AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #1 Skrevet 14. desember 2016 Eller mer riktig er vel å spørre hvorfor innbiller noen menn seg at menn har problemer ? Anonymkode: f214e...ba7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #2 Skrevet 14. desember 2016 Fordi de forventer at kvinner skal løse alle problemene til menn. Anonymkode: cc350...257 6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #3 Skrevet 14. desember 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller mer riktig er vel å spørre hvorfor innbiller noen menn seg at menn har problemer ? Anonymkode: f214e...ba7 Fordi det er sant, mange menn har problemer. Særlig når det kommer til manglende utdanning/frafall i videregående. Anonymkode: e22e2...1be
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #4 Skrevet 14. desember 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi de forventer at kvinner skal løse alle problemene til menn. Anonymkode: cc350...257 Litt enig i dette i visse tilfeller. Noen menn reagerer negativt på brystkreftaksjonen fordi det ikke er lignende aksjoner/lignende aksjoner ikke er like mye i media for prostatakreft. De synes det er urettferdig og et argument for at kvinner ikke ønsker likestilling, men bare fordeler. Likevel velger de å ikke gjøre noe selv og bare kritiserer at det ikke blir gjort noe. Hvem tror viste engasjement for en aksjon mot brystkreft i starten? Menn? Anonymkode: dbf3f...0ba 6
herzeleid Skrevet 14. desember 2016 #5 Skrevet 14. desember 2016 Sitter vell kanskje lenger inne for menn å klage eller stakkarsliggjøre seg selv og egen situasjon. Samtidig ligger det ikke i like stor grad for menn noen industri i det å klage på vegne av eget kjønn, og dermed blir nødvendigvis mengden formidling om reelle og innbilte problemer mindre enn den blir hos kvinner.
OPIgirl Skrevet 18. desember 2016 #6 Skrevet 18. desember 2016 På Wednesday, December 14, 2016 den 17.32, AnonymBruker skrev: Fordi de forventer at kvinner skal løse alle problemene til menn. Anonymkode: cc350...257 Det må det bli slutt på. Menn må jaggu begynne å ta ansvar for seg selv og ikke forvente at kvinner skal ta seg av menns problemer. Menn er egentlig noen store babyer.
Gjest Eugene Wrayburn Skrevet 18. desember 2016 #7 Skrevet 18. desember 2016 Akkurat nå, OPIgirl skrev: Det må det bli slutt på. Menn må jaggu begynne å ta ansvar for seg selv og ikke forvente at kvinner skal ta seg av menns problemer. Menn er egentlig noen store babyer. Jeg skulle ønske at visse kvinner forstod at ikke alle menn er like. Men den dager tviler jeg på kommer.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #8 Skrevet 18. desember 2016 På 14. desember 2016 den 16.57, AnonymBruker skrev: Eller mer riktig er vel å spørre hvorfor innbiller noen menn seg at menn har problemer ? Anonymkode: f214e...ba7 Mener du at menn ikke har problemer? Den holdningen der forklarer jo kanskje hvorfor det er så vanskelig for menn å be om hjelp, for det er jo rett og slett tabu å ha problemer når man er mann. Menn må bli flinkere til å søke hjelp! Og ikke minst erkjenne når de har et problem, så kan man få jobbet med å løse problemet i stedenfor at mannen i verste konsekvens tar livet av seg. Anonymkode: ac0cf...deb 2
Sphere Skrevet 18. desember 2016 #9 Skrevet 18. desember 2016 På 14.12.2016 den 17.32, AnonymBruker skrev: Fordi de forventer at kvinner skal løse alle problemene til menn. Anonymkode: cc350...257 For noe tull. Generelt sett sier man jo at det største problemet menn har, er at de ønsker å løse problemene selv, uten å blande inn andre. Derfor den høye selvmordsstatistikken, sjeldne legebesøk, store mørketall når det gjelder voldtekt og overgrep, osv. For min del, og sikkert mange andres del også, har ikke kvinner vært løsningen, snarere en kompliserende faktor. 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #10 Skrevet 18. desember 2016 Omsorg er ansett som en feminin egenskap. Det er forventet at kvinner skal ta vare på andre kvinner OG menn, hvis ikke er de særdeles uempatiske. Det er akseptert at menn ikke tar vare på hverandre, og derav fortsetter der. Anonymkode: e8cd9...d8e
Gjest Frederik Skrevet 18. desember 2016 #11 Skrevet 18. desember 2016 Handler kanskje om at mannesakene ikke kun er mannesaker, men også klassesaker. Det at gutter gjør det dårlig på skolen, at en stor andel menn ender opp barnløse er jo noe man hører en god del om. Men det gjelder jo kun en bestemt gruppe gutter/menn.
FirstPriceLoff Skrevet 18. desember 2016 #12 Skrevet 18. desember 2016 Fordi det ikke er mitt problem. Jeg liker ikke å plage andre med mine problemer men om jeg eller kompisene mine trenger hjelp så bidrar jeg/de så mye som jeg/de kan.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #13 Skrevet 22. desember 2016 På 18. desember 2016 den 14.05, Sphere skrev: For noe tull. Generelt sett sier man jo at det største problemet menn har, er at de ønsker å løse problemene selv, uten å blande inn andre. Derfor den høye selvmordsstatistikken, sjeldne legebesøk, store mørketall når det gjelder voldtekt og overgrep, osv. Nettopp! De må bli flinkere til å faktisk ta i mot hjelp når det blir tilbudt, men også hjelpe seg selv og sine medbrødre. På 18. desember 2016 den 18.49, AnonymBruker skrev: Omsorg er ansett som en feminin egenskap. Det er forventet at kvinner skal ta vare på andre kvinner OG menn, hvis ikke er de særdeles uempatiske. Det er akseptert at menn ikke tar vare på hverandre, og derav fortsetter der. Anonymkode: e8cd9...d8e Dette perspektivet burde hauses opp. Menn selv må begynne å bry seg om hverandre. På 18. desember 2016 den 18.58, Frederik skrev: Handler kanskje om at mannesakene ikke kun er mannesaker, men også klassesaker. Det at gutter gjør det dårlig på skolen, at en stor andel menn ender opp barnløse er jo noe man hører en god del om. Men det gjelder jo kun en bestemt gruppe gutter/menn. Godt poeng. En del saker er "klassesaker", men fortsatt like viktige! Og menn burde jo bry seg om de mennene som er i en uheldig situasjon. Anonymkode: 028b9...2c8
Gjest antbug Skrevet 22. desember 2016 #14 Skrevet 22. desember 2016 På 18.12.2016 den 13.54, Eugene Wrayburn skrev: Jeg skulle ønske at visse kvinner forstod at ikke alle menn er like. Men den dager tviler jeg på kommer. Jeg er en viss kvinne. Jeg forstår at ikke alle menn er like
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #15 Skrevet 22. desember 2016 På 18.12.2016 den 13.53, OPIgirl skrev: Det må det bli slutt på. Menn må jaggu begynne å ta ansvar for seg selv og ikke forvente at kvinner skal ta seg av menns problemer. Menn er egentlig noen store babyer. Anonymkode: 9b78a...6ea
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #16 Skrevet 22. desember 2016 På 18.12.2016 den 13.53, OPIgirl skrev: Det må det bli slutt på. Menn må jaggu begynne å ta ansvar for seg selv og ikke forvente at kvinner skal ta seg av menns problemer. Menn er egentlig noen store babyer. For noe idioti. Men når jeg ser trådene du har startet om mascara og kremer er det vel ikke noe mer å forvente. Anonymkode: c36dd...47e 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #17 Skrevet 22. desember 2016 På 18.12.2016 den 18.58, Frederik skrev: Handler kanskje om at mannesakene ikke kun er mannesaker, men også klassesaker. Det at gutter gjør det dårlig på skolen, at en stor andel menn ender opp barnløse er jo noe man hører en god del om. Men det gjelder jo kun en bestemt gruppe gutter/menn. Med "mannesaker" så menes vel alt som angår menn spesifikt. F.eks. at menn dør tidligere, som igjen er en effekt av de ignorerer symptomer og ikke drar til legen. Det gjelder på tvers av samfunnslag. Anonymkode: e8cd9...d8e
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #18 Skrevet 22. desember 2016 På 18.12.2016 den 13.53, OPIgirl skrev: Det må det bli slutt på. Menn må jaggu begynne å ta ansvar for seg selv og ikke forvente at kvinner skal ta seg av menns problemer. Menn er egentlig noen store babyer. Hvorfor skal ikke kvinner være med? Jeg har engasjert med i "mannesak" mye, men jeg taper på det jeg gjør, sånn realistisk sett. Jeg får mer konkurranse når det gjelder kvinner å gifte meg med, noe jeg ikke føler jeg trenger, og ikke minst er det ikke så fryktelig populært generelt å engasjere seg i slikt. Det er da kvinner generelt, som får flere kvalitetsmenn å velge mellom, og dårligerestilte menn, som vinner på at f.eks. videregående forandres slik at flere kommer igjennom. Ideen om kvinner ikke har noe å tjene på dette er tull. Jeg blir taperen, du blir vinneren. Anonymkode: e22e2...1be
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #19 Skrevet 22. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Godt poeng. En del saker er "klassesaker", men fortsatt like viktige! Og menn burde jo bry seg om de mennene som er i en uheldig situasjon. Anonymkode: 028b9...2c8 Igjen, hvorfor skulle kvinner ikke brydd seg? Jeg mener selvsagt at de fleste menn burde det og, men det er da kvinner som ikke kan gifte seg med gode menn og for disse mennene som ikke har f.eks. videregående skole det her er ille for. Ikke for folk som meg. Husk at det er kvinner som er avhengig av en mann, ikke andre menn, de er avhengig av ei kvinne. Anonymkode: e22e2...1be
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #20 Skrevet 22. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Igjen, hvorfor skulle kvinner ikke brydd seg? Jeg mener selvsagt at de fleste menn burde det og, men det er da kvinner som ikke kan gifte seg med gode menn og for disse mennene som ikke har f.eks. videregående skole det her er ille for. Ikke for folk som meg. Husk at det er kvinner som er avhengig av en mann, ikke andre menn, de er avhengig av ei kvinne. Anonymkode: e22e2...1be Hvem er det som sier at kvinner ikke bryr seg? Det ene utelukker ikke det andre. Men MENN må også begynne å bry seg mer om hverandre tror jeg. Kvinner er vel ikke avhengig av en mann? At DU er avhengig av (å prøve å skaffe deg) en kvinne betyr ikke at andre folk er avhengig av noe som helst. Anonymkode: 028b9...2c8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå