AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #1 Del Skrevet 14. desember 2016 Hei jeg vurderer å kjøpe en klokke fra Sveits for rundt 55.000 kroner. Hva skjer hvis jeg ikke forteller? Kan noen på flyplassen finne ut om jeg har en vare på meg for 50.000? Anonymkode: d46ee...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #2 Del Skrevet 14. desember 2016 Kanskje går det bra, kanskje går det ikke bra. Personlig ville jeg aldri tatt sjansen. Anonymkode: cdf9c...6a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #3 Del Skrevet 14. desember 2016 Blir en svindyr klokke om du ikke fortoller og blir oppdaget... blir du tatt mister du klokken og er bare 50 000 fattigere + en liten bot eller verre. Hvor høy sansynlighet er det for at du blir tatt? Aner ikke, men så er det vel regler på forumet her mot å oppfordre til lovbrudd. Anonymkode: bf0a4...0ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #4 Del Skrevet 14. desember 2016 Det er ikke toll på klokker, men du må betale norsk moms. Du skal selvsagt samtidig ha tilbake den lille sveitsiske momsen du betaler. Det er større risk for å undersøkes når du har handlet for over 25000 kroner i utlandet. Denne undersøkelsen kan komme i etterkant. Anonymkode: b1c44...869 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #5 Del Skrevet 14. desember 2016 Hvis du tar deg råd til så dyr klokke så burde du jo ha råd til å betale moms? Om du betaler kontant og ikke beholder kvittering/eske så kan det jo gå bra. Dumt i forhold til garantier da. Anonymkode: 34be4...552 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #6 Del Skrevet 14. desember 2016 Har du råd til å betale 50k for en klokke, har du råd til å betale moms! Banken har opplysningsplikt til tollen så om du kommer gjennom på grønt, er du likevel ikke trygg. Urnakere i Norge vil også kreve dokumentasjon på at du har betalt moms når du tar den på service eller reperasjon. Anonymkode: 4cfb7...b88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dyptvann Skrevet 14. desember 2016 #7 Del Skrevet 14. desember 2016 Jeg anbefaler deg å lese denne linken (og forhåpentligvis endrer mening) http://www.dn.no/privat/privatokonomi/2011/08/29/tollsmell-etter-utenlandsshopping Kort fortalt vil du legge igjen elektroniske spor, slik at dette blir fanget opp i systemene til tolletaten. Om du blir tatt ut til kontroll, er et annet spørsmål. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.K Skrevet 14. desember 2016 #8 Del Skrevet 14. desember 2016 Ryddet innlegg som oppfordrer til brudd på norsk lov. Frk.K, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå