Gå til innhold

Hvordan kan to med samme forutsetning bli så forskjellig behandlet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje litt forvirrende tittel, men f.eks. To er veldig pene, rike, "har alt". Den ene blir en person alle liker, den andre blir mobbet og misslikt. Saken er at jeg har vært vitne til at perfekte mennesker kun får positiv oppmerksomhet, mens jeg f.eks, ble mobbet i videregående og egentlig hele skolen. Jeg fikk fort uvenner, og jeg har ikke skjønt hvorfor. Har truffet noen få ærlige venner, noen sier det er fordi mange jenter har følt seg truet av meg og derfor stenger meg ite som venninne, det jeg da ikke har skjønt, er hvorfor sndre pene og perfekte jenter bare har hatt forlk som vil være venn med de? 

Anonymkode: ee4ef...57f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje litt forvirrende tittel, men f.eks. To er veldig pene, rike, "har alt". Den ene blir en person alle liker, den andre blir mobbet og misslikt. Saken er at jeg har vært vitne til at perfekte mennesker kun får positiv oppmerksomhet, mens jeg f.eks, ble mobbet i videregående og egentlig hele skolen. Jeg fikk fort uvenner, og jeg har ikke skjønt hvorfor. Har truffet noen få ærlige venner, noen sier det er fordi mange jenter har følt seg truet av meg og derfor stenger meg ite som venninne, det jeg da ikke har skjønt, er hvorfor sndre pene og perfekte jenter bare har hatt forlk som vil være venn med de? 

Du har med mennesker å gjøre. Mennesker er slik. :) Legg forventningene veldig lavt og drit i andre mennesker. Tenk på deg selv. Bli glad i deg selv. Den beste hevnen du kan gi andre er å være glad og lykkelig. Så enkle er mennesker. :) 

Anonymkode: 9d02c...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke å ha en logisk forklaring. Som oftest er det ulogisk, og som oftest har det lite med deg å gjøre. Som du selv skriver er det mange pene mennesker som lykkes på alle områder i livet som bader i venner og popularitet. Det finnes også mennesker som de fleste ikke anser som vakre som også har en stor vennekrets og har slippet unna med mobbing. 

Anonymkode: 3aac1...af2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) . Nei jeg spør fordi noen av mine venner har sagt ei er for snill. Beskjeden og må sette meg mer i respekt. Andre har sagt at det kan provosere folk at jeg ser så bitchy ut og er pen i tillegg. At jeg kan virke eksluderende og har et bitchy blikk. Jeg har vanskelig for å stole på folk ja.. jeg er kanskje litt "ready to fight" i dårlige perioder. Men jeg gjør aldri narr av noen, altså, jeg har gjennomgått mobbing selv og mobber da ikke andre for ting de ikke kan forsvare. De eneste jeg kunne tillatt meg å mobbe er de som har mobbet meg. Men jeg føler at folk fort misliker meg...mulig det kan være spor fra mobbetiden og st det egentlig ikke stemmer, men . Takk likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel noe du gjør evt små kommentarer i dine dårlige perioder som gjør det da? Tviler på at det har så mye med utseende å gjøre. Fomk gidder ikke henge med andre som er problematiske somregel. 

Når jeg liker noen som venn så er det fordi jeg opplever personen som åpen, interessert i andre enn seg selv og smilende. Da prater jeg mer med de. Opplever jeg da at hun har mer ved seg som gjør henne til en interresant person, felles interesser eller bare genuin og ekte så blir det fort et vennskap. Det har mye med kroppsspråk å gjøre mer enn utseende.

Anonymkode: efdc7...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) . Nei jeg spør fordi noen av mine venner har sagt ei er for snill. Beskjeden og må sette meg mer i respekt. Andre har sagt at det kan provosere folk at jeg ser så bitchy ut og er pen i tillegg. At jeg kan virke eksluderende og har et bitchy blikk. Jeg har vanskelig for å stole på folk ja.. jeg er kanskje litt "ready to fight" i dårlige perioder. Men jeg gjør aldri narr av noen, altså, jeg har gjennomgått mobbing selv og mobber da ikke andre for ting de ikke kan forsvare. De eneste jeg kunne tillatt meg å mobbe er de som har mobbet meg. Men jeg føler at folk fort misliker meg...mulig det kan være spor fra mobbetiden og st det egentlig ikke stemmer, men . Takk likevel.

Pene folk som er usikre blir dessverre ofte oppfattet som overlegne, dessverre! Det er urettferdig, men du kan like gjerne innse det, så er det lettere for deg å senke guarden. Det beste du kan gjøre er å huske på at andre er veldig usikre, og prøve å glemme din egen usikkerhet. Prøv å møt folk med åpent sinn, en forventning av at de liker deg og at du liker dem. Smil!! Forskjellen på hvordan folk blir behandlet tror jeg kan komme mye av hvilken innstilling de selv har. Du har dessverre opplevd mobbing, som gjør at du blir mistenksom og litt skeptisk til folk. Prøv å jobb med det, du kan bli overrasket over resultatet! Om du så faker litt glede over å treffe nye mennesker i begynnelsen, kommer du snart til å se resultater og åpenheten kommer av seg selv! Tenk på deg selv som verdens hyggeligste person og tenk det samme om de du møter!

Prøv!

Det kan gjøre underverker!! Masse lykke til!

Endret av Ulla Ullsokk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da bør man faktisk sette seg mer i respekt. Har du et utseende som kan backe det opp er det faktisk positivt, som for eksempel et bestemt ansiktsuttrykk, litt harde øyne eller noe slikt. Min erfaring er at folk behandler deg slik du lar dem behandle deg. Vær grei generelt, men vær hard mot de som er harde mot deg er mitt råd. Man har lov til å være litt bitch når man blir angrepet. 

Anonymkode: da0a1...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger ikke å ha en logisk forklaring. Som oftest er det ulogisk, og som oftest har det lite med deg å gjøre. Som du selv skriver er det mange pene mennesker som lykkes på alle områder i livet som bader i venner og popularitet. Det finnes også mennesker som de fleste ikke anser som vakre som også har en stor vennekrets og har slippet unna med mobbing. 

"Pene mennesker". Alt er relativt, så jeg syntes ikke det er et argument for det ts opplever. Mulig det kan være grunnen til at hun opplever dette, men hva som er et vakkert menneske kommer jo an på øyet som ser. Det er virkelig ikke noe fasit for de tingene der egentlig.

Hvis jeg var ts ville jeg spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da bør man faktisk sette seg mer i respekt. Har du et utseende som kan backe det opp er det faktisk positivt, som for eksempel et bestemt ansiktsuttrykk, litt harde øyne eller noe slikt. Min erfaring er at folk behandler deg slik du lar dem behandle deg. Vær grei generelt, men vær hard mot de som er harde mot deg er mitt råd. Man har lov til å være litt bitch når man blir angrepet. 

Så du har opplevd det ts har opplevd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

"Pene mennesker". Alt er relativt, så jeg syntes ikke det er et argument for det ts opplever. Mulig det kan være grunnen til at hun opplever dette, men hva som er et vakkert menneske kommer jo an på øyet som ser. Det er virkelig ikke noe fasit for de tingene der egentlig.

Hvis jeg var ts ville jeg spurt.

Det er klart, men det er heller ikke noen tvil om hva som anses som pent av majoriteten og hva som anses som mindre pent. Dette er samfunnsstyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver om like forutsetninger, men "rik og pen og har alt" er jo bare ytre attributter som sier lite om disse to sine mennesklige kvaliteter. Derfor tror jeg at du ikke kan ha dette som et utgangspunkt, for like er dere nok ikke mer enn i det ytre.

Det sagt, så er det underlig hvordan noen greier å skaffe seg et uttall venner, mens andre strever ute å knekke koden. Selv jobber jeg med barn, men jeg har enda ikke skjønt hvorfor noen barn blir så populære på tross av at det er andre som er både snillere og mer ivaretagende. 

Du gjør klokt i å ikke sammenlikne deg og grave deg ned i denne forskjellen. Du vil bare bli bitter og synes at livet er urettferdig. Du blir handlingslammet, fordi du føler at du sitter fast i noe som andre bestemmer og som du ikke kan gjøre noe med. Mange har blitt mobbet, men det er du som bestemmer hvordan dette skal få prege livet ditt. 

Du virker som du henger fast i fortida di, og bruker det som en forklaringsmodell på hvorfor du ikke får et liv som du ønsker deg. Det gjør deg ikke godt og vil nok påvirke deg på en måte som gjør at folk ikke har lyst til å være venn med deg. Mange mennesker er for opptatt av å peke på alle andre, npr det eneste de kan endre er seg selv.

Anonymkode: d7c23...de6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Så du har opplevd det ts har opplevd?

Jada, jeg har også hatt mine mobbere opp gjennom oppveksten, og dessverre preger det meg til en viss grad i voksenlivet også. Jeg var heldigvis ikke blant de verste mobbeofrene (en jeg vet om som var det tok selvmord for en fem års tid siden :( ), men det har satt sine spor likevel. 

Og ja, noe av grunnen var fordi jeg rett og slett ikke var hard nok mot de som var kjipe mot meg. Jeg er nok en som er oppdratt til å aldri lage bråk for å bevare husfreden, men det nytter dessverre ikke mot folk som ikke skjønner annet språk enn ren maktbruk om nødvendig. 

For ja - det er en balanse. Man må gi av seg selv ovenfor de man blir kjent med, samtidig må man ikke nøle med å være hard ovenfor de som prøver å mobbe deg. Er du for ettergivende, så kan jeg garantere at det ikke blir første gangen man blir mobbet. Verden er et brutalt sted, og det er kun de sterkeste som skaper seg et godt liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg er det motsatte av hva ts burde. Du blir ikke mer populær av å reagere som en bitch, for å si det sånn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...