AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #1 Skrevet 13. desember 2016 Begynte i ny jobb for halvannen måned siden, og pga liten stilling (en vakt i uken + ringehjelp) og dårlig opplæring har jeg brukt en del tid på å komme ordentlig inn i rutinene. Sjefen min virker ikke så veldig fornøyd med meg, hun har ikke tatt det opp direkte enda men hun påpeker hele tiden hva jeg gjør feil og at jeg bruker lang tid osv. Forrige uke ble hun skikkelig sur for at jeg glemte noe og nå er jeg redd for å si fra om at jeg har blitt syk. Skal jobbe i overimorgen så det er en liten sjanse for at jeg blir frisk men jeg har akkurat fått skikkelig influensa så jeg tviler vel egentlig. Og jeg vet ikke om jeg burde si fra i morgen om at jeg er syk eller ikke? Vil ikke at hun skal tro at jeg planlegger fravær men jeg vil ikke at hun skal måtte jobbe overtid pga meg heller. Anonymkode: 07af8...b60
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #2 Skrevet 13. desember 2016 Halvannen måned er jo ingenting, og med en så liten stilling er det ikke rart at du har kommet godt inn i jobben enda. Det bør alle sjefer forstå, men dessverre er det ikke alle som er like forståelsesfulle eller tålmodige. Det er ikke rart at du ikke er trygg på alle rutinene enda eller at du plutselig kan glemme noe. Sånt går seg til etterhvert. Jeg forstår også at du er redd for å bli mistenkeliggjort for å melde inn sykdom og at du også får dårlig samvittighet ved å gi merarbeid for de andre. Dette er ikke uvanlig, men jeg håper du senke skuldrene litt. Det er helt greit å være syk i blant, og i disse tider er det veldig vanlig med sykdom og sykemeldinger. Si ifra i morgen, så har de tid på seg til å hente inn noen andre. Vær hjemme med god samvittighet, og gi deg også selv rom for å være ny i jobben. Det er vanskelig med en sjef som tydelig viser misnøye og påpeker det som er feil, men jeg håper du klarer å se litt forbi dette. Anonymkode: b4721...9db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå