AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #1 Skrevet 14. desember 2016 Er det mulig for to 18åringer å leie bil i California? Og om man gjør det, er det mulig å leie bil et sted og så levere den et annet sted? Anonymkode: 0ef4f...45b
-Skylar Skrevet 14. desember 2016 #2 Skrevet 14. desember 2016 Det er nok mulig, men viktig å gjøre research hos ulike selskaper før dere planlegger turen. Det er nok å forvente at dere ikke får leie de dyreste bilene, samt at dere må betale mer per dag enn hva de over 23-25 må. Det er selvfølgelig mulig å leie i en by og levere i en annen.
Gjest Overrasket Skrevet 14. desember 2016 #3 Skrevet 14. desember 2016 Typisk 99 % av utleieselskapene krever en minstealder på enten 20, 21 eller 25. De eneste jeg vet om som tilbyr leie for 18-åringer er E-Z Rent-A-Car og Rent-a-Wreck. E-Z tar ca 300 kr ekstra per dag for å leie ut til 18-åringer. Rent-a-Wreck varierer, der må du søke opp hver lokasjon og ringe de direkte for å høre om den enkelte lokasjonen kan leie ut til dere.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #4 Skrevet 14. desember 2016 Mye bedre om dere haiker. Billigere og dere kommer i kontakt med folk. Anonymkode: a04e4...330
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #5 Skrevet 14. desember 2016 Nå har jeg bare vært i los angeles, men veiene der var voldsomt overveldende for meg hvertfall. Mange felt, mye bilder, det går fort og svære SUVer til høyre og til venstre. Lett å miste avkjørsler og det det er ikke akkurat mulig å snu.. Hadde aldri turd å begi meg ut på det som 18 åring med lite kjøreerfaring. Anonymkode: 9401f...518
snurk Skrevet 14. desember 2016 #6 Skrevet 14. desember 2016 Min erfaring med å leie bil i USA er at det er, som nevnt ovenfor her, svært få utleiefirma som leier ut til 18-åringer. Jeg var 25 på tidspunktet og kunne fint leie bil, mens min kjæreste som var 24 ikke kunne leie bil i sitt navn.
reiselyst72 Skrevet 14. desember 2016 #7 Skrevet 14. desember 2016 Hei, Ser det har kommet en del svar allerede men skal komme med mine innspill: - Generellt hos de store leiebil selskapene gjelder en aldersgrense på 25 år med mulighet for de som er 21 år å leie mot en tilleggsavgift "young driver surcharge". - Laveste aldersgrense jeg har funnet med mulighet for turister å leie er 19 år hos FOX Rent a Car. - Noen selskaper leier ut til 18 åringer men det krever at man har egen forsikring. I USA er det vanlig at forsikring følger eier så man også kan bruke den på biler man leier i sitt navn. E-Z (som er nevnt ovenfor) er et av disse selskapene så de leier i følge hjemmesiden sin ikke ut til 18 åringer som ikke er bosatt i USA. Så det blir nok vanskelig og dere må nok vurdere å vente minst et år. Vet det er surt, jeg leide selv min første bil i en alder at 18 år (en rød cabriolet i Miami) og det var stor stas. Men det er nå over 20 år siden:-) Dere kan lese litt mere om aldersgrenser på leiebil i USA her
Gjest Overrasket Skrevet 14. desember 2016 #8 Skrevet 14. desember 2016 Dere kan evt. bytte stat, og dra til New York (staten, ikke byen) eller Michigan. Der kan du leie som 18-åring. Ulempen er at ingen av statene er utpreget spennende. En annen komplikasjon er trolig medsjåfør. Dersom dere er to 18-åringer som skal veksle på å kjøre tror jeg at selv om hovedleietager er 18 at det blir vanskelig å få aksept for ha en medsjåfør under 20 på leieavtalen. Hvilket betyr at kun én kan kjøre hele veien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå