Gå til innhold

Hvordan finne ut hvilken husfarge det er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal male huset mitt, men usikker på hvilken fargekode jeg skal bruke. fargeprøvene er jo så små, så vanskelig å se for seg hvordan detblir. Jeghar funnet et par hus jeg synes har veldig fin farge. skal jeg snike.meg rundt med fargeprøvene på en mest mulig diskret måte når jeg går forbi? ringe på.å spørre? virker så teit..

Anonymkode: 1a753...049

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta et bildet, og hvis du er fornøyd med fargegjengivelsen tar du den med til faghandel?

Skrevet

Hva med å spørre  huseierne?

Anonymkode: 7f7a4...4a2

• Liker 1
Skrevet

Tror de som eier huset/husene bare blir smigret hvis du ringer på og spør om navnet på den fine husfargen deres :) Så gjør det, fremfor å snike deg rundt.

• Liker 3
Gjest Magnifiq
Skrevet

Vi hadde en fantastisk flott farge på vårt gamle hus. Fikk faktisk flere forespørsler fra forbipasserende om fargekode.

Det var slik vi fant vår farge også. Spurte når vi så et hus med en farge vi virkelig likte.

Skrevet

Malere har en dings som de kan stille mot fargen og som da viser fargekoden. Har en far som er maler og den kunne til og med finne fargen jeg bruker på foundationen min😂 

Anonymkode: 7b796...d2b

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
På 16.12.2016 den 0.25, AnonymBruker skrev:

Malere har en dings som de kan stille mot fargen og som da viser fargekoden. Har en far som er maler og den kunne til og med finne fargen jeg bruker på foundationen min😂 

Anonymkode: 7b796...d2b

Yes. Vet ikke hva den heter men den scanner overflater med maling og du får opp en ncs kode. Koden forteller hvilke maling du skal ha. Denne har de i de fleste malingsbutikker. 

Du kan også kjøpe prøver på maling, ganske små malingskrukker slik at du kan gå hjem å male litt på veggen din - da får du se det hjemme hos deg selv.

Skrevet

Ring på og spør huseiger. Har hatt folk på døra ang slikt, helt ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...