Gå til innhold

Unngår øyekontakt med egne barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på min eks.

Han brøt all kontakt med våre barn etter bruddet, hans eget valg (evt krav fra ny samboer). Jeg har heller ikke hatt kontakt med han på noen som helst måte. 4.5 år siden bruddet.

Nå har han begynt å ha litt kontakt med de, men han unngår øyekontakt hele tiden. Ungene synes dette er litt merkelig, for han hadde jo øyekontakt med de før bruddet.

Er dette ett tegn på skam, feighet for hva han har gjort mot ungene sine?

Samtidig spør han etter meg. Om jeg har ny kjæreste, hvordan jeg har det. Spør også om mine foreldre og søsken. Dette ser jeg på som bare noe han spør om for å ha noe å snakke om. Tviler sterkt på at han innerst inne har noen reell interesse av meg.

Er det noen som kan gi meg litt pekepinn på hvorfor han unngår øyekontakt og spør etter meg og mine?

Anonymkode: ebd1f...d65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kjenner ikke barnet og er ikke vant til barn. Det går seg til, er ikke så mye å overanalysere for

Anonymkode: 300a1...542

• Liker 1
Skrevet

Virker på meg som veldig dårlig samvittighet, og skam som du selv sier, ja.

• Liker 5
Skrevet

Det er nok skam, ja. Han er nok redd for å bli "avslørt" som en dårlig far, og så har han nok dårlig samvittighet for sin dårlige oppførsel og da er det sårt å se barna i øynene. Da slipper han å føle unødvendig mye på skammen.

• Liker 2
Skrevet

Dette er da umulig for andre å mene så mye om. Blir bare spekulasjoner, ettersom fars oppførsel er filtrert først gjennom barna, så gjennom din fortelling av hva barna sa at far gjorde eller ikke gjorde, og dernest vår oppfatning av det du sa. Kanskje han har dårlig samvittighet, kanskje ikke. Kanskje han spør for å være høflig, kanskje han lurer. Kanskje barna misforsto, kanskje han ønsker å gjenoppta kontakten med deg igjen, kanskje ha bare er redd for å bli analysert i hjel. Who knows.

Hvis jeg var i dine sko ville jeg prøvd å holde meg nøytral/positiv og litt distansert til det hele. Det normaliserer seg nok etter hvert, men hvis de ikke har hatt kontakt på 4,5 år er det naturlig at det bli litt rart i starten.

Anonymkode: 709ca...967

• Liker 3
Skrevet

Jeg spør ikke ut ungene mine, de forteller selv.

Jeg trur helt sikkert han har dårlig samvittighet og føler skam siden han unngår øyekontakt. Han vet nok at valget han tok var dumt for 4.5 år siden. Han har gått glipp av de årene med egne unger.

Det gjorde meg litt godt å lese svarene fra dere, det viser at jeg tenker nogenlunde riktig.

• Liker 2
Skrevet

Øyesykdom

Anonymkode: d4cc6...501

Skrevet
På ‎14‎.‎12‎.‎2016 den 11.59, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på min eks.

Han brøt all kontakt med våre barn etter bruddet, hans eget valg (evt krav fra ny samboer). Jeg har heller ikke hatt kontakt med han på noen som helst måte. 4.5 år siden bruddet.

Nå har han begynt å ha litt kontakt med de, men han unngår øyekontakt hele tiden. Ungene synes dette er litt merkelig, for han hadde jo øyekontakt med de før bruddet.

Er dette ett tegn på skam, feighet for hva han har gjort mot ungene sine?

Samtidig spør han etter meg. Om jeg har ny kjæreste, hvordan jeg har det. Spør også om mine foreldre og søsken. Dette ser jeg på som bare noe han spør om for å ha noe å snakke om. Tviler sterkt på at han innerst inne har noen reell interesse av meg.

Er det noen som kan gi meg litt pekepinn på hvorfor han unngår øyekontakt og spør etter meg og mine?

Kanskje han går på anitidepressiva? De har funnet ut at mindre øyekontakt er en underlig bivirkning.

Anonymkode: dffe9...d73

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje han går på anitidepressiva? De har funnet ut at mindre øyekontakt er en underlig bivirkning.

Jaha?  Det har jeg aldri merket.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Jerry Lee skrev:

Jaha?  Det har jeg aldri merket.

Nehei? Og derfor mener du at det ikke stemmer, eller?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nehei? Og derfor mener du at det ikke stemmer, eller?

Det sa jeg ikke. Jeg sa :

Det har jeg aldri merket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...