AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #1 Skrevet 13. desember 2016 Du har sikkert hatt noen lærere som har utmerket seg spesielt positivt eller negativt. Beskriv dine erfaringer med disse. Anonymkode: c6542...79b
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #2 Skrevet 13. desember 2016 På ungdomsskolen var det ei lærerinne som var hyggelig mot meg og viste interesse for hvem jeg var som person. Husker det overrasket meg da de andre lærerne så ned på meg. På vgs hadde jeg en som var ganske intelligent og vittig. Han forstod seg på folk og de hørte på han De fleste lærerne på ungdomsskolen var ganske kjipe. De hadde favorittelever som var de typiske flinke smiskerne, mens de som var annerledes eller slet ble mer uglesett. Anonymkode: 19253...2f3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #3 Skrevet 14. desember 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: På ungdomsskolen var det ei lærerinne som var hyggelig mot meg og viste interesse for hvem jeg var som person. Husker det overrasket meg da de andre lærerne så ned på meg. På vgs hadde jeg en som var ganske intelligent og vittig. Han forstod seg på folk og de hørte på han De fleste lærerne på ungdomsskolen var ganske kjipe. De hadde favorittelever som var de typiske flinke smiskerne, mens de som var annerledes eller slet ble mer uglesett. Anonymkode: 19253...2f3 Du tror ikke dette skyldes elevgruppen da? At på ungdomsskolen er det mange som er ganske frekke og barnslige, derfor må lærerene være strengere ("kjipere") enn på VGS? Jeg husker at jeg mislikte nesten alle lærerene på ungdomsskolen, men som voksen klarer jeg å se at de var flinke og snille lærere. Anonymkode: 76b5c...d3f
Frøkenvetikke Skrevet 14. desember 2016 #4 Skrevet 14. desember 2016 På den ene barneskolen jeg gikk på hadde jeg en fantastisk lærer, hun virkelig brydde seg om alle elevene og så meg til tross for at jeg var en veldig forsiktig og sjenert jente. Husker jeg følte meg som Mathilda i den filmen fordi jeg hadde det ikke noe bra hjemme og var med henne hjem til stadigheter, var der ikke så lenge, men satt hos henne å gjorde lekser som regel, hun tok meg med på klatring av og til og sånne ting. Det hjalp meg VELDIG når jeg hadde en kjip hjemme situasjon. Samtidig så føler jeg at hun ikke favoriserte meg for hun var oppriktig glad i alle barna der, hun så vel bare at jeg trengte den ekstra støtten. På ungdomsskolen hadde jeg derimot en forferdelig lærer, han likte ingen av oss bortsett fra de to i klassen som var flinkest. Han fikk også en bekymringsmelding ang. hjemme situasjonen min og lovte meg å ikke si at jeg hadde innrømmet det til faren min men startet samtalen med pappa med " xxxx har innrømmet at du slår henne", skal også sies at ingenting ble gjort etter den samtalen til tross for at jeg ønsket hjelp. Han brukte også mild vold mot elevene, kunne smekke boka i ansiktet vårt hvis vi brukte for lang tid, dra de som snakket i timen ut etter håret osv.. Virket som han var veldig lei av yrket sitt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #5 Skrevet 14. desember 2016 Den beste læreren jeg har hatt er en som så meg, og som en gang i blant tok meg til side for å spørre hvordan det går. Vi kunne diskutere litt samtidig som han kunne kjefte litt på meg og jeg på han De verste er vel de som gjorde seg opp en mening om meg basert på utseende mitt og mine meninger som aldri ga meg en sjanse og kjeftet meg huden full for en flaske med brus foran hele klassen. Anonymkode: a53e9...75c
Nowayback Skrevet 14. desember 2016 #6 Skrevet 14. desember 2016 Jeg hadde aldri noen dyktige lærere.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #7 Skrevet 15. desember 2016 Min lærer ødela alt for meg. Drev med psykisk terror. Alkoholisert. Så hadde vi en som lugget oss, og dro oss i ørene. Jeg hadde stor angst når jeg gikk til skolen. Vondt i magen hele dagen. Klarte ikke konsentrere meg. Så jeg ble en arbeider på gølvet. Anonymkode: 21b81...4fd
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #8 Skrevet 15. desember 2016 Beste læreren: hun som så meg og viste interesse, la også mye tid i meg dersom jeg spurte om spørsmål til faget Verste læreren: snakket med alle i vennegjengen min utenom meg i pausene, samt tilbød vennene mine å komme hjem til seg selv for å ta russeknute (middag med lærer). Jeg ble fullstendig ignorert Anonymkode: 1889f...c18
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #9 Skrevet 15. desember 2016 På ungdomsskolen hadde jeg en lærer som pleide å kaste skolebøker, viskelær, blyant eller andre ting gjennom klasserommet, dersom elevene gjorde noe som han mente var feil. Anonymkode: b8488...f9a
boblevann Skrevet 15. desember 2016 #10 Skrevet 15. desember 2016 Beste lærer: ekstremt god i faget sitt, og fantastisk til å formidle det. Tok seg tid til å sette seg ned og forklare meg ting jeg ikke forstod, og viste forståelse for at jeg sleit i faget. Tilbød muntlige prøver fordi hun visste at jeg kunne mer enn jeg fikk ned på papiret, dette gav meg en solid 5'er i stede for 3/4 som jeg lå på skriftlig. Dette gjorde meg mye mer motivert i faget, og jeg gledde meg til timene hennes selv om jeg slet i faget Værste lærer: forsåvidt også veldig god i faget sitt, men klarte absolutt ikke å formidle det. Droppet deler av pensum han syns var kjedelig. Fikk alle elever til å føle seg dumme når vi stilte spørsmål. I tillegg hengte han ut folk i klassen som kom for sent eller som svarte feil eller lignende. Altså type: ''HAHAHA trodde du DET var rett svar? Herregud''. Værste lærer 2: hadde ingen kompetanse i det hele tatt i faget han underviste. Leste rett opp av pensumboka og måtte spørre en annen lærer dersom vi hadde spørsmål til han. Det førte til at hvis vi trengte hjelp med en oppgave fikk vi ikke svar før neste dag, fordi han måtte spørre noen andre. Ellers henviste han bare til løsningsforslag lagt ut på internett.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #11 Skrevet 15. desember 2016 Ikke flinke lærere kan ødelegge veldig mye, veldig synd. Anonymkode: 1a16c...794
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #12 Skrevet 15. desember 2016 Beste: Hadde en fysikklærer som var så inspirerende og morsom å høre på. Gledet meg til hver eneste fysikktime. Og så flink til å forklare og formidle stoffet! Hyggelig og ser alle elevene, ønsket å hjelpe selv utenfor skolen. At læreren går litt ut av pensum og prater om andre interessante ting er også et stort pluss altså Verste: Tysklærer på ungdomskolen som hatet elevene og jobben sin. Han var en typisk sånn lærer som elsket å plage elevene med ufrivillig høytlesning og plukke ut de som ikke ønsker å svare til å svare i plenum. Kvidde meg sånn til hver tysktime husker jeg. Anonymkode: f9086...744
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå