AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #1 Skrevet 14. desember 2016 Jeg har noen som jeg kjenner som er offer i en alvorlig sak. Jeg vet de har vært 2 dager i retten. Men har ikke hørt noe mere etter på. Jeg vil ikke mase etter plage de. Men lurer på hva utgangen av saken ble. Tar det tid mellom rettegang og dom. Anonymkode: 2a7d9...970
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #2 Skrevet 14. desember 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har noen som jeg kjenner som er offer i en alvorlig sak. Jeg vet de har vært 2 dager i retten. Men har ikke hørt noe mere etter på. Jeg vil ikke mase etter plage de. Men lurer på hva utgangen av saken ble. Tar det tid mellom rettegang og dom. Anonymkode: 2a7d9...970 Det tar tid ja! Dommerne tar jo ikke avgjørelsen helt sånn på sparket! Nei, de sitter sammen og diskuterer saken, vurderer bevisene, ser på tidligere dommer og tolker loven. Det der kan ta tid altså. I tillegg skal dommen skrives. De aller fleste brukes en generell mal, men det er fortsatt likevel 20 sider+ som skal skrives. Anonymkode: 1b0f8...b31
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #3 Skrevet 14. desember 2016 To til fire uker Anonymkode: 3b948...aa5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #4 Skrevet 14. desember 2016 Skyldspørsmål og straffeutmåling blir ofte ferdig samme dag som de er ferdige i rettssalen, eller dagen etter. I alle fall når det dreier seg om en straffesak. Mulig at selve domsteksten tar lengre tid å skrive, men de gangene mannen har vært til jurytjeneste/meddommer så har de gjort seg ferdige med alt i løpet av de dagene som er avsatt i retten. Det har aldri vært slik at de har brukt 2-4 uker på å avgjøre skyld og straffeutmåling på en sak som har tatt to dager i rettssalen. Anonymkode: f6458...0aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå