AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #1 Skrevet 14. desember 2016 Har lyst til å bli revisor. Er det et yrke som gir jobb eller er det vanskelig marked? Anonymkode: 5aecf...cf7
ajarRun Skrevet 14. desember 2016 #2 Skrevet 14. desember 2016 Bli advokat først, så slipper du å være tyster. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #3 Skrevet 14. desember 2016 Det vil bestandig være viktig med ekstern kontroll av et regnskap. Det er ikke nok at dataen kontrollerer - så en fysisk person vil fortsatt ha jobb til tross for all digitaliseringen (tror jeg) Merk at det skal bli slutt på tittelen som registrert revisor, og at det går over til kun statsautorisert - du må altså ha master. Til orientering... Anonymkode: 6f4fb...f99
Gullik Skrevet 15. desember 2016 #4 Skrevet 15. desember 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Har lyst til å bli revisor. Er det et yrke som gir jobb eller er det vanskelig marked? Anonymkode: 5aecf...cf7 Vanskeligere enn det var i hvertfall, etter at små AS ikke lenger må bruke revisor.
Bergtatt Skrevet 15. desember 2016 #5 Skrevet 15. desember 2016 Hørt at det er et yrke med laaaange dager og helger
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #6 Skrevet 15. desember 2016 Kunne også tenke meg å bli revisor, men alt skal jo automatiseres. Livredd for å ikke få jobb. Anonymkode: 01c33...7e4
Gjest Herr Heftig Skrevet 15. desember 2016 #7 Skrevet 15. desember 2016 Regnskapsføreren og ingeniøren ble ikke arbeidsledige da kalkulatoren kom, men de fikk andre arbeidsoppgaver. Revisor er det tryggeste du kan bli innenfor økonomi og administrasjon. Sørg for gode karakterer på studiet, så går det bra.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #8 Skrevet 16. desember 2016 Jeg jobber i et lite revisjonsselskap. Vi har problemer med å få tak i flinke, kvalifiserte folk. Vet ikke om folk vegret seg for å utdanne seg til revisor når revisjonsplikten for aksjeselskap med omsetning under 5 millioner forsvant, men det virker i hvert fall sånn. Som en over skriver, så vil tittelen registrert revisor forsvinne. Det vil bli krav om master for å få autorisasjon. I perioden januar/februar til mai/juni må det påregnes en god del overtid. Hos oss avgjør de ansatte selv når og hvor mye overtid de vil jobbe. Hvor stort presset er vil nok variere fra revisjonsselskap til revisjonsselskap. Jeg har for øvrig verdens beste jobb! Anonymkode: 02a21...f44 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå