Gå til innhold

Jurister, hvor jobber dere?

Anbefalte innlegg

Gjest In absentia
Skrevet

Jeg er en jusstudent som er i ferd med å bestemme meg for hva jeg skal skrive master om og hvor jeg ønsker å jobbe når jeg blir uteksaminert. Spørsmålet mitt er derfor hvor dere jurister jobber og hvordan er det å jobbe der. 

Jeg er også interessert i å vite hva den første jobben din var og hvordan du gikk fram for å få den første jobben. 

Hvilke forventninger tror du jeg kan ha til arbeidslivet med en master i rettsvitenskap og C/B i snitt?

Jeg blir veldig glad for alle svar og råd. 

mvh,

-In absentia

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber som advokat i et stort firma, forretningsjuss. Begynte i det offentlige, først som saksbehandler og avanserte til advokatfullmektig etter hvert. 

Samme karaktersnittet som deg. Har ikke hemmet meg i yrkeslivet foreløpig, jobbet i sju år. 

Prøv å få erfaring. Send søknader til alle firmaer. Du blir ikke trainee hos de store med det snittet, men mellomstore/små kan gå. Søk utafor byen du studerer i og hvis du får det til å gå opp. Jeg studerte i Oslo, var trainee i Buskerud. Gull verdt for meg senere. 

Lykke til!

Anonymkode: bbacc...4e6

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber i Helse- og omsorgsdepartementet :)

Skrevet
På 12/14/2016 den 15.21, In absentia skrev:

Jeg er en jusstudent som er i ferd med å bestemme meg for hva jeg skal skrive master om og hvor jeg ønsker å jobbe når jeg blir uteksaminert. Spørsmålet mitt er derfor hvor dere jurister jobber og hvordan er det å jobbe der. 

Jeg er også interessert i å vite hva den første jobben din var og hvordan du gikk fram for å få den første jobben. 

Hvilke forventninger tror du jeg kan ha til arbeidslivet med en master i rettsvitenskap og C/B i snitt?

Jeg blir veldig glad for alle svar og råd. 

mvh,

-In absentia

Gjennomsnitt: C/D

Første jobb: i en distriktskommune - fikk verdifull erfaring!

Jobber nå:i Oslo, privat, stort multinasjonalt selskap

Anonymkode: cab91...6ed

Skrevet
På 19.12.2016 den 23.15, AnonymBruker skrev:

Gjennomsnitt: C/D

Første jobb: i en distriktskommune - fikk verdifull erfaring!

Jobber nå:i Oslo, privat, stort multinasjonalt selskap

Hvor lenge jobbet du i kommunen og hvor lenge siden er dette?

Anonymkode: 3c934...e1a

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge jobbet du i kommunen og hvor lenge siden er dette?

Anonymkode: 3c934...e1a

Jobbet i kommunen på Sørlandet i 4 år. Er fra Oslo. Er ca 10 år siden jeg sluttet. Jobber nå i et stort selskap i Oslo. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...