AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #1 Skrevet 13. desember 2016 Jeg vurderer å kjøpe en brukt vogn på finn men ser at de som selger den vognen jeg har sett meg ut vil ha 10 000 for den, den koster 12 000 ny. Andre steder i landet har de satt prisen til 7500-8000. Kan jeg prute på vognen? Hvordan går jeg frem hvis jeg skal gjøre det? Eller er det frekt å spørre om å få den billigere? Anonymkode: ca97d...544
ajarRun Skrevet 13. desember 2016 #2 Skrevet 13. desember 2016 Si du er interessert men at prisen er for høy. Vær ærlig og direkte. De kjipe sier: "JA JEG TAR DEN!" og så dukker de opp med for lite penger. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #3 Skrevet 14. desember 2016 Jeg skriver noe slik som "Hei jeg ser du har xxx til salgs på Finn. Jeg byr deg xxx for varen, hvis det er interessant, hører jeg gjerne fra deg". Noen gir motbud, andre sier pk og enkelte svarer ikke. Helt innafor å by på Finn. Mange legger også inn litt rom for pruting når de legger varen ut. Anonymkode: 8d2fd...969
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #4 Skrevet 14. desember 2016 Helt innafor å prute på finn! Har solgt vogn der før og kjøpt vogn. Både kjøper og selger kan diskutere pris. De aller fleste regner med litt pruting. Det verste som skjer er jo at de sier nei til tilbudet ditt. Anonymkode: b66de...e16
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #5 Skrevet 14. desember 2016 Hva slags vogn er det snakk om? Anonymkode: 03281...e3e
Fjompen Skrevet 14. desember 2016 #6 Skrevet 14. desember 2016 Selgere på Finn.no er i de aller fleste tilfeller optimistiske lykkejegere som mener at akkurat deres vare er unik, selv når den er brukt og skal ha gull&grønne skoger for sakene sine. Å kjøpe brukt skal lønne seg, om ikke er det jo mye bedre å kjøpe fabrikknytt, så det er absolutt helt innafor å vekke dem litt ved å by 7500.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #7 Skrevet 14. desember 2016 Takk for svar! Jeg synes det er så ubehagelig å prute på en pris. Jeg har nå forsøkt å sende en hyggelig melding og tilby 7000(det er en skade på vognen) og tenker at de får heller si at det eventuelt er for lavt og si en høyere pris, eller si nei. Da får det bare være, nå har jeg forsøkt i hvert fall Anonymkode: ca97d...544 1
Akay Skrevet 14. desember 2016 #8 Skrevet 14. desember 2016 Flere selgere på finn tror de sitter på gull. 90% av det man selger brukt bør ligge på 50-60% av nypris er min mening. Unntaket er helt nye ting eller ting som er uvesentlig brukt. Som 1 uke gammel telefon f.eks. Dessverre er det veldig mange som driver med skambud på finn. La ut en telefon for 6000.- for en stund tilbake og da får du flåsete bud som "tar den for 2000.-" noe som bare irriterer. for min egen del så skulle jeg selge noe nettopp og sa til min kjære at jeg vil ha 2500 for den aktuelle tingen men jeg legger den ut for 3300.- sånn at folk kan prute litt for folk pruter alltid. Endte opp med å få 2700.- for den og da var både meg og kjøper fornøyd. I din situasjon TS så koster vognen 12000.- ny. Hvis det er en ettertraktet vare så kan vi anslå 60% av nypris som er 7200.- i tillegg hadde den en skade så om du slår av 200 så er du på ditt bud som er et helt fair bud. Jeg mene med skade så burde man ikke betalt mer enn 6500.- siden den har skade og 7200 om den var strøken. så dersom de ikke er villige til å selge til den prisen så hadde jeg ikke kjøpt den heller.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #9 Skrevet 14. desember 2016 Synes ikke ts bør prute. Meget kjipt. Du får den tross alt for 2000 kr under nypris. Så du sparer de pengene. Hva de andre steder i landet selger den på finn er helt irrelevant. De befinner seg i et annet marked. Hjelper ikke å si til selger..noen selger samme vogn for 8000 kr...i Finnmark...og du bor i Oslo. Hva andre selger den for er kun relevant om det er i nær kjøreavstand til der du bor. Ingen som gidder å sende ei barnevogn i posten. Anonymkode: f20a3...8dd 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #10 Skrevet 14. desember 2016 Det er lov å by mindre så lenge du forholder deg høflig og ikke kommer med skambud. Jeg la ut en del ting på finn ifm oppgradering av leiligheten, og kan tåle pruting så lenge folk er høflig og byr i nærheten av det du ber om. La f.eks ut et heltre spisebord med klaffer som nytt kostet 11000 til 1500, og får meldinger som "tar det for 500, henteri morra kl 16" eller "jeg er alenemor til tre smågull med dårlig råd og har ønsket med et sånt spisebord i alle år, men har ikke så mye penger som du ber om. Kan jeg betale 670 og så gir du meg en god jul, og mine tre gullegullebarn blir så glad og stolt over mamsen som har skaffet skikkelig bord. Klemz. Ps, har ikkeb il så du må kjøre det hit da, går det greit?" Nesten alle svar var i en av de to kategoriene. Førstemann som sa "Hei! Jeg byr 1300 for bordet om du er interessert, kan hente når det måtte passe for deg. Mvh fullt navn" fikk det glatt. Anonymkode: 406e0...e72
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #11 Skrevet 14. desember 2016 Er det en Bugaboo eller? Føler de alltid ligger ute til med et ubetydelig avslag av nypris, av en eller annen grunn. Anonymkode: 0d362...84d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå