Gå til innhold

Hvor lenge går du tur med hunden før jobb om morgenen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går du en skikkelig tur eller er det bare rett ut for å tisse?

Anonymkode: 096f2...cae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går en morgentur på mellom 20 og 40 minutter. Det kommer an på hvor fort vi går og hvor mye det er å lukte på. Prøver å få ham til å ikke bare tisse på turen, men det hender han ikke bæsjer selv om vi har en lang runde. Gjennomsnittet er vel på en halvtime. Så får han en lang tur etter jobb og en ganske lang tur etter middag. Disse to turene varierer i lengde etter om vi skal på hundetrening eller om han er med meg til stallen eller lignende, noen ganger blir det en kort og så to timer på trening etter middag. Så er det mentaltrening på kvelden enten organsisert (hundetreningen nevnt over) eller hjemme på stuegulvet, og en bitteliten tur på kvelden bare for å tisse på ca 10 min. 

Det var litt mer enn du spurte om, men syns morgenturen hørtes så stusselig ut uten å ta med resten.

• Liker 1
Skrevet

Morgentur på 10-15 min.

Anonymkode: 69e80...e8c

Skrevet

Vi går 45 minutter+ om morgenen så han får nok aktivisering etter en hel natt med soving, og har en hel arbeidsdag med soving foran seg. I tillegg til turen har vi sporsøk og leketid før jeg drar hjemmefra. Har satt av 2 timer til hunden og 1 time til meg selv om morgenen.

Anonymkode: 4dbc1...2eb

• Liker 1
Skrevet

5 minutter.

Anonymkode: c40f3...550

Skrevet

5-10 minutter, går til de har gjort fra seg. Pubertetsrotter som finner på rampestreker får mer aktivitet om morgenen, enten løpetur eller nesearbeid. Hovedaktvitet skjer på ettermiddag/kveld.

Skrevet

Jeg går 20-30 min hver morgen. 

Så kommer hundepasseren og går 30-45 min et par timer senere. + 2 tissepauser

Så er det langtur på ettermiddagen. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi går 45 minutter+ om morgenen så han får nok aktivisering etter en hel natt med soving, og har en hel arbeidsdag med soving foran seg. I tillegg til turen har vi sporsøk og leketid før jeg drar hjemmefra. Har satt av 2 timer til hunden og 1 time til meg selv om morgenen.

3 timer før jobb? Når står du opp egentlig? Eller du jobber kanskje ikke tidlig på morgenen?

____

Da vi hadde hund gikk vi 10 min tissetur på morgenen. Hun ville ikke noe mer. Hun var trøtt og måtte overtales til å bli med ut.

Anonymkode: becf2...e24

Skrevet

10 - 20 minutter. Går alltid til han har gjort nr. 2, da han er ekstremt regelmessig. Går på do om morgenen og om ettermiddagen rett etter jobb. Uten unntak. Han er en 7 år gammel kastrert sofahund da, hadde jeg hatt en aktiv rase hadde jeg gått lengre. Ettermiddagsturen er 30 minutt til en time. Går lengre turer i helgene 😊

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3 timer før jobb? Når står du opp egentlig? Eller du jobber kanskje ikke tidlig på morgenen?

____

Da vi hadde hund gikk vi 10 min tissetur på morgenen. Hun ville ikke noe mer. Hun var trøtt og måtte overtales til å bli med ut.

Anonymkode: becf2...e24

Jeg synes ikke 3 timer er så mye når man har en høyenergihund. Jeg begynner stort sett 10 med mindre vi har noen møter e.l. tidlig på morgenen (noe vi som oftest ikke har), så jeg står opp mellom 6 og halv 7. Ingenting som å starte dagen med en lang tur i skogen, da våkner både hund og menneske! Når vi kommer hjem spiser vi mat sammen- tørrfôret hans slenger jeg på en "snuffle mat" så han må jobbe litt for det, og vomen får han fryst i en kong, så bruker han litt tid på maten sin samtidig som jeg spiser og ordner meg til jobb.

• Liker 2
Skrevet

Går ikke tur. Slipper dem bare ut i hagen et par minutter. 

Anonymkode: bb468...cd7

Skrevet

5-10 minutter maks. Har en snorkfrøken som praktisk talt må bæres ut i hagen og som nesten sovner mens hun går på do. Så fort det er unnagjort piler hun tilbake under dyna 🙈 Ingen morgenfugl her i gården. Nå skal det legges til at hun bare kan komme tassende til døra til leieboeren når hun er klar for å starte dagen og så blir hun luftet skikkelig :P 

Anonymkode: 5cc0e...dd4

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle jeg gjort det måtte jeg stått opp kl 4... Her er får hun være ute til hun vil inn igjen, ofte bare noen minutter. Så løpet hun inn og legger seg på sofaen for å sove. Ofte sovner hun før hun får frokost så da står den klar når hun våkner igjen noen timer etter at jeg har dratt. 

Skrevet
8 minutter siden, Krokanis skrev:

Skulle jeg gjort det måtte jeg stått opp kl 4... Her er får hun være ute til hun vil inn igjen, ofte bare noen minutter. Så løpet hun inn og legger seg på sofaen for å sove. Ofte sovner hun før hun får frokost så da står den klar når hun våkner igjen noen timer etter at jeg har dratt. 

Igjen: jeg har høyaktivitetshund. Jeg bor i blokkleilighet nært skogen med min border collie, så å slippe han ut i hagen og la han underholde seg selv i noen minutter er ikke mulig fordi 1: jeg har ikke hage og 2: dette er ikke en hund som underholder seg selv i noen minutter og så er det nok liksom. Og de to timene på morgenen er ingenting i forhold til aktivitetene vi har etter jobb. Da går det i rallylydighet og agility, samt mye lek med frisbee (litt sånn som disc, type triksing med frisbee i lufta) osv. Hadde jeg hatt en selskapshund hadde saken stilt seg annerledes, selv om jeg mest sannsynlig hadde trent like mye lydighet og mest sannsynlig også agility med en chihuahua hvis den hadde interesse for det. Bare søk opp ja-nei lydighet på Facebook så ser du en fantastisk liten chihuahua som elsker å trene og lære nye triks, sånn som å plukke opp ting å legge i en miniatyr-handlevogn, og så trille vognen bortover. Men en times morgentur, det trenger nok ikke en sånn type hund :)

• Liker 2
Skrevet

Eg jobber ikkje siden eg er uføretrygdet, men går som regel tur på alt fra 30 minutter til 2,5 timer tidlig på morgenen dersom eg er våken og i form. Det spørs egentlig mest på frøkna hvor lang tid vi bruker, eg liker ikkje å gå å dra ho med meg når ho vil snuse, så ho får ta den tida ho trenger på å snuse seg ferdig før vi går videre, det gjør ho litt meir medgjørlig og sliten når vi er heime igjen. Eg har som regel ei planlagt rute + ei alternativ rute klar i hode før vi går ut døra, og vi holder oss til den, så lenge været ikkje blir ufyselig om vi er dårlig kledd eller eg føler meg dårlig. Så får ho servert varm frokost med tørrfòr oppbløtet i varmt vann, gjerne tilsatt litt middagsrester eller kokte grønnsaker, frukt eller kjøtt.

Noen timer seinere får ho noen kjappe turer rett i hagen, og ein kortere tur til eit åpent område ho kan leike litt med pinner og vi kan drive med godbitsøk, før vi går ein lengre tur igjen på kvelden som er ca. like lang som den på morgenen. Dersom det er veldig glatt ute, ein meter snø, sørpeføre eller det regner voldsomt, så lar eg ho heller få løpe i 15 meter med langline i ein halvtime-time før vi går heim igjen. Ho hater regnvær, og er ikkje så glad i kulde heller, så det er jo greit. Vi driver litt med mentaltrening utenom, trener på triks og får ball fylt med sunne godbiter.

Skrevet

Når jeg skal på jobb om morgenen så går eller jogger jeg med hunden en time.  Synes det har funket ganske greit

Skrevet

Det er sjeldent han må være alene en hel arbeidsdag da en av oss nesten alltid er hjemme. Men når det skjer får han en tur på 45-60 minutter først. Han pleier å sove til langt ut på dagen, så det er mer enn nok til at han fortsatt er sliten og sover til vi kommer hjem

Skrevet

Hvis hundene er alene en halv arbeidsdag får de 45 minutter med tur/trening, hvor 2 løper løse. Hvis de skal være alene en hel arbeidsdag går jeg minst en time, og to av dem får noe trening mens vi går to. Hvis jeg har dårlig tid sykler jeg med dem i rundt 30 minutter, hvor 2 sitter fast og 2 er løse. 1 av dem kunne antageligvis klart seg med mindre, de andre 3 trenger det virkelig. De er alle høyenergihunder, men den ene er litt eldre.

Anonymkode: 71a10...80a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...