Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge noen så får enkelte ting, jobber og sånt basert på rykte og trynefaktor.
Først og fremst: hva er en trynefaktor, og hva må til for å ha det?
Er det renslig, eller okey? :) 

Anonymkode: 4e1e1...f7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trynefaktor er helt akseptert i Norge, det er såpass mange som driver med det at man er pent nok til å godta hverandre. Trynefaktor er ikke ærerikt, forbundet med integritet eller karakter, det er kun en oppførsel og væremåte en tar til seg for å komme seg frem. Det spørs hvor viktig det er for deg å være anstendig.

Anonymkode: 6ae52...fe3

Skrevet

Det er j bare noe som eksisterer, dessverre. Enig med ham over meg. Hvis du er en person som er lett å like, blir livet enklere for deg automatisk. Jeg er selv veldig bevist på at jeg opplever det stadig, folk er rett og slett snille med meg, jeg får ofte ja. Ikke på noen måte fortjent egenskap.. 

Anonymkode: a7f07...791

Skrevet

Trynefaktor, også kalt nettverk, er en viktig faktor for å få seg jobb i Norge. Det er rett og slett slik arbeidsmarkedet i Norge fungerer. Og hovedgrunnen til at NAV feiler med å få folk ut i arbeid. 

NAVs arbeidstrening- og kurs handler om hjelp til å skrive cv og diverse annet tull, når det egentlig burde være hjelp til å komme i kontakt med de rette menneskene og de rette vennegjengene.

Venner og bekjente, og venners venner, rekrutterer hverandre. Dette er viktigere enn cv og arbeidserfaring. Sånn er samfunnet vårt organisert og sånn vil vi tydeligvis ha det.

Ta den dagsaktuelle saken om Telenor som eksempel. Er det virkelig noen her som tror Sigve Brekke ville fått noen jobber i Telenor uten å de rette bekjentskapene i Arbeiderpartiet? 

Han er sønn av Ap ordfører, selv kommunepolitiker for Ap siden han var 18 år. Kom inn i statsadministrasjonen fordi han hadde de riktige partivennene, og fikk parti-topper til å presse Harvard til å gi han skoleplass han ikke var kvalifisert til. 

Han reddet trolig dagens Telenor-jobb ved å bruke sine Ap-kontakter inn mot dagens sittende styre. 

Trynefaktor er alpha og omega for å lykkes i norsk arbeidsliv.

Anonymkode: 7b5d9...160

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...