AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #1 Skrevet 13. desember 2016 Hei! Jeg begynner snart å gråte! Jeg bleiket håret mitt hjemme i dag med skikkelig bleiking, så klarte jeg å glemme ut tiden og nå er håret mitt helt ødelagt! Det er blitt nesten helt gelè! Hva kan jeg gjøre?? Jeg skal feire bursdagen min på lørdag å har helst lyst å ha hår på hodet! 😓 Anonymkode: 69c87...58b
Gjest blåbærpike Skrevet 13. desember 2016 #2 Skrevet 13. desember 2016 Ta i hårkur og la det virke over natten. Sjekk om du kan finne ledige timer hos en frisør i nærheten i løpet av morgendagen, de fleste har internettbooking i dag. Finner du ikke på nett ringer du rundt i morgen tidlig. Lykke til!!
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #3 Skrevet 13. desember 2016 Kjøpe en oppbyggende hårmaske med proteiner, også et hårserum for å lukke porene... Stusse litt på tuppene. Om det er for ille, gå til frisør. Anonymkode: 57bc1...d30 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #4 Skrevet 14. desember 2016 Nå er det natta, om du ikke har noen kur tilgjengelig, sjekk om du har egg! OPpbyggende proteiner! Anonymkode: 57bc1...d30 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #5 Skrevet 14. desember 2016 http://www.kk.no/mote/bruk-egg-som-hårkur-og-ansiktsmaske-30919#_ga=1.100915329.1053664212.1481673633 Anonymkode: 57bc1...d30
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #6 Skrevet 14. desember 2016 Tusen takk for svar! Jeg skal aldru gjøre dette selv igjen 😂 Anonymkode: 69c87...58b
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #7 Skrevet 14. desember 2016 Har du noen oljer, som f.eks extra virgin olivenolje ( gjerne økologisk ), jojoba olje, mandelolje, sesamolje, coconutoilje( er veldig bra for håret! ), castorolje etc Enig med de som nevnte egg. Det finnes mange bra hjemmelagede kurer med oljer på nettet. Håper du klarer å redde håret ditt! Anonymkode: cb256...8bd 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #8 Skrevet 14. desember 2016 P.S: Det er faktisk mye bedre med ekte oljer for håret, enn sånne kurer man kjøper hos frisøren ( Redken , Joiko etc ) Ekte oljer reparerer, styrker og nærer håret. Anonymkode: cb256...8bd 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #9 Skrevet 14. desember 2016 Hadde kun raps olje i hus så bruker det i mens, ingen egg heller, får ikke sove så tror jeg skal holde meg våken å nesten stå å banke på døra bår butikken åpner! 😅 Nå har håret tørket litt i tuppene å det er helt stivt og tørt, akkuratt som om jeg har dyppet håret i en sterk hårgel 😫 Begynner å bli redd for at jeg må klippe håret kort i morgen, jeg endelig klart å spare til den lengden jeg vil ha også (rett over midjen) 😭 Anonymkode: 69c87...58b
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #10 Skrevet 14. desember 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde kun raps olje i hus så bruker det i mens, ingen egg heller, får ikke sove så tror jeg skal holde meg våken å nesten stå å banke på døra bår butikken åpner! 😅 Nå har håret tørket litt i tuppene å det er helt stivt og tørt, akkuratt som om jeg har dyppet håret i en sterk hårgel 😫 Begynner å bli redd for at jeg må klippe håret kort i morgen, jeg endelig klart å spare til den lengden jeg vil ha også (rett over midjen) 😭 Anonymkode: 69c87...58b Huff, føler med deg, men ikke gi opp! Jeg har selv langt, tjukt hår, men hadde ekstrem jernmangel så mistet nesten havparten av håret mitt...var grusomt, fordi håret mitt er en så stor del av meg. Nå har det nesten vokst tilbake igjen, og nå får jeg også kommentarer på hvor vakkert hår jeg har, senest sa ei jente/dame det til meg da jeg var ute i helga på julebord. Det du nå må være er : TÅLMODIG. Det kan godt hende at du kan redde håret ditt, og jeg vil gi deg noen tips: Imorgen kan du f.eks kjøpe en boks økologisk kokosmelk ( fås i mange butikker, Coop etc ), extra virgin oliven olje ( økologisk ) og økologisk sesamolje. Bland noen spisesjeer kokosmelk sammen med ca to-tre tesjeer olivenolje og ca 2-3 tesjeer sesamolje. Du kan også ha ca en tesje deep conditioner ( helst sulphate free ) hvis du har en bra type, å blande dette sammen godt. Bruk et plaspose rundt håret/hodet så du sørger for å holde varmen, så masken nærer håret og ha den i et par timer, for så å vaske ut masken. Du kan også bruke bare oljer ( ikke kokosmelk ): f.eks extra virgin oil og økologisk sesamolje, kokosnøttolje ( extra virgin, coldpressed ), coldpressed macadamianut oil, økologisk castorolje, økologisk mandelolje og økologisk grapeseed oil. Tror du kan finne endel oljer på helsekost. Ellers er det ofte billigere å bestille på iherb.com, men tenkte at du vil ha de snart. Husk : du trenger ikke alle oljene: oliven og sesamolje kan være bra. Ha de i et par timer og vask ut. Min erfaring er at disse oljene er mye bedre for håret enn komersielle produkter som ofte selger kun for å tjene penger. Merker at håret mitt har blitt mye bedre av disse, i motsetning til Kerastase, Redken, Joiko og andre fancy produkter. Håper virkelig du klarer å bevare det lange håret ditt!:) Anonymkode: cb256...8bd 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #11 Skrevet 14. desember 2016 P.S : Økologiske egg, extra virgin økologisk olivenolje og en liten dæsj økologisk honning, kan også være ei bra maske. Tror ikke frisører kan hjelpe deg på samme måte. da de selger komersielle produkter. Oljer, egg, kokosmelk etc, er mye mer nærende, fordi de er helt rene, uten noe tilsetning. Anonymkode: cb256...8bd 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #12 Skrevet 14. desember 2016 P.SS :Ikke klipp deg før du har prøvd økologiske oljer, et par ganger i uka. Kostholdet ditt er også viktig. Kan anbefale deg Spirulinapulver, som du får på helsekost. Det er veldig næringsrikt. Drikk nok vann. Massér hodebunnen forsiktig når du har i oljene. Anonymkode: cb256...8bd 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #13 Skrevet 14. desember 2016 Siste råd jeg glemte: aldri gre deg når håret er vått! Bruk en skånsom børste ( helst av tre, ikke sånne plastbørster, men tretagger , evt en trekam med store mellomrom ). Også må du ta Omega 3 tilskudd hvis du ikke tar det:) Håper du kan bevare ditt lange hår. Vet så godt hvordan det føles... Lykke til! Anonymkode: cb256...8bd 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #14 Skrevet 14. desember 2016 Tusen takk! Nei jeg grer aldri håret når det er bløtt, må altid føne det litt først Jeg sitter å tripper å venter på at butikken skal åpne dørene nå! 😂 Anonymkode: 69c87...58b
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #15 Skrevet 14. desember 2016 Bra! Men husk : føning er heller ikke bra. All varmebehandling sliter på håret ( føning, rettetang etc ) Nå har du skadet håret, så du må gjøre alt for å styrke det igjen. Bruk oljer, vær tålmodig og forsiktig med håret ditt. Spis næringsrikt, så tror jeg det vil klare seg:) Jeg stoler ikke på frisører fordi de klipper alltid mye mer enn de skal, og de selger bare mest produkter med masse tilsetningstoffer...:/ Er min erfaring. ( prøvde selv dyre kurer, men oljer var myyye bedre og mer skånsomme ) Håret må bygges opp igjen. Det står mye om diverse hjemmekurer på youtube etc for skadet hår, som kan være veldig bra. Anonymkode: cb256...8bd 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #16 Skrevet 14. desember 2016 Har så vidt turt og tatt i håret en gang, å vet at varmebehandlig er skadelig for håret, vet også at man ikke skal bruke noe som helst varme på håret den første dagen du har farget det, så jeg har ikke fønt det i dag Anonymkode: 69c87...58b
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #17 Skrevet 14. desember 2016 Endte opp med å klippe håret opp til rett over skuldrene 😳 Var innom et par frisører å alle sa det samme, at det ikke kunne reddes 😩 Men jeg må si at jeg ble veldig fornøyd 😊 Fikk beskjed om å bruke en hel haug med oljer og proteinrike kurer så jeg får gjøre det beste utav det Måtte egentlig klippe det så kort som 5CM!! 😱 Men så lenge jeg lovet å bruke de tingene de anbefalte så skulle jeg få slippe 🤗 Skal bruke noen av tipsene jeg har fått her! Tusen takk for hjelpen! ❤️ The day is saved👏🏻 Anonymkode: 69c87...58b
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #18 Skrevet 14. desember 2016 Så bra du ble fornøyd, men hvorfor gikk du til frisør? Det er mange som tror man må klippe skadet hår, men det stemmer ikke alltid. Du skulle prøvd med det jeg anbefalte deg først i noen uker. Mange frisører har blitt lært til å fjerne skadet hår, ikke forebygge det. Samme med produkter. De har sikkert anbefalt produkter med tilsetningsstoffer. Som jeg skrev til deg igår har jeg selv også prøvd dyre masker fra frisør ol, men det var når jeg begynte å bare bruke rene naturprodukter, at håret mitt ble så mye bedre! Nå hadde jeg ikke bleket/farget håret mitt, men vet om andre som har gjort det, og som fikk mye berde hår av rene oljekurer. Men soms sagt, godt at du ble fornøyd! Anonymkode: cb256...8bd
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #19 Skrevet 14. desember 2016 Og frisøren ble glad og tjente noen grunker 😃 Anonymkode: 57bc1...d30 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå