Gjest In absentia Skrevet 14. desember 2016 #1 Skrevet 14. desember 2016 Hei! Jeg er en jusstudent på 4. studieår. Jeg hører støtt og stadig at jurister er en yrkesgruppe med lite arbeidsledighet, men jeg har litt problemer med å se for meg hvordan veien blir fram mot den første jobben. Litt av grunnen er fordi jeg ikke kjenner noen "voksne" jurister eller andre som er ansatt på steder der jurister jobber, og som jeg kan spørre. På studiet blir man eksponert for mye reklame fra de største advokatfirmaene og prestisjetunge offentlige arbeidsplasser som lovavdelingen, politiet og domstolene, men det er vanskelig å orientere seg utenom disse. Problemet mitt er at jeg ikke kan sikte på noen fullmektigstilling med min CV. Jeg ligger på et snitt mellom C og B, og det er ikke noe alternativ å ta opp fag på grunn av begrensninger som universitetet har satt. Jeg har heller ikke noe fagrelevant erfaring å vise til. Jeg har jobbet og har hatt noen verv i en studentorganisasjon ved siden av studiet, men har ellers ingen "unnskyldninger" for karaktersnittet mitt. For å være ærlig så er dette med karakterene noe som jeg bekymrer meg over. Det jeg ønsker meg er råd for hvilke arbeidsplasser jeg kan vurdere og hvordan jeg skal gå fram for å få en jobb, helst før endt studie. Jeg blir veldig glad for alle råd jeg får -In absentia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå