Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #1 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg sliter med et vanskelig svangerskap og enkelte dager, når barnet vårt ikke er i barnehage, er jeg for syk til å ta meg av det. Mannen har derfor vært nødt til å være hjemme. Jeg får vanvittig dårlig samvittighet pga dette, for det betyr at to personer (jeg og min mann) må være hjemme pga meg? Synes arbeidsgiverer dette er greit? Jeg føler at vi ikke har noe annet valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 30. november 2004 #2 Del Skrevet 30. november 2004 Ja, det synes jeg er helt i orden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigi Skrevet 30. november 2004 #3 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for dette. Du er hjemme fordi du er syk, mannen din er hjemme for å ta seg av barnet sitt fordi den som normalt gjør det er syk. Men dersom dette er ofte og vedvarende (ikke kan forventes å bli bedre i løpet av ditt svangerskap), bør dere vurdere barnehage hver dag. Arbeidsgiver vil ikke synes det er greit i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 30. november 2004 #4 Del Skrevet 30. november 2004 Sånn er det nå bare. Noen må jo ta vare på barnet når den ene forelderen er syk. Det er vanlig praksis at partneren er hjemme ved sykdom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 30. november 2004 #5 Del Skrevet 30. november 2004 Sånn er det. Du kan ikke noe for at du er syk, vel? Hva arbeidsgiver synes/mener er i grunnen knekkende likegyldig. Hva vet h*n om forholdene, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 30. november 2004 #6 Del Skrevet 30. november 2004 Synes arbeidsgiverer dette er greit? Jeg føler at vi ikke har noe annet valg. Nei, dere har jo egentlig ikke noe valg. Det er jo veldig viktig at du tar hensyn til deg selv og kroppen din, og ikke minst det lille livet som vokser i magen. Jeg syntes det bør være uproblematisk at mannen din er hjemme når du ikke er i form til å ta deg av barnet deres. Ikke ha dårlig samvittighet. Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #7 Del Skrevet 30. november 2004 Mannen din har krav på "fri" ved barns eller barnepassers (i dette tilfellet du) sykdom. Dersom det går utover 10 dager, som mannen din har krav på, så blir vel saken annerledes vil jeg tro.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 1. desember 2004 #8 Del Skrevet 1. desember 2004 Jeg sliter med et vanskelig svangerskap og enkelte dager, når barnet vårt ikke er i barnehage, er jeg for syk til å ta meg av det. Mannen har derfor vært nødt til å være hjemme. Jeg får vanvittig dårlig samvittighet pga dette, for det betyr at to personer (jeg og min mann) må være hjemme pga meg? Synes arbeidsgiverer dette er greit? Jeg føler at vi ikke har noe annet valg. Ja, selvfølgelig er dette greit. Han har jo 10 dager i året han kan bruke på barnepassers og barns sykdom. Samboeren min måtte være en del hjemme i mitt andre svangerskap da jeg hadde en del isjiassmerter og slet med ryggsmerter m.m. Han fikk til slutt lov til å ha hjemmekontor pga min "tilstand" ( smertene tok slutt rett etter fødsel ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2004 #9 Del Skrevet 1. desember 2004 Det er helt vanlig at ektefelle/samboer blir sykemeldt for å ta seg av barna i sånne tilfeller. Det vet jeg om flere som har blitt. Ikke ha dårlig samvittighet i det hele tatt! God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2004 #10 Del Skrevet 1. desember 2004 Det er helt vanlig at ektefelle/samboer blir sykemeldt for å ta seg av barna i sånne tilfeller. Det vet jeg om flere som har blitt. Ikke ha dårlig samvittighet i det hele tatt! God bedring Bare for ordens skyld vil jeg poengtere at man faktisk ikke kan bli sykemldt direkte på grunn av barns sykdom. En sykemelding gjelder den som er sykemeldt og årsaken må være dennes sykdom. Det som er "vanlig" i slike tilfeller er at en sykemeldes pga at en er sykelig sliten e.l. Grunnen til det opplyses ikke på sykemeldingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2004 #11 Del Skrevet 1. desember 2004 Man får IKKE sykemelding for å være hjemme med barna hvis mor er syk. Jeg ble syk i vår og ble liggende en uke på sykehus. Pappa fikk ikke sykemelding men hadde heldigvis en grei arbeidsgiver som gav han 2 uker permisjon med lønn. nero Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå