AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #1 Skrevet 14. desember 2016 Har dere sett dette? Det er kanskje en sykelig overvektig dame også står det "Jeg har mistet kjæresten min, kan du tagge han?" også tagger folk hverandre der. Mange slike. Jeg synes det er helt forkastelig og har rapportert hver eneste en, men Facebook gjør ikke noe med det. Anonymkode: fa77f...241 22
Sirah Skrevet 14. desember 2016 #2 Skrevet 14. desember 2016 Helt enig med deg TS. Jeg syntes det er direkte forkastelig. Det er mennesker dette også. 8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #4 Skrevet 14. desember 2016 Enig. Jeg får vondt inni meg av dette. I tillegg har jeg blitt tagget i en, men jeg aner ikke hvordan jeg skal svare. Bare fjernet taggen... Mange argumenterer med at de selv har lagt ut bildene, men det spiller ingen rolle, bildene ble ikke lagt ut til slik bruk. Anonymkode: b2936...765 9
Gjest Verdande Skrevet 14. desember 2016 #5 Skrevet 14. desember 2016 Helt enig! Det er en skikkelig uting! Rapporterte et sånt bilde som trakasserende her om dagen. Fikk først beskjed om at rapporten var gjennomgått og ikke brøt med rentingslinjene, og så et par timer senere kom det ny melding om at det var fjernet!
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #6 Skrevet 14. desember 2016 Enig TS! Syns det er flaut om det er venner som kommenterer eller liker osv. Mister faktisk litt respekt for de. Ser ut som det blir fler og fler slike bilder. Trist! Det er mobbing på høyt nivå! Anonymkode: 4811e...c63 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #7 Skrevet 14. desember 2016 2 minutter siden, Verdande skrev: Helt enig! Det er en skikkelig uting! Rapporterte et sånt bilde som trakasserende her om dagen. Fikk først beskjed om at rapporten var gjennomgått og ikke brøt med rentingslinjene, og så et par timer senere kom det ny melding om at det var fjernet! Da er det fortsatt håp! Anonymkode: fa77f...241 1
Fotballflue Skrevet 14. desember 2016 #8 Skrevet 14. desember 2016 Jeg så et sånn eksempel i sted, og ble sittende å tenke på hvor jævelig det måtte være å finne et sånt bilde av seg selv. Tror de som syns det er gøy, ikke tenker over at det er virkelige mennesker, eller så er de bare rasshøl av natur! 7
ekkoet Skrevet 14. desember 2016 #9 Skrevet 14. desember 2016 Jeg skjønner ikke opplegget. Det er vel kanskje feil å be om en link dersom dette er en uting, men opplegget med damen og typen i første post: Hva er meningen bak å tagge noen/bli tagget i en slik post? Hvordan tolker man å bli tagget, evt. ? Er det en "konkret" person som blir lagt ut bilde av, eller er det bare lagt ut et bilde av en tilfeldig person og så tagges andre folk? 1
Sulosi Skrevet 14. desember 2016 #10 Skrevet 14. desember 2016 Jeg har delt en status om det på fb. Det er de samme folkene som tagger og ler hver gang de kommer over noen som ser litt anderledes ut enn dem selv. Dette er ren mobbing av den på bildet men jeg tror og mange mobber via å tagge der. 6
Sirah Skrevet 14. desember 2016 #11 Skrevet 14. desember 2016 Akkurat nå, ekkoet skrev: Jeg skjønner ikke opplegget. Det er vel kanskje feil å be om en link dersom dette er en uting, men opplegget med damen og typen i første post: Hva er meningen bak å tagge noen/bli tagget i en slik post? Hvordan tolker man å bli tagget, evt. ? Er det en "konkret" person som blir lagt ut bilde av, eller er det bare lagt ut et bilde av en tilfeldig person og så tagges andre folk? Nå skal ikke jeg påstå at det jeg skriver stemmer men det er ca slik: Noen legger ut et bilde av en person som har vært.... mindre heldig med utseende. Det kan være veldig fæle tenner, ekstrem overvekt eller lignende. Huff jeg føler meg slem som skriver bare denne setningen Så er det lagt en tekst på bildet hvor det står f.eks: Jeg har mistet kjæresten min, kan du tagge han? Så skal folk da lissom tagge en de mener at skal være kjæresten. Eller f.eks: Jeg skulle møte Roger for litt sengekos her, men han er forsinket. Kan du tagge han? Så skal folk da tagge folk de kjenner som heter Roger.... 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #12 Skrevet 14. desember 2016 Grusom stygg mobbing utført av voksne mennesker. Fy f så slemme folk kan være. Anonymkode: 4ae96...1da 9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #13 Skrevet 14. desember 2016 4 minutter siden, ekkoet skrev: Jeg skjønner ikke opplegget. Det er vel kanskje feil å be om en link dersom dette er en uting, men opplegget med damen og typen i første post: Hva er meningen bak å tagge noen/bli tagget i en slik post? Hvordan tolker man å bli tagget, evt. ? Er det en "konkret" person som blir lagt ut bilde av, eller er det bare lagt ut et bilde av en tilfeldig person og så tagges andre folk? 1 minutt siden, Sirah skrev: Nå skal ikke jeg påstå at det jeg skriver stemmer men det er ca slik: Noen legger ut et bilde av en person som har vært.... mindre heldig med utseende. Det kan være veldig fæle tenner, ekstrem overvekt eller lignende. Huff jeg føler meg slem som skriver bare denne setningen Så er det lagt en tekst på bildet hvor det står f.eks: Jeg har mistet kjæresten min, kan du tagge han? Så skal folk da lissom tagge en de mener at skal være kjæresten. Eller f.eks: Jeg skulle møte Roger for litt sengekos her, men han er forsinket. Kan du tagge han? Så skal folk da tagge folk de kjenner som heter Roger.... Også svarer kanskje de som blir tagget "Nei æsj, er heller dama di det" eller "hva faen er det? Hahahaha" .... Anonymkode: fa77f...241 3
Frida Skrevet 14. desember 2016 #14 Skrevet 14. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Grusom stygg mobbing utført av voksne mennesker. Fy f så slemme folk kan være. Anonymkode: 4ae96...1da Enig! Veldig ondskapsfullt å gjøre noe slikt. Men tenker ikke de som gjør sånt at det vil slå tilbake på dem selv? Jeg ville mistet respekten totalt for folk som gjør dette! 3
Gjest Catalina Culès Skrevet 14. desember 2016 #15 Skrevet 14. desember 2016 Fysj, er det rart barn blir mobbere når voksne driver med slikt.
Gjest canacas Skrevet 14. desember 2016 #16 Skrevet 14. desember 2016 Heldigvis ikke sett dette enda. Og ser jeg det kommer jeg til å ta det relativt direkte og åpent mot den som deler. Slike folk vil jeg ikke ha på vennelista på facebook.
Gjest Verdande Skrevet 14. desember 2016 #17 Skrevet 14. desember 2016 (endret) Fetmenfattet har blant annet skrevet litt om det på Instagram. Synes det er kjempebra at det begynner å få litt fokus! Edit: Ser nå at hun har skrevet for Kvinneguiden om det også! http://www.klikk.no/kvinneguiden/kommentarer/ondskapsfulle-memes-1703762.ece Endret 14. desember 2016 av Verdande
Ti.09 Skrevet 14. desember 2016 #18 Skrevet 14. desember 2016 (endret) De personene eier ikke respekt for andre, og det er veldig trist egentlig. Har heldigvis ikke noen venner som driver med sånt! Håper de som tagger hverandre tenker seg litt mer om neste gang! Endret 1. februar 2017 av Tita92 2
Marie90 Skrevet 14. desember 2016 #20 Skrevet 14. desember 2016 Jeg har ingenting av dette på min egen Facebook-feed (heldigvis). Ville selv revurdert vennskapet til de som evt. poster slikt, og oppfordrer andre til det samme. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå