mjau1234 Skrevet 14. desember 2016 #1 Skrevet 14. desember 2016 Noen som har erfaring med å pusse ned parkett? Ikke tregulv, men parkett? Har kjøpt ny leilighet og skal pusse opp det som skal bli vår sønn sitt rom. Det er skikkelig gulaktig parkett og ønsker å gjøre noe med det, men er så usikker på om jeg skal legge nytt gulv eller pusse ned parketten.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #2 Skrevet 14. desember 2016 Vi skal gjøre det til våren, men skal sette det bort. Tror du fint kan leie deg slipemaskin og lakke/beise selv. Rommet er vel kanskje ikke veldig stort? Så spørs det jo litt hvor mange mm parketten er. Anonymkode: dfe1c...4df
tdm900 Skrevet 14. desember 2016 #3 Skrevet 14. desember 2016 4 timer siden, mjau1234 skrev: Noen som har erfaring med å pusse ned parkett? Ikke tregulv, men parkett? Har kjøpt ny leilighet og skal pusse opp det som skal bli vår sønn sitt rom. Det er skikkelig gulaktig parkett og ønsker å gjøre noe med det, men er så usikker på om jeg skal legge nytt gulv eller pusse ned parketten. Slitasjen tatt i betraktning, med tanke på at det fort blir merker, så tror jeg du kommer bedre ut med et laminatgulv av god kvalitet. Jeg hadde godt for dét 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #4 Skrevet 15. desember 2016 Jeg har gammel og sliten parkett i hele stuen og gangen her i leiligheten jeg eier. Boligen ble sannsynligvis pusset opp på nittitallet eller noe, og det syns på parketten... de har brukt skikkelig dårlig lakk på den, så den flasser både her og der og er fryktelig stygg. Jeg kommer ikke til å pusse parketten når jeg skal pusse opp her! Det er helt sikkert. Orker ikke det evinnelige vedlikeholdet og forsiktighetsreglene man må ha rundt parkett. Det tåler jo ingenting. Da er det mye bedre med et pent laminatgulv, de tåler jo alt. Så jeg kommer til å legge laminatgulv over parketten den dagen jeg skal renovere her! Anonymkode: 39b1d...152
blonden Skrevet 15. desember 2016 #5 Skrevet 15. desember 2016 Et alternativ til laminat er korkvinyl. Veldig slitesterkt (som laminat) men det er mykere og føles varmere å gå på.
Gjest Magnifiq Skrevet 15. desember 2016 #6 Skrevet 15. desember 2016 Hvor mye parketten tåler, varierer jo fra slag til slag. Hadde laminat til 600kr kvm før, men det kan jo ikke måle seg med et lunt parkettgulv. svigerforeldrene mine fikk pusset ned, og oljet sin parkert for et par år siden. Ble veldig bra. Tror det dog er vanskelig å få et pent resultat om man gjør det selv.
mjau1234 Skrevet 19. desember 2016 Forfatter #7 Skrevet 19. desember 2016 Men er å pusse gulvet og så beise/lakke /olje gulvet eneste måten og få vekk gulfargen på? Gulvet er ikke spesielt slitt, bare grådig gult og det misliker jeg så sterkt at jeg ikke får sove av tanken på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå