AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #1 Skrevet 14. desember 2016 Hei! Jeg tenker på å ta vg2 om igjen. Jeg holder på langt nær ikke å stryke i noen fag, men når jeg får 3/4 i det meste av avsluttende fag i vg2, kan jeg ikke komme inn på realfagsstudiene jeg vil etter vgs her i Norge. Jeg har fullt ut med realfag (R1, biologi, fysikk, kjemi). Jeg er veldig flink i realfag, og alle karakterene jeg har fått så langt samsvarer ikke med det jeg burde/kunne ha fått (utifra tidligere karakterer). Jeg har hatt mange problemer som har ødelagt konsentrasjonen min. Jeg fikk 6 i alt avsluttende i VG1. Jeg vet jo at det skal mye til å få så høyt i realfag, men jeg vet at jeg har evner til mye mer fordi jeg klarer ikke å gjøre noe som helst skolearbeid akkurat nå. Hvis jeg vil ta vg2 om igjen, vil jeg flytte til en annen helst større by, siden det er flaut å gå om igjen her hvor alle kjenner alle. Er det verdt å gå vg2 om igjen istedetfor å ta opp fag etter vgs?? Anonymkode: 04eec...ad1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #2 Skrevet 14. desember 2016 Du vil jo ikke komme inn på VG2 på nytt, annet enn på skoler som ikke klarer å fylle opp klassene. Ergo vil du ende skikkelig på bygda, evt på skolene med desidert dårligst rykte i byene. Anonymkode: 41e29...b79
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #3 Skrevet 14. desember 2016 Hva med å ta opp fag mens du enda går på vgs? Jeg hadde en i klassen som tok norsk skriftlig for tredjeklasse i andreklasse. Om du er god i fagene, og allerede har hatt dem, så burde det ikke være noe problem for deg å ta de omigjen og forbedre karakterene dine. Sonans og andre privatskoler har kveldskurs om du trenger annen undervisning. Men går du i andreklasse nå og forutser allerede nå før jul at du til sommeren ikke vil ha gode nok karakterer og derfor vil ta det året omigjen? Eller går du tredjeklasse og vil forbedre karakterer fra andreklasse men er fornøyd med dem fra tredjeåret? Jeg gikk i klasse med noen som virkelig ikke kunne fordra historie læreren. De gikk til administrator og sa at de ikke ville ta historie faget lengre. Så da ble de meldt av som elev i historie på min vgs, men de meldte seg opp til historie som privatist. Så fulgte de undervisningen i alle andre fag som normalt, men når vi hadde historie satt de i kantina og jobbet selvstendig. Om du går andre året nå, så kan det være en mulighet for deg? vet ikke om jeg klarte å ordlegge meg helt greit her, skriving er ikke min sterke side. Jeg studerer ingeniør fag på universitetet. Det er mange realfag studier som alle kommer inn på. Så om du ikke har planen om å studere på NTNU så kan du fint bli ingeniør f.eks med de karakterene der. Anonymkode: 57f09...b19
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #4 Skrevet 14. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva med å ta opp fag mens du enda går på vgs? Jeg hadde en i klassen som tok norsk skriftlig for tredjeklasse i andreklasse. Om du er god i fagene, og allerede har hatt dem, så burde det ikke være noe problem for deg å ta de omigjen og forbedre karakterene dine. Sonans og andre privatskoler har kveldskurs om du trenger annen undervisning. Men går du i andreklasse nå og forutser allerede nå før jul at du til sommeren ikke vil ha gode nok karakterer og derfor vil ta det året omigjen? Eller går du tredjeklasse og vil forbedre karakterer fra andreklasse men er fornøyd med dem fra tredjeåret? Jeg gikk i klasse med noen som virkelig ikke kunne fordra historie læreren. De gikk til administrator og sa at de ikke ville ta historie faget lengre. Så da ble de meldt av som elev i historie på min vgs, men de meldte seg opp til historie som privatist. Så fulgte de undervisningen i alle andre fag som normalt, men når vi hadde historie satt de i kantina og jobbet selvstendig. Om du går andre året nå, så kan det være en mulighet for deg? vet ikke om jeg klarte å ordlegge meg helt greit her, skriving er ikke min sterke side. Jeg studerer ingeniør fag på universitetet. Det er mange realfag studier som alle kommer inn på. Så om du ikke har planen om å studere på NTNU så kan du fint bli ingeniør f.eks med de karakterene der. Anonymkode: 57f09...b19 Jeg går vg2 nå, og vil gå om igjen neste sommer :-( Grunnen er at jeg sliter med familie ++ andre problemer, og jeg skal nok følge et program med BUP for å ordne alt dette... og derfor vet jeg at jeg ikke kommer til å få lest så mye som jeg bør for å komme inn på studiene jeg vil. Anonymkode: 04eec...ad1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå