AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #1 Skrevet 14. desember 2016 Hei. Jeg studerer jus og administrasjon og tar en bachelor i dette. Jeg begynte dette halvåret her, og foreløpig så virker dette greit. Det jeg lurer på er om det holder med en bachelor innen dette, eller er det vanskelig å få jobb etter endt studie om man har studert dette? Er det noen som har erfaringer? Vet at jeg trenger C i snitt for å kunne komme inn på master, men kommer ikke inn på uio der jeg ville pga. skolen min står ikke på listen over de skolene som kommer inn på masterstudiet. Uansett; er det sånn at man må/trenger å ha en master etterhvert for å kunne få en jobb ettersom jobbmarkedet bare blir vanskeligere? Anonymkode: 7fc6c...0c7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #2 Skrevet 14. desember 2016 En jobb kan jo være så mangt. Vil du ha en fleksibel jobb med en del lederansvar så regner jeg med at master er veien å gå. Men det er jo vanskelig å si hvordan markedet er om 2-5 år... Det forandrer seg jo raskt. Ville satset veldig hardt på å få gode karakterer, spesielt siden du går på en såpass "ukjent" skole. Velg gjerne de tyngre fagene også, som skatterett osv. Svært greit å kunne. Anonymkode: e57a8...ec8 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #3 Skrevet 14. desember 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: En jobb kan jo være så mangt. Vil du ha en fleksibel jobb med en del lederansvar så regner jeg med at master er veien å gå. Men det er jo vanskelig å si hvordan markedet er om 2-5 år... Det forandrer seg jo raskt. Ville satset veldig hardt på å få gode karakterer, spesielt siden du går på en såpass "ukjent" skole. Velg gjerne de tyngre fagene også, som skatterett osv. Svært greit å kunne. Anonymkode: e57a8...ec8 Takk for svar :-) Jeg går på Høgskolen i Molde, og Oslo vil bare ha universiteter... Syns ikke de må være så høye på pæra Anonymkode: 7fc6c...0c7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #4 Skrevet 14. desember 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar :-) Jeg går på Høgskolen i Molde, og Oslo vil bare ha universiteter... Syns ikke de må være så høye på pæra Anonymkode: 7fc6c...0c7 Det handler vel ikke først og fremst om at UiO er høy på pæra, men at en bachelor i adm og juss ikke gir deg tilstrekkelig forhåndskunnskaper i juss til at du kan ta et masterstudium. UiB har jo en toårig master i juss der de tar inn studenter med bachelor fra bl.a. høgskolen på Lillehammer, og heller ikke der er du kvalifisert med din bakgrunn. Du må ha studert kun juss, ikke en blandet grad. Det du kan kvalifisere for er diverse saksbehandler-/konsulentstillinger innen offentlig forvaltning. Trolig vil du konkurrere med mange andre med bachelor i org og ledelse, offentlig administrasjon og administrasjon og ledelse. Anonymkode: df2a0...362 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #5 Skrevet 14. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler vel ikke først og fremst om at UiO er høy på pæra, men at en bachelor i adm og juss ikke gir deg tilstrekkelig forhåndskunnskaper i juss til at du kan ta et masterstudium. UiB har jo en toårig master i juss der de tar inn studenter med bachelor fra bl.a. høgskolen på Lillehammer, og heller ikke der er du kvalifisert med din bakgrunn. Du må ha studert kun juss, ikke en blandet grad. Det du kan kvalifisere for er diverse saksbehandler-/konsulentstillinger innen offentlig forvaltning. Trolig vil du konkurrere med mange andre med bachelor i org og ledelse, offentlig administrasjon og administrasjon og ledelse. Anonymkode: df2a0...362 Det var en spøk, men det er greit. Om jeg tar som komparativ og internasjonal politikk så er det muligheter for å komme inn på statsvitenskap og statsvitenskap og ledelse, så man må ikke ha en "ren" grad for å komme inn. Anonymkode: 7fc6c...0c7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #6 Skrevet 14. desember 2016 Jeg har også tenkt til å studere dette, men jeg er redd for å ikke få en jobb etter sendt studie. Er det noen tips til hva man eventuelt kan ta master i? Anonymkode: 7fc6c...0c7
globalagogo Skrevet 14. desember 2016 #7 Skrevet 14. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også tenkt til å studere dette, men jeg er redd for å ikke få en jobb etter sendt studie. Er det noen tips til hva man eventuelt kan ta master i? Anonymkode: 7fc6c...0c7 Er du ny her? Vi ser at du er TS. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå