AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #1 Skrevet 14. desember 2016 Er det noen som jobber med lønn/HR/i NAV som kan hjelpe meg her? Fra 1.1.17 blir min stilling redusert med 50%. Jeg jobber selvfølgelig alt jeg kan for å skaffe meg en ny jobb, men i mellomtiden er jeg redd det blir NAV og dagpenger en periode. Så vidt jeg forstår så kan ikke både hovedarbeidsgiver og NAV trekke fra den samme tabellen? Så da leverer jeg tabelkortet til hovedarbeidsgiver, hvor mye skal da NAV trekke av dagpengene? Det kan vel ikke være så mye som 36%? Per i dag så trekkes jeg ikke mer enn ca 30% av en inntekt på 495 000,-(og får alltid igjen på skatten) så det blir feil å trekke mer skatt av en lavere inntekt. Jeg er nødt å ha 100% forutsigbarhet nå som økonomien blir strammere. Anonymkode: 8eb75...dc9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #2 Skrevet 14. desember 2016 De trekker den prosenten som står på skattekortet ditt. Du kan logge inn på skatteetatens sider og søke om nytt skattekort med endret inntektsgrunnlag. Da vil skatteprosenten gå ned. Anonymkode: e713e...a78
smilo Skrevet 14. desember 2016 #3 Skrevet 14. desember 2016 Jeg anbefaler å passe på at NAV trekker den prosenten som står på skattekortet ditt, (De brker ofte tabels,elv om de ikke skal gjøre dette) for når du går ned i inntekt hos hovedabeisgiver vil han trekke mye mindre i prosent enn han gjør i dag, og du kan ende med at du blir skyldig. (Hvis du beregner prosent av det du blir trukket i dag, og sammenligner med prosenten du vil bli trukket på halv lønn, så ser du det er en vesentlig forskjell)
Kamomille Skrevet 14. desember 2016 #4 Skrevet 14. desember 2016 Du kan logge deg inn på www.skatteetaten og endre inntekten din og krysse av for at du har to eller flere arbeidsgivere, så får du prosentkort. NB vent til det nye skattekortet er blitt laget, det skjer vanligvis i midten av desember. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå