Gjest In absentia Skrevet 14. desember 2016 #1 Skrevet 14. desember 2016 Jeg er en jusstudent som er i ferd med å bestemme meg for hva jeg skal skrive master om og hvor jeg ønsker å jobbe når jeg blir uteksaminert. Spørsmålet mitt er derfor hvor dere jurister jobber og hvordan er det å jobbe der. Jeg er også interessert i å vite hva den første jobben din var og hvordan du gikk fram for å få den første jobben. Hvilke forventninger tror du jeg kan ha til arbeidslivet med en master i rettsvitenskap og C/B i snitt? Jeg blir veldig glad for alle svar og råd. mvh, -In absentia
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #2 Skrevet 14. desember 2016 Jeg jobber som advokat i et stort firma, forretningsjuss. Begynte i det offentlige, først som saksbehandler og avanserte til advokatfullmektig etter hvert. Samme karaktersnittet som deg. Har ikke hemmet meg i yrkeslivet foreløpig, jobbet i sju år. Prøv å få erfaring. Send søknader til alle firmaer. Du blir ikke trainee hos de store med det snittet, men mellomstore/små kan gå. Søk utafor byen du studerer i og hvis du får det til å gå opp. Jeg studerte i Oslo, var trainee i Buskerud. Gull verdt for meg senere. Lykke til! Anonymkode: bbacc...4e6 1
Frukthage Skrevet 14. desember 2016 #3 Skrevet 14. desember 2016 Jeg jobber i Helse- og omsorgsdepartementet
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #4 Skrevet 19. desember 2016 På 12/14/2016 den 15.21, In absentia skrev: Jeg er en jusstudent som er i ferd med å bestemme meg for hva jeg skal skrive master om og hvor jeg ønsker å jobbe når jeg blir uteksaminert. Spørsmålet mitt er derfor hvor dere jurister jobber og hvordan er det å jobbe der. Jeg er også interessert i å vite hva den første jobben din var og hvordan du gikk fram for å få den første jobben. Hvilke forventninger tror du jeg kan ha til arbeidslivet med en master i rettsvitenskap og C/B i snitt? Jeg blir veldig glad for alle svar og råd. mvh, -In absentia Gjennomsnitt: C/D Første jobb: i en distriktskommune - fikk verdifull erfaring! Jobber nå:i Oslo, privat, stort multinasjonalt selskap Anonymkode: cab91...6ed
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #5 Skrevet 21. desember 2016 På 19.12.2016 den 23.15, AnonymBruker skrev: Gjennomsnitt: C/D Første jobb: i en distriktskommune - fikk verdifull erfaring! Jobber nå:i Oslo, privat, stort multinasjonalt selskap Anonymkode: cab91...6ed Hvor lenge jobbet du i kommunen og hvor lenge siden er dette? Anonymkode: 3c934...e1a
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #6 Skrevet 22. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge jobbet du i kommunen og hvor lenge siden er dette? Anonymkode: 3c934...e1a Jobbet i kommunen på Sørlandet i 4 år. Er fra Oslo. Er ca 10 år siden jeg sluttet. Jobber nå i et stort selskap i Oslo. Anonymkode: cab91...6ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå