Gå til innhold

Lite/ingen venner = taper?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De som har få/ingen venner ser du på de som tapere?

Selv har jeg få venner fordi jeg er introvert og trives best i eget selskap/med samboeren. Men jeg føler jeg kan bli dømt for at jeg ikke er en sosial sommerfugl med mange venner som hele tiden poster masse bilder på Snapchat/Facebook. 

Anonymkode: 8bbdd...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det gjør jeg ikke. Det fordi alle er forskjellige og alle har ulik bakgrunn, samt at ting kan skje som fører til færre mennesker i omgangskretsen akt ettersom hvor man står i livsfasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men hvem er det som skal anse deg som taper, hvis du ikke har noen venner? Jeg har masse venner, sitter sjelden en kveld alene, men jeg poster ikke på Facebook om det for det. De som oppdaterer facebookstatusen oftest er ikke de som har det mest fantastiske livet nødvendigvis.

Anonymkode: 7e8b5...7b1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man ikke har venner møter man fortsatt på mange mennesker gjennom livet. Gamle venner, familie jobb osv så der er mange som kan anse deg som en taper dersom man ikke har venner. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som har få/ingen venner ser du på de som tapere?

Selv har jeg få venner fordi jeg er introvert og trives best i eget selskap/med samboeren. Men jeg føler jeg kan bli dømt for at jeg ikke er en sosial sommerfugl med mange venner som hele tiden poster masse bilder på Snapchat/Facebook. 

Jeg har kun familien i privaten.  Men jeg har ikke gått inn for å ha det anderledes. Jeg prioriterer familien på den lille fritiden jeg har. Ellers har jeg behov for en del alenetid. 

Jeg ser ikke ned på folk som er sånn. Jeg er jo sånn selv. Vær den du trives med å være. 

Endret av JenniferA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selv om man ikke har venner møter man fortsatt på mange mennesker gjennom livet. Gamle venner, familie jobb osv så der er mange som kan anse deg som en taper dersom man ikke har venner. 

TS

Hvorfor betyr det noe for deg hva disse menneskene tror om deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anser meg selv som introvert og har aldri hatt mange venner. De få vennene jeg har er dog gode venner. Ser heller det som noe positivt da jeg kjenner disse veldig godt og de kjenner meg. Skulle jeg hatt mange venner hadde jeg ikke klart å være meg selv for jeg trenger et stabilt venneforhold for å åpne meg. 

Sikkert noen der ute som synes jeg er en usosial raring, men de kjenner meg ikke og ikke bryr jeg meg heller.

Og jeg er ingen taper og det er heller ikke du.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har ingen venner. Mannen min har jo noen venner, men jeg vet ikke om jeg skal kalle meg venn med dem.

Jeg er veldig introvert, men ser ikke på meg som en taper. Ettersom jeg er ferdig med tenåra, er det slutt på å tenke hva andre mener om meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor betyr det noe for deg hva disse menneskene tror om deg?

Jeg sa aldri at jeg brydde meg, jeg sa bare at jeg kunne

føle meg dømt, betyr dog ikke at jeg bryr meg. Jeg er bare nysgjerrig hva folk tenker om de med få/ingen venner. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa aldri at jeg brydde meg, jeg sa bare at jeg kunne

føle meg dømt, betyr dog ikke at jeg bryr meg. Jeg er bare nysgjerrig hva folk tenker om de med få/ingen venner. 

TS

Jeg bruker veldig lite tid på å tenke på folk som jeg ikke anser som venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til at mange her på KG er mer interessert i å kverulere enn og faktisk svare(!) på spørsmålet som blir stilt! 

TS spør om hva dere tenker om de med få eller ingen venner ikke hva dere med ingen venner tenker om hva andre tenker om dere 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet forandrer seg og selv om man i en periode føler man har få venner kan dette endre seg og man møter folk som man utvikler vennskap med. 

Jeg personlig trives med mange venner og har derfor prioritert vennskap høyt. Om jeg møter noen som tenker annerledes på dette vil jeg nok ikke tenke mer over det. 

For meg er det naturlig å tenke på folk ut fra hvordan di er og hvordan kjemi jeg personlig føler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...