AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #1 Skrevet 14. desember 2016 Vår er helt gærn. Han går i beina, syter og maser, klenger og skal ha oppmerksomhet til enhver tid. Det høres kanskje koselig ut med en så livlig og entusiastisk hund, men det er ekstremt slitsomt i lengda og ikke alltid særlig gøy for besøket/de vi er hos... Lurer på om dette er normalt? Er det slik for dere hundeeiere også? Anonymkode: 677d0...f9a
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #2 Skrevet 14. desember 2016 Vår blir ekstremt glad og er oppmersomhetssøkende i form av kosing de første 10 minuttene, så går han og legger seg 😂 men da han var unghund ville han oppi alle heeeele tiden 🙈 Anonymkode: ae78e...120
SweetM Skrevet 14. desember 2016 #3 Skrevet 14. desember 2016 Det kommer an på hvem som kommer på besøk. Er det en av brødrene til mannen skal han helst kose og ha oppmerksomhet hele tida. Ellers er det bare å hilse, og så går han og legger seg på plassen sin. På besøk hos andre oppfører han seg eksemplarisk (ellers må han ut/vente i bilen, og det vet han).
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #4 Skrevet 14. desember 2016 Er sånn her også. Har en på 12 mnd som eeeelsker mennesker. Har vi hundegale venner på besøk er det helt greit, for de er nesten mer interessert i hunden enn de er i oss Er det noen som synes hund er helt kurant men ikke vil ha den oppå seg hele tiden tar jeg hunden i bånd og har den ved siden av meg til den har roet seg. Noen ganger må det litt tvangs-roing til. Anonymkode: 637c8...355 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #5 Skrevet 14. desember 2016 Spinnvill! Hun ELSKER besøk. Jo fler jo bedre. Hun blir helt gærn og vet ikke hvor hun skal gjøre av seg. Hun er veldig oppmerksomhetssyk. Skal ha oppmerksomhet og kos hele tiden. Alt av lydighet forsvinner når vi får besøk. Noen synes det bare er morsomt mens noen er ikke så glad i en spinnvill hund. Noe jeg kan forstå. Noen ganger blir det for mye og jeg må enten sette henne i grinda eller ta henne i bånd. Hun hater det, men har ikke noe valg. Min er 5 år. Anonymkode: bc46a...a49 2
Sirah Skrevet 14. desember 2016 #6 Skrevet 14. desember 2016 Mine vil helst ligge i fanget på besøket. Får de ikke lov til det så kommer de gjerne for å ligge i våre fant. Er ikke det heller lov så forsvinner de på det mest dramatiske viset de klarer ut i gangen for å furte De syntes det er rasende festlig å være på besøk og skal helst utforske hver eneste del av husket. Så fort de er ferdig med utforskingen så gjenntar de scenarioet skrevet øverst i innlegget. Etter dette sover de til vi drar.... 1
Saphyria Skrevet 14. desember 2016 #7 Skrevet 14. desember 2016 Eldste som er av vakthund-rase vil helst lukte på - som regel veeeldig nøye dersom besøket har vært borti andre hunder, og gjerne kose litt og bli klødd på rumpa, før han går å legger seg. Om det er noen han kjenner godt, så kan han gjerne leike litt med de også og være litt ivrigknert, men han går som regel å legger seg når man ber om det. Men om besøket er tydelig redd hunden, så kan han prøve å herse med de, han er ein svært dominant hund. Når besøket gir uttrykk for å være redd hund, blir han værende på gangen, med ei dobbeltgrind som deler gangen i to, slik at han kan se besøket og besøket kan gå bort for å hilse på han, men samtidig lett kan trekke seg unna om han blir for ivrig.. Yngste er spinnvill og hysterisk og glad. Eeeeeeelsker folk til de grader at eg ikkje trodde det var mulig, og skal helst hoppe på, slikke i ansiktet, slikke på hendene, sitte på fanget, klatre på de, lekebite litt, herje, og styre på voldsomt. Noen ganger skvetter det litt urin også, men det er ein valp/unghund da. Besøket får ikkje være i fred, det er turbofart heile tida, og faren er stor for at hunden enten skader seg selv ved uvøren oppførsel, eller river ned ting som er verdt ein del kroner. Hunden blir dermed satt i bur mens vi har besøk, for ellers begynner den med destruktiv oppførsel som "hevn" for at den ikkje får styre på som eit skautroll i løpetid. Stua vår er for liten til at eg kan ha hunden i bånd i håp om at den roer seg, og eg vil helst unngå at høyttalere eller tv'en får seg ein flygetur pga turboknerten.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #8 Skrevet 14. desember 2016 Den ene hunden bjeffer til hun blir hilst på eller skjønner at hun blir ignorert. De som hilser har fått en venn som sitter ved bena og peser etter kos, tolmodig sak. Hund nr to. Holder ett salig leven til folk setter seg ned eller går i trappa. Er tilbakeholden og skeptisk. Svigermor skyr den som pesten samt ett par personer til. Løe mere finner hun ut av er greie nok til at hun må snuse litt på og det gjør man tryggest mens man står i sofaen og strekker seg over en trygg person (feks meg). Vi bruker å jage den ned nå men lenge måtte vi la hunden styre dette helt selv da vi jobbet med en angst for mennesker, biler osv osv. Anonymkode: 8b55c...aff
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #9 Skrevet 15. desember 2016 Takk for svar! Virker nesten bedre å ha en hund som er litt skeptisk og usikker, enn en som er i full fart og skal ha oppmerksomhet heeele tiden 🙄 Håper min roer seg da han enda er unghund. Synes det er så irriterende at han alltid skal sørge for å være "midtpunktet" når jeg har besøk og vi sitter og snakker Ts Anonymkode: 677d0...f9a
The Kitten Skrevet 16. desember 2016 #10 Skrevet 16. desember 2016 Ikke min, men en jeg passer ofte. Tre og et halvt år gammel jack russell terrier. Først bjeffer han som en gerning til jeg sier at det går fint, de har lov til å være her. Så skal han snuse, hoppe og gi de en suss før han henter en leke og insisterer på at de skal leke med ham. Etter en liten stund roer han seg, men skal absolutt ligge mellom meg og besøket. Ingenting annet blir godtatt.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #11 Skrevet 16. desember 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Virker nesten bedre å ha en hund som er litt skeptisk og usikker, enn en som er i full fart og skal ha oppmerksomhet heeele tiden 🙄 Håper min roer seg da han enda er unghund. Synes det er så irriterende at han alltid skal sørge for å være "midtpunktet" når jeg har besøk og vi sitter og snakker Ts Anonymkode: 677d0...f9a Vanskelig å forstå at det virkelig er så irriterende å ha en lykkelig, livlig og vennlig hund. Meget spesielt om besøk reagerer negativt på det. En håpløst "problem " Anonymkode: 6508c...0e3
KillerKitty Skrevet 16. desember 2016 #12 Skrevet 16. desember 2016 (endret) Min hund er dessverre ikke glad i besøk. Det er faktisk blitt et problem, for hvis besøket kommer nær meg begynner han å knurre intenst. Han blir glad når folk hilser på ham ute, men ikke hjemme hos oss. Må bare legge til at han er en liten hund på 5 kg, så ingen fare for at noen kan bli alvorlig skadd dersom uhellet skulle være ute, og jeg lar aldri unger hilse på ham ute for å være på den sikre siden Endret 16. desember 2016 av KillerKitty
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #13 Skrevet 16. desember 2016 Hva er greia med å dra med bikkja på besøk til andre? Kjenner at jeg er glad jeg stort sett bare omgås kattefolk gitt... Og de få som har hund setter den igjen hjemme eller i bilen, siden de vet vi har katter... Anonymkode: 51e18...97a
The Kitten Skrevet 16. desember 2016 #14 Skrevet 16. desember 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Virker nesten bedre å ha en hund som er litt skeptisk og usikker, enn en som er i full fart og skal ha oppmerksomhet heeele tiden 🙄 Håper min roer seg da han enda er unghund. Synes det er så irriterende at han alltid skal sørge for å være "midtpunktet" når jeg har besøk og vi sitter og snakker Ts Anonymkode: 677d0...f9a Nå skal det sies at jeg elsker hunder, så jeg er bare glad for alle hunder som vil hilse, leke eller kose. Har noen av gjestene dine reagert? Eller er det kun du selv som synes det er irriterende at hunden vil være midtpunktet? 1
Rainbow Skrevet 16. desember 2016 #15 Skrevet 16. desember 2016 Du får jobbe med ignoreringen. Ikke oppmerksomhet når man maser, masse oppmerksomhet når man er rolig. Vår er av en reservert, men nysgjerrig type. Han kommer bort og er veldig opptatt av hvem det kan være, snuser og står i veien, men vil bare klappes hvis folk setter seg ned til ham. Hvis ikke bare går han vekk og legger seg et sted der han kan observere folk på avstand. Og han gir seg veldig fort hvis de får klappe ham også.
Cesil Skrevet 16. desember 2016 #16 Skrevet 16. desember 2016 Vår logrer og hilser på besøket. Hopper aldri, men kommer bare bort og snuser litt. Er helt rolig og etter hilsinga legger han seg en eller annen plass. Når vi er på besøk (tar han som regel bare med om vi drar til foreldrene mine), er han like rolig der.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #17 Skrevet 16. desember 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Virker nesten bedre å ha en hund som er litt skeptisk og usikker, enn en som er i full fart og skal ha oppmerksomhet heeele tiden 🙄 Håper min roer seg da han enda er unghund. Synes det er så irriterende at han alltid skal sørge for å være "midtpunktet" når jeg har besøk og vi sitter og snakker Ts Anonymkode: 677d0...f9a Be han gå og legge seg da? Det gjør jeg med min hund når hun maser for mye. Stort sett får hun beskjed om å legge seg fra det banker på døra, og så får hun rusle litt etterpå. Blir hun styrete må hun legge seg igjen. Anonymkode: a469e...7d9
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #18 Skrevet 16. desember 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Vanskelig å forstå at det virkelig er så irriterende å ha en lykkelig, livlig og vennlig hund. Meget spesielt om besøk reagerer negativt på det. En håpløst "problem " Anonymkode: 6508c...0e3 Selvfølgelig er det koselig å ha en livlig og glad hund, men det kan bli for mye når han skal være oppi dem hele tiden. Ikke alle er superglad i hunder vettu. ts Anonymkode: 677d0...f9a
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #19 Skrevet 16. desember 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er greia med å dra med bikkja på besøk til andre? Kjenner at jeg er glad jeg stort sett bare omgås kattefolk gitt... Og de få som har hund setter den igjen hjemme eller i bilen, siden de vet vi har katter... Anonymkode: 51e18...97a Hvorfor ikke? Hunden min liker ikke å være alene, da tar jeg med han på det meste jeg kan. Tar han selvsagt ikke med hjem til folk som ikke liker hunder. ts Anonymkode: 677d0...f9a
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #20 Skrevet 16. desember 2016 9 timer siden, The Kitten skrev: Nå skal det sies at jeg elsker hunder, så jeg er bare glad for alle hunder som vil hilse, leke eller kose. Har noen av gjestene dine reagert? Eller er det kun du selv som synes det er irriterende at hunden vil være midtpunktet? Ja, det er et par som har vært litt ukomfortable og kan bli litt lei. Han gir seg ikke etter 10 minutter skjønner du, han er på konstant. ts Anonymkode: 677d0...f9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå