AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #1 Skrevet 14. desember 2016 Privatklinikken vi går til anbefaler ikke meg sjekke om egglederene er tette. De sier så lenge det ikke er en grunn for mistanke at man har tette eggledere anbefaler de ikke utføre den undersøkelsen. Vi har prøvd i 8 mnd og etter et mislykket AIH forsøk så frykter jeg at egglederene kan ha blitt tette med årene. Jeg er 36 år og har tidligere blitt rask gravid. Det er ingenting galt med meg eller med min samboer ut i fra undersøkelsen vi har tatt. Jeg har egglager/poser som en i 20 årene, men eggkvaliteten kan de seff ikke si noe om. Kanskje eggene mine er gått ut på dato😐 Jeg vet at 8 mnd ikke er så lenge, men for meg føles det som en hel evigthet siden jeg føler tiden går fra oss pga alderen min. Jeg vuderer utføre ultralyd med kontrastveske, men tenker vente til våren. Er det noen som har tatt denne undersøkelsen? Eventuelt hva kan gå galt med tanke på å ta den? Anonymkode: b984a...5fa
Chickenwings85 Skrevet 14. desember 2016 #2 Skrevet 14. desember 2016 Hei. Jeg utførte en kikkhullsoperasjon (laparaskopi) for ca to uker siden for å sjekke hvordan ting så ut. De brukte da denne kontrastvesken, og det viste seg dessverre at begge egglederne mine er tette. Det var en liten operasjon. Jeg er veldig glad for at jeg fikk undersøkt dette så raskt slik at jeg slipper å gå måned etter måned å bli skuffa av å få mensen. men, om det er noe som kan gå galt? Hm, det har ikke jeg hørt om...
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #3 Skrevet 14. desember 2016 14 minutter siden, Chickenwings85 skrev: Hei. Jeg utførte en kikkhullsoperasjon (laparaskopi) for ca to uker siden for å sjekke hvordan ting så ut. De brukte da denne kontrastvesken, og det viste seg dessverre at begge egglederne mine er tette. Det var en liten operasjon. Jeg er veldig glad for at jeg fikk undersøkt dette så raskt slik at jeg slipper å gå måned etter måned å bli skuffa av å få mensen. men, om det er noe som kan gå galt? Hm, det har ikke jeg hørt om... Hva er årsaken for at du tok lap og ikkje ultralyd med kontrastveske? Hva var årsaken til at du/de fryktet tette eggledere da? Blir det rett over på IFV på dere nå da eller? Har du hatt noen innfeksjoner som kan være årsaken til tette eggledere? Anonymkode: b984a...5fa
Chickenwings85 Skrevet 14. desember 2016 #4 Skrevet 14. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er årsaken for at du tok lap og ikkje ultralyd med kontrastveske? Hva var årsaken til at du/de fryktet tette eggledere da? Blir det rett over på IFV på dere nå da eller? Har du hatt noen innfeksjoner som kan være årsaken til tette eggledere? Anonymkode: b984a...5fa Åja, du skreiv om ultralyd med kontrastveske du...Men, årsaken til at jeg tok lap var fordi gynekologen(e) trodde jeg hadde pcos pga cyster i livmoren. Planen var da at jeg skulle ta lap for å stikke hull på disse cystene. Jeg håpet jo at det ikke var noe mer, eller noe annet. Det som viste seg etter kikkhullsoperasjonen var at kontastvesken ikke gikk gjennom egglederne. Problemet var altså ikke cystene, men tette eggledere. Jeg er usikker på hva som er åraken, om jeg har hatt en infeksjon som jeg ikke har vært klar over... Nå blir det rett over på IVF ja. Vi leverte inn søknad MED EN GANG det hadde gått et år (det var i aug/sept). Men jeg fikk beskjed om alt annet måtte prøves før jeg kunne starte med prøverørsbehandlingen. Dagen jeg fikk vite at egglederne mine var tette ringte jeg til Riksen for å informere, da fikk jeg dato for egguttak med en gang. Fortsatt lang ventetid på Ivf da...Egguttak ca i slutten av mars. Lenge leve tålmodigheten!
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #5 Skrevet 14. desember 2016 44 minutter siden, Chickenwings85 skrev: Åja, du skreiv om ultralyd med kontrastveske du...Men, årsaken til at jeg tok lap var fordi gynekologen(e) trodde jeg hadde pcos pga cyster i livmoren. Planen var da at jeg skulle ta lap for å stikke hull på disse cystene. Jeg håpet jo at det ikke var noe mer, eller noe annet. Det som viste seg etter kikkhullsoperasjonen var at kontastvesken ikke gikk gjennom egglederne. Problemet var altså ikke cystene, men tette eggledere. Jeg er usikker på hva som er åraken, om jeg har hatt en infeksjon som jeg ikke har vært klar over... Nå blir det rett over på IVF ja. Vi leverte inn søknad MED EN GANG det hadde gått et år (det var i aug/sept). Men jeg fikk beskjed om alt annet måtte prøves før jeg kunne starte med prøverørsbehandlingen. Dagen jeg fikk vite at egglederne mine var tette ringte jeg til Riksen for å informere, da fikk jeg dato for egguttak med en gang. Fortsatt lang ventetid på Ivf da...Egguttak ca i slutten av mars. Lenge leve tålmodigheten! Ah så egentlig bare flaks at du fant ut av de tette egglederne, men så bra at dere er i gang og at dere har fått time for egguttak. Har du hatt symtpmer på PCO siden legen fryktet cyster? Legen jeg har vært hos privat tror ikke jeg kan ha PCO og at det er veldig liten sjangs for at jeg har tette eggledere, men det kan jo ikke vite ang egglederne da. Vi har time på sykehuset i februar og frykter det er lang ventetid der fra også. Regner med de vil undersøke det meste før prøverørs? Hvor lang ventetid var det før du fikk lap? Tusen takk for at du tar deg tid til å svare meg☺️🙏🏻 Anonymkode: b984a...5fa
Chickenwings85 Skrevet 14. desember 2016 #6 Skrevet 14. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ah så egentlig bare flaks at du fant ut av de tette egglederne, men så bra at dere er i gang og at dere har fått time for egguttak. Har du hatt symtpmer på PCO siden legen fryktet cyster? Legen jeg har vært hos privat tror ikke jeg kan ha PCO og at det er veldig liten sjangs for at jeg har tette eggledere, men det kan jo ikke vite ang egglederne da. Vi har time på sykehuset i februar og frykter det er lang ventetid der fra også. Regner med de vil undersøke det meste før prøverørs? Hvor lang ventetid var det før du fikk lap? Tusen takk for at du tar deg tid til å svare meg☺️🙏🏻 Anonymkode: b984a...5fa Ja, vet du, det var bare flaks. Jeg visste at noe var "galt" pga svært lange og uregelmessige sykluser, samt manglende eggløsning. Cystene ble funnet på ultralyd, og jeg fikk etterhvert pergotime som skulle hjelpe til meg eggløsningen, å det hjalp. Men igjen, ikke så mye hjelp i pergotime når egglederne er tette. Bah! Men, gynekologene har også sagt at de synes det er rart om jeg skulle hatt pco(s) pga at jeg ikke har noen andre symptomer på det. Jeg er verken overvektig ol. Jeg vet ikke hvilket sykehus du tilhører, men husk at vi har fritt sykehusvalg. Jeg sendte henvisningen om lap til 2 forskjellige sykehus. Jeg valgte det som var lengst unna (Elverum) pga ventetiden. Ullevål har jeg den dag i dag ikke fått svar fra (må derfor ringe de i morgen å be de ta meg bort fra ventelisten). Elverum var ventetiden på ca litt over en måned. Så ja, det gjelder å undersøke! De vil absolutt undersøke det meste før IVF-behandling. Jeg fikk beskjed om at "alt annet" burde være prøvd før jeg fikk tidspunkt for behandlingstart. Men, har du prøvd i et år så gå til legen din å be han fylle ut søknad om IVF. Eller, er søknaden allerede sendt inn? Leste nå at du bare har prøvd i 8mnd. Men, siden du er 38 år så er det kanskje greit å bare komme i gang? Bare hyggelig om jeg kan være til hjelp
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #7 Skrevet 14. desember 2016 19 minutter siden, Chickenwings85 skrev: Ja, vet du, det var bare flaks. Jeg visste at noe var "galt" pga svært lange og uregelmessige sykluser, samt manglende eggløsning. Cystene ble funnet på ultralyd, og jeg fikk etterhvert pergotime som skulle hjelpe til meg eggløsningen, å det hjalp. Men igjen, ikke så mye hjelp i pergotime når egglederne er tette. Bah! Men, gynekologene har også sagt at de synes det er rart om jeg skulle hatt pco(s) pga at jeg ikke har noen andre symptomer på det. Jeg er verken overvektig ol. Jeg vet ikke hvilket sykehus du tilhører, men husk at vi har fritt sykehusvalg. Jeg sendte henvisningen om lap til 2 forskjellige sykehus. Jeg valgte det som var lengst unna (Elverum) pga ventetiden. Ullevål har jeg den dag i dag ikke fått svar fra (må derfor ringe de i morgen å be de ta meg bort fra ventelisten). Elverum var ventetiden på ca litt over en måned. Så ja, det gjelder å undersøke! De vil absolutt undersøke det meste før IVF-behandling. Jeg fikk beskjed om at "alt annet" burde være prøvd før jeg fikk tidspunkt for behandlingstart. Men, har du prøvd i et år så gå til legen din å be han fylle ut søknad om IVF. Eller, er søknaden allerede sendt inn? Leste nå at du bare har prøvd i 8mnd. Men, siden du er 38 år så er det kanskje greit å bare komme i gang? Bare hyggelig om jeg kan være til hjelp Det med fritt sykehusvalg skal jeg jammen tenke på. Jeg lurer på om de bryr seg om at vi alt har vært på utredning hos privatklinkkk i forkant? Jeg er 36 år, men fyller 37 år til våren så føler tiden renne fra meg. Nå vet ikke jeg hva aldersgrensen er med eventuelt IFV offentlig og om det betyr noe at jeg har barn fra før. Min mann har ingen barn. Hvor gammel er dere da? Det er bra du er ferdige med alle undersøkelsene. Vi har kun fått henvising fra legen... Vi hører til sykehuset i Haugesund. Anonymkode: b984a...5fa
Chickenwings85 Skrevet 14. desember 2016 #8 Skrevet 14. desember 2016 Vi var også på utredning privat i forkant, tok alt av blodprøver o.l. der. Grunnen til at vi valgte å gå privat i starten var for at vi ikke fikk hjelp før det hadde gått 1 år. Så når vi hadde prøvd i 9mnd og jeg skjønte at noe var galt så tok vi derfor utredningen privat. når det hadde gått 1 år, først da fikk vi henvisning fra lege vedr. søknad om prøverør. Jeg er veldig glad for det! Trengte derfor ikke ta noen fler blodprøver o.l. når jeg kom til sykehuset. Kun ultralyd og lap Vi er 32.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #9 Skrevet 14. desember 2016 2 minutter siden, Chickenwings85 skrev: Vi var også på utredning privat i forkant, tok alt av blodprøver o.l. der. Grunnen til at vi valgte å gå privat i starten var for at vi ikke fikk hjelp før det hadde gått 1 år. Så når vi hadde prøvd i 9mnd og jeg skjønte at noe var galt så tok vi derfor utredningen privat. når det hadde gått 1 år, først da fikk vi henvisning fra lege vedr. søknad om prøverør. Jeg er veldig glad for det! Trengte derfor ikke ta noen fler blodprøver o.l. når jeg kom til sykehuset. Kun ultralyd og lap Vi er 32. Tusen takk for svar. Hvilken blodprøver tok dere? Jeg har ikke tatt noen blodprøver på privatklinikken enda. Jeg hadde med meg resultat av en blodprøve på første time kun. Legen mente det ikke var vist å ta en AMH prøve av meg siden egglageret var såpasset bra. Søkte legen om IVF etter Lap/ultralyd? Hva fant de ut var galt med dere? Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. Tenker det skader ikke å ta ultralyd med kontrastveske og de blodprøver som trengs før timen vår i feburar. Anonymkode: b984a...5fa
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #10 Skrevet 14. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. Hvilken blodprøver tok dere? Jeg har ikke tatt noen blodprøver på privatklinikken enda. Jeg hadde med meg resultat av en blodprøve på første time kun. Legen mente det ikke var vist å ta en AMH prøve av meg siden egglageret var såpasset bra. Søkte legen om IVF etter Lap/ultralyd? Hva fant de ut var galt med dere? Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. Tenker det skader ikke å ta ultralyd med kontrastveske og de blodprøver som trengs før timen vår i feburar. Anonymkode: b984a...5fa Hermighet nå roter jeg fælt her. Var sikker på en ny som hadde svart☺️ Anonymkode: b984a...5fa
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #11 Skrevet 15. desember 2016 Virker som privatklinikken ikke har lyst til å tjene mer penger på meg enn så lenge☺️ snakket med sykepleier i dag pga jeg måtte ringe inn å si at jeg har fått mensen. Hun mener jeg bør vente til timen i feb på sykehuset. Hun sa de tok ikke noen andre blodprøver. En AMH prøve var ikke nødvendig pga det legen så på ultralyden. Ellers anbefalte de ikke ultralyd med kontrastveske/lap til meg. Jeg sa jeg følte nysamtale timen gikk så fort at jeg ikke fikk sagt alt jeg tenkte på. Jeg var der inne i maks 20 min, så når jeg skal til nysamtale på sykehuset skal jeg notere ned ting jeg har på hjertet. Jeg fikk ikke sagt at jeg har slitt med uiv og gått på mangen antibjotika kurer de siste årene uten å alltid vite om jeg faktsk hadde uiv. Jeg har også fått mørke hår på overleppa/haka siden eg fødte sist, men ellers ingen andre tegn til PCO, men økt hårvekst er jo et tegn... Blir nok uansett en mnd prøvepause nå siden mannen mest sannsynlig er på jobb i jula, så får vi bare vente til feb. Som jeg sa så har jeg bare lyst å vite om det er noe galt med meg istedenfor kaste bort dyrbartid, så dersom det viser seg at vi behøver prøverør kommer vi nok til å ta et forsøk privat mens vi venter i det offentlige. Anonymkode: b984a...5fa
Søskenønske Skrevet 9. januar 2017 #12 Skrevet 9. januar 2017 På 15.12.2016 den 10.25, AnonymBruker skrev: Virker som privatklinikken ikke har lyst til å tjene mer penger på meg enn så lenge☺️ snakket med sykepleier i dag pga jeg måtte ringe inn å si at jeg har fått mensen. Hun mener jeg bør vente til timen i feb på sykehuset. Hun sa de tok ikke noen andre blodprøver. En AMH prøve var ikke nødvendig pga det legen så på ultralyden. Ellers anbefalte de ikke ultralyd med kontrastveske/lap til meg. Jeg sa jeg følte nysamtale timen gikk så fort at jeg ikke fikk sagt alt jeg tenkte på. Jeg var der inne i maks 20 min, så når jeg skal til nysamtale på sykehuset skal jeg notere ned ting jeg har på hjertet. Jeg fikk ikke sagt at jeg har slitt med uiv og gått på mangen antibjotika kurer de siste årene uten å alltid vite om jeg faktsk hadde uiv. Jeg har også fått mørke hår på overleppa/haka siden eg fødte sist, men ellers ingen andre tegn til PCO, men økt hårvekst er jo et tegn... Blir nok uansett en mnd prøvepause nå siden mannen mest sannsynlig er på jobb i jula, så får vi bare vente til feb. Som jeg sa så har jeg bare lyst å vite om det er noe galt med meg istedenfor kaste bort dyrbartid, så dersom det viser seg at vi behøver prøverør kommer vi nok til å ta et forsøk privat mens vi venter i det offentlige. Anonymkode: b984a...5fa Hei, ser at du har spørsmål vedrørende sjekk av eggeledere med kontrastveske. Vi hadde forsøkt å bli gravid i 1 1/2 år når jeg fikk tatt undersøkelsen. Tok den hos privat gynekolog. Hun rådførte seg med st.olavs om hvilke undersøkelser som var aktuelle å få tatt før jeg ble henvis til st.olavs og utredning. St.olavs sa at det kunne være greit å få sjekket egglederene. Har stabil mens og eggløsning. Ellers er andre prøver også gode, både hos meg og mannen. Undersøkelsen viste at den ene iallefall var åpen. Gyn knotet en god stund før hun fikk kontrastveske gjennom. Undersøkelsen var i og for seg ok. Ubehagelig og kan være greit å ta det litt med ro etterpå. Fikk en del trykk i eggstokker og eggledere på ettermiddagen. Men alt i alt var det en grei sjekk og fint å vite at den ene var åpen iallefall. Vi ble henvist til st.olavs i november -16 og startet med ivf først på januar nå så her har det gått unna. Jeg tenkte som deg i starten - forsøk i det private mens vi ventet på offentlig.. men var heldig å komme igang raskt. Jeg er 35 og mannen er 40. Har ett barn fra før. Masse lykke til til deg
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #13 Skrevet 9. januar 2017 2 timer siden, Søskenønske skrev: Hei, ser at du har spørsmål vedrørende sjekk av eggeledere med kontrastveske. Vi hadde forsøkt å bli gravid i 1 1/2 år når jeg fikk tatt undersøkelsen. Tok den hos privat gynekolog. Hun rådførte seg med st.olavs om hvilke undersøkelser som var aktuelle å få tatt før jeg ble henvis til st.olavs og utredning. St.olavs sa at det kunne være greit å få sjekket egglederene. Har stabil mens og eggløsning. Ellers er andre prøver også gode, både hos meg og mannen. Undersøkelsen viste at den ene iallefall var åpen. Gyn knotet en god stund før hun fikk kontrastveske gjennom. Undersøkelsen var i og for seg ok. Ubehagelig og kan være greit å ta det litt med ro etterpå. Fikk en del trykk i eggstokker og eggledere på ettermiddagen. Men alt i alt var det en grei sjekk og fint å vite at den ene var åpen iallefall. Vi ble henvist til st.olavs i november -16 og startet med ivf først på januar nå så her har det gått unna. Jeg tenkte som deg i starten - forsøk i det private mens vi ventet på offentlig.. men var heldig å komme igang raskt. Jeg er 35 og mannen er 40. Har ett barn fra før. Masse lykke til til deg Tusen takk, men jeg slapp ta undersøkelsen for jeg testet positiv for en uke siden☺️ Ringte klinikken å bestillte UL istedenfor☺️ Masse lykke til med nytt forsøk💕 Anonymkode: b984a...5fa
Søskenønske Skrevet 9. januar 2017 #14 Skrevet 9. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk, men jeg slapp ta undersøkelsen for jeg testet positiv for en uke siden☺️ Ringte klinikken å bestillte UL istedenfor☺️ Masse lykke til med nytt forsøk💕 Anonymkode: b984a...5fa Så utrolig bra!!! Deilig å se positive resultat her inne 💜 Lykke til 😊 1
Solskinn63 Skrevet 22. januar 2017 #15 Skrevet 22. januar 2017 (endret) På 14.12.2016 den 19.58, Chickenwings85 skrev: Vi var også på utredning privat i forkant, tok alt av blodprøver o.l. der. Grunnen til at vi valgte å gå privat i starten var for at vi ikke fikk hjelp før det hadde gått 1 år. Så når vi hadde prøvd i 9mnd og jeg skjønte at noe var galt så tok vi derfor utredningen privat. når det hadde gått 1 år, først da fikk vi henvisning fra lege vedr. søknad om prøverør. Jeg er veldig glad for det! Trengte derfor ikke ta noen fler blodprøver o.l. når jeg kom til sykehuset. Kun ultralyd og lap Vi er 32. Hei Slenger meg med på tråden her . Jeg er nemlig også 32 , prøvd i 9mnd, vært på laparoskopi i november og fått konstantert en tett og en delvis tett eggleder. Var på forsamtale på Ullevål i Riksen for IVF behandling og ikke blitt lovet behandling før Mai/juni 😳 Blir G A L av denne ventingen ! Blir spennende å høre hvordan det går med dere. Hold oss gjerne oppdatert og lykke til ❤ Endret 22. januar 2017 av Solskinn63
Chickenwings85 Skrevet 22. januar 2017 #16 Skrevet 22. januar 2017 4 minutter siden, Solskinn63 skrev: Hei Slenger meg med på tråden her . Jeg er nemlig også 32 , prøvd i 9mnd, vært på laparoskopi i november og fått konstantert en tett og en delvis tett eggleder. Var på forsamtale på Ullevål i Desember for IVF behandling og ikke blitt lovet behandling før Mai/juni 😳 Blir G A L av denne ventingen ! Blir spennende å høre hvordan det går med dere. Hold oss gjerne oppdatert og lykke til ❤ Ja, den ventingen altså, heeelt håpløst!!! Målet er egguttak i slutten av mars/begynnelsen av april her. Så ja, lite nytt siden sist...tette eggledere ja? Ja sliter vi med det samme. Eller, mine er visst HELT tette da. Spennende det her altså. Eller, spennende og slitsomt.
Solskinn63 Skrevet 22. januar 2017 #17 Skrevet 22. januar 2017 1 minutt siden, Chickenwings85 skrev: Ja, den ventingen altså, heeelt håpløst!!! Målet er egguttak i slutten av mars/begynnelsen av april her. Så ja, lite nytt siden sist...tette eggledere ja? Ja sliter vi med det samme. Eller, mine er visst HELT tette da. Spennende det her altså. Eller, spennende og slitsomt. Hvilke sykehus skal du behandles på? Vi fikk beskjed om å ringe inn å melde menstrasjon i Februar men blir ikke behandling før mai/juni . Btw legen på Riksen sa at det med lapraskopi og tette eggledere er veldig "teknisk" så man skal absolutt ikke slutte å prøve selv😊 Har faktisk lest om flere som har fått beskjed om at de har tette eggledere som har blitt gravide selv. Jeg håper jo hvertfall på et mirakel! Jeg blir helt deprimert av å skulle gå gjenmom så mye hormonbehandling som man ikke vet langtidseffekt av😳
Chickenwings85 Skrevet 22. januar 2017 #18 Skrevet 22. januar 2017 21 minutter siden, Solskinn63 skrev: Hvilke sykehus skal du behandles på? Vi fikk beskjed om å ringe inn å melde menstrasjon i Februar men blir ikke behandling før mai/juni . Btw legen på Riksen sa at det med lapraskopi og tette eggledere er veldig "teknisk" så man skal absolutt ikke slutte å prøve selv😊 Har faktisk lest om flere som har fått beskjed om at de har tette eggledere som har blitt gravide selv. Jeg håper jo hvertfall på et mirakel! Jeg blir helt deprimert av å skulle gå gjenmom så mye hormonbehandling som man ikke vet langtidseffekt av😳 Er tilknyttet Riksen vi å (hadde lap i porsgrunn da, pga kortere ventetid). Jeg ringte inn menstruasjonen min forrige måned, og nå venter jeg på å få menstruasjon igjen slik at jeg får ringt den inn. Jeg tror jeg får den om bare et par dager, og jeg er da veldig spent på hva de sier i telefonen, om jeg får beskjed om å starte på medisinene snart kanskje. Planen er egguttak i uke 13, men jeg skjønner jo ingenting når det gjelder de medisinene vi må ta. Og forskjeller på lang og kort protokoll. Men, jeg får vel tidsnok informasjon om det tenker jeg. Jeg er også veldig spent på hvordan jeg kommer til å reagere på hormonene, som du sier, det er MYE hormoner som skal inn i kroppen. Men jeg er med deg altså, mai/juni høres leeenge ut. Men det syntes jeg å i starten. Å for all del, ventingen er det værste, men, plutselig er vi der...Forhåpentligvis! Men hvorfor melde inn menstruasjonen allerede i februar når det ikke blir behandling før mai/juni? Jeg leste at Ullevål og Riksen har slått seg sammen, noe som har gjort at ventetiden har blitt lengre?! Sist gang jeg snakket med en sykepleier på Riksen fortalte hun om at de jobber for å få kortere venteliste. Makan til forvirring. Nei, all hell og lykke altså <3
Solskinn63 Skrevet 22. januar 2017 #19 Skrevet 22. januar 2017 1 time siden, Chickenwings85 skrev: Er tilknyttet Riksen vi å (hadde lap i porsgrunn da, pga kortere ventetid). Jeg ringte inn menstruasjonen min forrige måned, og nå venter jeg på å få menstruasjon igjen slik at jeg får ringt den inn. Jeg tror jeg får den om bare et par dager, og jeg er da veldig spent på hva de sier i telefonen, om jeg får beskjed om å starte på medisinene snart kanskje. Planen er egguttak i uke 13, men jeg skjønner jo ingenting når det gjelder de medisinene vi må ta. Og forskjeller på lang og kort protokoll. Men, jeg får vel tidsnok informasjon om det tenker jeg. Jeg er også veldig spent på hvordan jeg kommer til å reagere på hormonene, som du sier, det er MYE hormoner som skal inn i kroppen. Men jeg er med deg altså, mai/juni høres leeenge ut. Men det syntes jeg å i starten. Å for all del, ventingen er det værste, men, plutselig er vi der...Forhåpentligvis! Men hvorfor melde inn menstruasjonen allerede i februar når det ikke blir behandling før mai/juni? Jeg leste at Ullevål og Riksen har slått seg sammen, noe som har gjort at ventetiden har blitt lengre?! Sist gang jeg snakket med en sykepleier på Riksen fortalte hun om at de jobber for å få kortere venteliste. Makan til forvirring. Nei, all hell og lykke altså <3 Det er riktig det du sier, ventetiden har blitt lang siden de har slått ventelisten til Riksen og Ullevål sammen. Aner ikke hvorfor vi må ringe inn allerede i Februar men det er nok for å planlegge sånn ca når man skal i gang med premedisinering. Jeg jobber i helse bransjen selv og er veldig nysgjerrig av natur. I dette tilfelle har ikke det alltid vært en del fordel for jeg har også da lest meg frem til hvilke hormoner man da skal putte i seg og hva det faktisk kan innebære . Det som er aller mest synd med "kun" tette eggledere er at vi/jeg feks har helt normale blod prøver, hormonverdier og eggproduksjonen (min i hvertfall) er over gjennomsnittet bra sier de, MEN hva hjelper vel det når egget ikke kommer frem 😔 Jeg og mannen ble gravide i 2013 men tok abbort da vi ikke var klare. Hva som har skjedd med de egglederne i mellomtiden er ikke godt å si. Uansett , masse lykke til til dere også håper jeg vi oppdateres her❤
LittleBabyBlue Skrevet 23. januar 2017 #20 Skrevet 23. januar 2017 5 timer siden, Solskinn63 skrev: Det er riktig det du sier, ventetiden har blitt lang siden de har slått ventelisten til Riksen og Ullevål sammen. Aner ikke hvorfor vi må ringe inn allerede i Februar men det er nok for å planlegge sånn ca når man skal i gang med premedisinering. Jeg jobber i helse bransjen selv og er veldig nysgjerrig av natur. I dette tilfelle har ikke det alltid vært en del fordel for jeg har også da lest meg frem til hvilke hormoner man da skal putte i seg og hva det faktisk kan innebære . Det som er aller mest synd med "kun" tette eggledere er at vi/jeg feks har helt normale blod prøver, hormonverdier og eggproduksjonen (min i hvertfall) er over gjennomsnittet bra sier de, MEN hva hjelper vel det når egget ikke kommer frem 😔 Jeg og mannen ble gravide i 2013 men tok abbort da vi ikke var klare. Hva som har skjedd med de egglederne i mellomtiden er ikke godt å si. Uansett , masse lykke til til dere også håper jeg vi oppdateres her❤ Ullevåler med tette eggledere her og. Vi fikk beskjed om at Riksen tok seg av tilfellene med spermproblemer, mens Ullevål tok de sakene hvor problemet lå hos kvinnen. Måtte aldri ringe inn mensen flere måneder før prøving, men fikk beskjed om å ringe inn fra en en viss dato og hvis det var kapasitet ble jeg satt igang da. Resepten kom i posten. De er veldig hyggelige på Ullevål og alltid positive.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå