Gjest AnonymBrunkrem Skrevet 14. desember 2016 #1 Skrevet 14. desember 2016 Hei. Skulle gjerne hatt noen tips fra dere som er i besittelse av en livmor, og som er glade i å lese. Har tenkt å kjøpe bøker i julegave til dama i år, og her er det jeg har å jobbe med: - Hun er norsklærer, så jeg tenker at noe kanon-litteratur må være passende. Greit å ha lest, og greit å ha tilgjengelig i bokhylla. - Hun liker ikke å lese på engelsk, så det må være på norsk. - Bør være litt "stas" å ha. Her er noen forslag jeg har tenkt ut så langt: - Alexander Kielland samlede verker (kanon-litteratur, lokalforankring, greit å ha) - Knut Hamsun samlede verker (Nobelprisvinner, kanon-litteratur) - Dantes Gudommelige Kommedie (hun nevnte en gang at hun ville ha denne da hun leste Dan Browns Inferno for lenge siden, gir meg også litt ekstra-poeng for å ha husket hva hun sa) Er dette gode idèer til julegave? Kom gjerne med flere, dersom dere har dem. Gjerne med begrunnelse. På forhånd takk
Gjest AnonymBrunkrem Skrevet 14. desember 2016 #2 Skrevet 14. desember 2016 Og vet dere om en god online bokbutikk? Gjerne hvor man får kjøpt bøker som er litt "fine å se på", gjerne litt retro av utseende. Sånne bøker som besteforeldrene og oldeforeldrene våre har i bokhylla.
tussi680 Skrevet 14. desember 2016 #3 Skrevet 14. desember 2016 (endret) Tanum.no kan du titte på, der er det alt mulig innen faglitteratur, skjønnliteratur, økonomi og ledelse, m.m. Endret 14. desember 2016 av tussi680
Librarian Skrevet 14. desember 2016 #4 Skrevet 14. desember 2016 10 minutter siden, AnonymBrunkrem skrev: Og vet dere om en god online bokbutikk? Gjerne hvor man får kjøpt bøker som er litt "fine å se på", gjerne litt retro av utseende. Sånne bøker som besteforeldrene og oldeforeldrene våre har i bokhylla. Bor du i nærheten av Oslo? Vet dessverre ikke om noen nettbutikker som selger slike utgaver på norsk, men det er mange vakre praktutgaver av klassikere på f.eks: Norli Universitetsgata, Tanum på Paleet og Eldorado Synes titlene du tenker på er veldig fine. Hvis hun er typen som liker det så finnes det også en del utrolig fine utgaver av eventyrbøker, f.eks. Brødrene Grim eller Asbjørnsen og Moe. Eventyr er jo også en viktig del av litteraturhistorien, og er mange som setter pris på dem.
Gjest AnonymBrunkrem Skrevet 14. desember 2016 #5 Skrevet 14. desember 2016 4 minutter siden, Librarian skrev: Bor du i nærheten av Oslo? Vet dessverre ikke om noen nettbutikker som selger slike utgaver på norsk, men det er mange vakre praktutgaver av klassikere på f.eks: Norli Universitetsgata, Tanum på Paleet og Eldorado Synes titlene du tenker på er veldig fine. Hvis hun er typen som liker det så finnes det også en del utrolig fine utgaver av eventyrbøker, f.eks. Brødrene Grim eller Asbjørnsen og Moe. Eventyr er jo også en viktig del av litteraturhistorien, og er mange som setter pris på dem. Takk for tips! Bor dessverre ikke i nærheten av Oslo.
Gjest AnonymBrunkrem Skrevet 14. desember 2016 #6 Skrevet 14. desember 2016 16 minutter siden, tussi680 skrev: Tanum.no kan du titte på, der er det alt mulig innen faglitteratur, skjønnliteratur, økonomi og ledelse, m.m. Takketakk. Skal sjekke ut
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #7 Skrevet 14. desember 2016 På outland så har(hadde ihvertfall?) de ha en helt fantastisk illustrert praktutgave av Dantes gudommelige komedie. De har nettbutikk! Anonymkode: 550f3...c92
Gjest AnonymBrunkrem Skrevet 14. desember 2016 #8 Skrevet 14. desember 2016 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: På outland så har(hadde ihvertfall?) de ha en helt fantastisk illustrert praktutgave av Dantes gudommelige komedie. De har nettbutikk! Anonymkode: 550f3...c92 Fett! Må sjekkes ut. Edit: Fant ikke den på Outland sine nettsider. Men kan det ha være denne utgaven? Endret 14. desember 2016 av AnonymBrunkrem
Gjest AnonymBrunkrem Skrevet 14. desember 2016 #10 Skrevet 14. desember 2016 3 minutter siden, ekkoet skrev: kjøpe kindle til henne? Ja, hvis det ikke var for at hun hadde planer om å selge iPaden for å kjøpe seg en sånn selv. Vet ikke hvor langt hun har kommet i den planen, men kan bli vanskelig å få hintet fram noe om det uten å avsløre gaven. Men det er absolutt et alternativ
ekkoet Skrevet 14. desember 2016 #11 Skrevet 14. desember 2016 dårlig gjort å kjøpe seg selv slike ting rett før jul :-) 1
janamu Skrevet 14. desember 2016 #12 Skrevet 14. desember 2016 www.haugenbok.no (Norges største nettbokhandel, ofte bra tilbud)
Gjest AnonymBrunkrem Skrevet 14. desember 2016 #13 Skrevet 14. desember 2016 2 minutter siden, ekkoet skrev: dårlig gjort å kjøpe seg selv slike ting rett før jul :-) Jeg vet. Kindle og buttplugs rett før jul, lissom
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #14 Skrevet 14. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBrunkrem skrev: Fett! Må sjekkes ut. Edit: Fant ikke den på Outland sine nettsider. Men kan det ha være denne utgaven? Tror du må utvide ordforrådet ditt litt hvis du skal være i et forhold med en norsklærer. Anonymkode: 0dc3c...73e
Gjest AnonymBrunkrem Skrevet 14. desember 2016 #15 Skrevet 14. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror du må utvide ordforrådet ditt litt hvis du skal være i et forhold med en norsklærer. Anonymkode: 0dc3c...73e Det er en myte at alle norsklærere har Asbergers.
Kattugla Skrevet 14. desember 2016 #16 Skrevet 14. desember 2016 6 minutter siden, AnonymBrunkrem skrev: Ja, hvis det ikke var for at hun hadde planer om å selge iPaden for å kjøpe seg en sånn selv. Vet ikke hvor langt hun har kommet i den planen, men kan bli vanskelig å få hintet fram noe om det uten å avsløre gaven. Men det er absolutt et alternativ Kanskje det var et hint til deg om at hun ønsker seg en Kindle..
Gjest AnonymBrunkrem Skrevet 14. desember 2016 #17 Skrevet 14. desember 2016 1 minutt siden, Kattugla skrev: Kanskje det var et hint til deg om at hun ønsker seg en Kindle.. Tror du det? Jeg snakker ikke "kvinne", så det er vanskelig for meg å vite hva hun egentlig mener noen ganger. Men hun slo meg som litt for interessert i å bli kvitt den iPaden til at det bare skulle taes som et hint. Hmmm....kanskje jeg skal prøve å snike inn et lurespørsmål angående det.
Kattugla Skrevet 14. desember 2016 #18 Skrevet 14. desember 2016 Se om hun har fortsatt ipaden, da har du fortsatt tid til å skaffe lesebrett til jul, det er en fantastisk gave
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #19 Skrevet 14. desember 2016 Se i et antikvariat. Anonymkode: 5d14c...04a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå