. Dette har jeg gjort mange ganger. Du skal jo bare gå fra en gate til en annen. Flyselskapet har jo åpnet for denne "connecting flight"en og da har de gått god for at det skal gå fint. 1
reiseglad Skrevet 14. desember 2016 #4 Skrevet 14. desember 2016 Det går greitt, du får til og med tid å gå på do mellom flightene! Av og til holder de igjen det neste flyet hvis det er flere passasjerer som skal med og det er forsinkelser, spesielt hvis det er kveldens siste fly. Ellers sørger flyselskapet for at du blir booket over til neste fly (eller skaffer hotellrom hvis det var kveldens siste fly du skulle med) Dette er ikke engang å gamble!
Whoops Skrevet 15. desember 2016 #5 Skrevet 15. desember 2016 Bare pass på at det er en transit/gjennomgående reise,altså at de står på samme billett. Hvis du er usikker på om det er en transit så ringer du og spør. Om du mister transiten, så blir du da booket om til neste flygning om det er plass. Om det er å en av de store reisedagene i juen (eller andre ferier), så er det riktignok en ganske stor sjanse for at du ikke kommer med første flygning eller kanskje ikke den neste dagen heller, men du vil få dekket overnattnig og mat. Jeg hadde ikke tatt sjansen på 40 minutter, men så er jeg ganske glad i å sitte på flyplassen og glane også...
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #6 Skrevet 16. desember 2016 Jeg har nettopp bestilt flyvning til utlandet med mellomlanding på Sola flyplass. Jeg må skifte fly der, og har 35 minutt på meg. Jeg synes det er rart at dette kan gå i det hele tatt, men får stole på flyselskapet (SAS). Så det er nok ikke uvanlig å ha så liten tid. Jeg tenker at man bør passe på å få sete langt fram i flyet, slik at man kan være blant de første som får gå av. Bagasjen aner jeg ikke hva de har tenkt å gjøre med, de kan da umulig rekke å få den over på det neste flyet, så jeg kommer kun til å ha med håndbagasje. Anonymkode: 931a3...754
cassio Skrevet 16. desember 2016 #7 Skrevet 16. desember 2016 Det går helt fint. Jeg har reist mye mellom Bergen og Nord-Norge, og har ofte 40 min mellom flyene.
JHF Skrevet 16. desember 2016 #8 Skrevet 16. desember 2016 40 minutter er godt med tid til mellomlanding på Gardermoen. Har ofte reist mellom Sør-Norge og Nord-Norge med bare 25-35 minutter mellomlanding med SAS. Har enda ikke mistet avgangen min. Det har vært ganger vi har kommet litt sent inn, men da har flyet ventet på oss.
Christiane_W Skrevet 16. desember 2016 #9 Skrevet 16. desember 2016 Siden det er innenlandstransfer bør 40 minutter være nok. Jeg har faktisk hatt så lite som 55 minutter på transfer fra Schengen til non-Schengen flight i Frankfurt og det var litt stress, men gikk bra og bagasjen min kom med på neste fly.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå