AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #1 Skrevet 13. desember 2016 Hei! Jeg og samboeren min leier ei leilighet i et koselig strøk. Vi har en kjempefin leilighet med fin utsikt mot havet. I alle år har tomten ved siden av vært tom. Nå er det et firma som leier denne tomta og som parkerer gravemaskiner, traktorer osv der. De jobber ikke på tomta, men har diverse utstyr der. I det siste har de jobbet utrolig mye på natta. Dette medfører mye bråk og de holder gjerne på fra klokken 00:00 og helt til klokken 04:00/05:00. De kjører rundt på tomta, flytter maskinene, bytter på ting og lager mye støy. Dette gjør at vi ikke får sove på natten og dette er utrolig irriterende når man begynner på jobb klokken 07:00. Er det noe regler på sånt, og hvor langt skal grensa egentlig gå? De bråker vanvittig mye! Høres ut som et jordskjelv når de flytter rundt. Er det innafor å ringe til firmaet? Hilsen veldig frustrert dame!!! Anonymkode: ca207...5bd
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #2 Skrevet 13. desember 2016 De må følger regler, som alle andre. http://e24.no/privat/forbrukerrettigheter/naboen-kan-ikke-stoeye-fritt/10003165 Anonymkode: f7e0a...76c 1
Gjest Axl Rose Skrevet 13. desember 2016 #3 Skrevet 13. desember 2016 De har ikke lov å bråke og forstyrre naboer om natta. Gi beskjed og få en stopper for det.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #4 Skrevet 13. desember 2016 Mannen min jobber innen vegvedlikehold. De må dermed jobbe på natta. Men de må være stille fra 23-01. Ufravikelig regel! Et firma som flytter maskiner på natta, bør kunne dokumentere særskilte grunner for å gjøre dette. Ring dem og spør om de har fått godkjenning til dette. Anonymkode: 4b0d0...40c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #5 Skrevet 13. desember 2016 Er det pga støy fra nabotomta at du skriver overskriften med store bokstaver? Slik at vi skal se den bedre gjennom all støyen? Anonymkode: 7c412...4d0 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #6 Skrevet 13. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det pga støy fra nabotomta at du skriver overskriften med store bokstaver? Slik at vi skal se den bedre gjennom all støyen? Anonymkode: 7c412...4d0 Hahaha, tenkte ikke over det engang! Men ja man kan jo tenke seg det... :') TS Anonymkode: ca207...5bd 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #7 Skrevet 13. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mannen min jobber innen vegvedlikehold. De må dermed jobbe på natta. Men de må være stille fra 23-01. Ufravikelig regel! Et firma som flytter maskiner på natta, bør kunne dokumentere særskilte grunner for å gjøre dette. Ring dem og spør om de har fått godkjenning til dette. Anonymkode: 4b0d0...40c Ja jeg har skjønt at noe arbeid må gjøres om natta, men at de hver natt bare kjører maskinene frem og tilbake... Skjønner ikke hvorfor... Litt frustrerende :-( Samboeren min jobber turnus og er våken om natta. Han sier de bare kjører fram og tilbake, flytter på maskinene osv. Veldig merkelig! Ja vi skal ta en telefon. Noen ganger står maskinene på tomgang i +/- 1-2 timer. Det bråker nok i seg selv... TS Anonymkode: ca207...5bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå