Omorosa Skrevet 30. november 2004 #1 Skrevet 30. november 2004 Snakket med en arbeidskollega i en lavere stilling igår. Hun hadde vært på Danskebåten i helgen som var og hun skrøt til meg over alt hun hadde fått med seg. Hun hadde forsynt seg av både håndklær fra lugaren og glass som hun stjal fra nattklubbene hun var på. Det var snakk om 4 håndklær, flere ølglass, vinglass, cocktailglass og shotglass. Syns dette er en skrekkelig oppførsel, dette er jo regelrett tyveri! Er dette vanlig oppførsel blant dere? Er dere mange som oppfører seg slik? Eier dere ikke respekt for andres eiendom?
liv Skrevet 30. november 2004 #2 Skrevet 30. november 2004 Det er stjeling og faktisk ulovlig da.. Synes det er usselt å ta med seg håndklær og andre ting fra hoteller og restauranter jeg..
Gjest mamma1ikke innlogget Skrevet 30. november 2004 #3 Skrevet 30. november 2004 Nei, dette synes jeg ikke noe om. Jeg pleier å ta med meg sengetøy og sånn jeg.. Neida, jeg tar med såpe, sjampo o.l.
andrek Skrevet 30. november 2004 #4 Skrevet 30. november 2004 Det varierer hva folk mener er moralsk forsvarelig og moralsk forkastelig. Spesielt vedrørende de eksemplene Omorosa kommer med. Mange synes rett og slett det er helt all right. Og mange holder med dem selv om det kanskje ikke gjør det selv. Det blir rett og slett ikke sett på som noe big deal. Det er blitt allment akseptabelt. Pussig nok er folk som prøver å være moralens vokter mer irriterende for folk flest.
Polly Ester Skrevet 30. november 2004 #5 Skrevet 30. november 2004 Det er visst ganske vanlig på hoteller og slikt... helt forkastelig syns jeg. Har ikke vært på så masse hoteller rundt omkring, men de gangene jeg har vært der har jeg absolutt ikke hatt samvittighet til å ta med meg noe. Men har hørt om de som tar med seg morgenkåper og håndklær, og de som tar med seg bestikk og glass fra restauranter og slikt. Jeg skjønner ikke at folk får seg til å gjøre det, jeg... Det er som å stjele når man er hos folk - eller butikktyveri. Tror det var en ansatt i hotellbransjen jeg hørte et intervju med for en stund siden. Han sa det var ganske vanlig, og at det blir regnet med et fast antall som svinn hvert år eller noe slikt. Så det er mange som er sånn... Et tilfelle jeg var vitne til på McDonald's en gang: Ei eldre dame kom inn og forsynte seg med servietter og la i veska si og gikk ut. Hun hadde ikke handlet mat engang...
Gjest Gjesta Skrevet 30. november 2004 #6 Skrevet 30. november 2004 Jeg er ikke sånn, og har vanskeligheter med å forstå at folk synes slikt er ok. Heldigvis finnes det hoteller som sender regning til tyvene,....(Lurer på hvordan det føles å få regning på tyvegods`?)
Arkana Skrevet 30. november 2004 #7 Skrevet 30. november 2004 Jeg synes det er uhørt. Det er ikke noe bedre enn å gå i en butikk og stjele et håndkle eller noen glass der. Og så utrolig idiotisk å gjøre seg til tyv for noe så lite.
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #8 Skrevet 30. november 2004 Snakket med en arbeidskollega i en lavere stilling igår. Hvorfor poengterer du at hun har lavere stilling en deg? Er det for å understreke at hun er fattigere og dummere enn deg, derfor stjeler hun? Og hvorfor snakker du til oss som om alle vi på KG også stjeler? Har aldri skjønt meg på folk som stjeler håndklær etc. fra hoteller/ferger. Hvem er det som vil ha Best Western, Radisson, Choice, Color, Line, DFDS +++ på badet?
Malou Skrevet 30. november 2004 #9 Skrevet 30. november 2004 Eier dere ikke respekt for andres eiendom? Jeg har respekt for andres eiendom. Tar ikke med meg ting hverken fra hoteller, restauranter eller lignende. Selv om din "forferdelige" kollega i en lavere stilling (sitat) stjeler så betyr det ikke at alle vi her på KG ikke har respekt for andres eiendom skjønner du.
Sniglå Skrevet 30. november 2004 #10 Skrevet 30. november 2004 En ting er at det er stjeling, men hva ska de med slike ting uansett?? jeeez...
Timian Skrevet 30. november 2004 #11 Skrevet 30. november 2004 Jeg reagerte også på formuleringen til trådstarter! Virker som du beskylder alle for å være "sånn og sånn" på forhånd.. :klø: Vel, jeg kan ikke huske å ha tatt med meg annet enn sjampo fra hotell! Jeg tror folk som har jobbet i bransjen (hotell eller restaurant) skjønner at det faktisk er tyveri å ta med seg håndklær og glass! Noen må jo som regel betale for dette (så sant ikke glassene er gratis fra bryggerier eller noe!). Uansett, jeg synes det vitner om uvitenhet og respektløshet! Blir irritert når jeg hører folk fortelle om ting de har tatt eller svindlet..! :evil:
Donnie Darko Skrevet 30. november 2004 #12 Skrevet 30. november 2004 Stjeling fra hoteller og barer er tøft! da viser du at du har tredd inn i de voksenes rekker..
Hu i Svingen Skrevet 30. november 2004 #13 Skrevet 30. november 2004 Et tilfelle jeg var vitne til på McDonald's en gang: Ei eldre dame kom inn og forsynte seg med servietter og la i veska si og gikk ut. Hun hadde ikke handlet mat engang... Herregud!!! Er det virkelig sant? :o
Donnie Darko Skrevet 30. november 2004 #14 Skrevet 30. november 2004 Herregud!!! Er det virkelig sant? :o ja uff.. hva er det med mennesker som får seg til å gjøre slikt! De burde fått stolen!
Bella:) Skrevet 30. november 2004 #15 Skrevet 30. november 2004 Stakkars gamle dame på Mc Donalds, skulle vel bare snyte seg litt
Hu i Svingen Skrevet 30. november 2004 #16 Skrevet 30. november 2004 Stakkars gamle dame på Mc Donalds' date=' skulle vel bare snyte seg litt [/quote'] Ja, ikke sant? Å ska'n gjørra liksom????
Omorosa Skrevet 30. november 2004 Forfatter #17 Skrevet 30. november 2004 Hvorfor poengterer du at hun har lavere stilling en deg? Er det for å understreke at hun er fattigere og dummere enn deg, derfor stjeler hun? Og hvorfor snakker du til oss som om alle vi på KG også stjeler? Ja hvorfor ikke? Hvorfor ville noen ellers stjele håndklær det står Color Line på? Jeg spurte henne hvorfor hun stjal dem og hun svarte at de var så fine og hvite at hun ikke kunne la være, det samme med glassene, de var så fine :o Selv forstår jeg ikke slik oppførsel. "Og hvorfor snakker du til oss som om alle vi på KG også stjeler?" Mente ved dette; dere som tar danskebåten osv.... Og dere som føler dere truffet Grietje
Philosophia Skrevet 30. november 2004 #18 Skrevet 30. november 2004 Nei, det har jeg aldri gjort. Synes det er å stjele. Har heller ingen interesse av stygge hotellhåndklær.
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #19 Skrevet 30. november 2004 har aldri tatt noe fra båter eller hotel, har med meg eget håndkle jeg
Superlammet Skrevet 30. november 2004 #20 Skrevet 30. november 2004 Så lenge varene og produktene som blir ulovlig fjernet har en verdi under 1500,- - 2500,- (kommer ann på hvor i Norge det faktisk) kalles dette nasking, ikke tyveri. Jeg tror også at folk "stjeler" fra hoteller og danskebåt fordi det ikke står noe prislapp på produktene. Hadde de satt opp en prisliste for produktene i lugar og på rom ville det nok blitt anderledes, men da hadde nok allmuen ment at dette var frekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå