AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #1 Skrevet 13. desember 2016 Dette er ikke ment å være en stygg tråd altså, bare ment for gøy Jeg har en tante som er verdens snilleste, men all maten hun lager er bare så smakløs. Virkelig utrolig smakløs. Jeg har spist hos henne mange ganger opp igjennom. Husker en gang hun serverte spaghetti, da var pastaen ihjelkokt, mens tomatsausen var så tynn at den nesten var grå, med noen ubestemmelige kjøttdeigklumper som ikke virket ferdigstekt. I romjulen serverer hun typisk kalkun som er så tørrstekt som en skosåle, med vasne rosenkål, poteter som er så overkokte at de blir til mel, og en saus som er tynn som buljong. Ingen krydder eller salt og pepper. Når jeg skal spise hos henne så må jeg ta meg en brødskive i forkant, for jeg orker ikke mer enn én høflighetsporsjon. Tror det gjelder alle i familien. Veldig hyggelige besøk ellers, da! Flere som har bekjente som aldri får det riktig til på kjøkkenet? Anonymkode: 4d0a4...44d 6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #2 Skrevet 14. desember 2016 Dette er som å høre om min egen bestemor. At bestefar overlevde alle disse årene er meg en gåte men han røpet seg i et kaffeselskap. Når man møtte gamlekara (som var minst 3 ganger i uka) spiste han en solid luns Et år tok min mor affære og vi flyttet julefeiringen opp til oss. Ingen av oss orket mer tørr ribbe, harde poteter, overkokte grønnsaker og melete saus. Riskremen hennes var grusom laget på svidd grøt HVERT år. Min salige mor var flink i dimplomati så det gikk smertefritt for seg det. Anonymkode: cf138...022 5
Brunhilde Skrevet 15. desember 2016 #3 Skrevet 15. desember 2016 Jeg har en venninne som ikke er verdens beste på kjøkkenet. Ikke det at maten er smakløs, den smaker bare litt merkelig fordi hun blander krydder som ikke nødvendigvis passer så godt sammen. Uansett er det jo hyggelig å bli invitert bort på mat, så jeg spiser det jeg får og ser på det som en interessant opplevelse. Og kjip, det er hun ikke! Det er alltid nok mat til alle.
frk91 Skrevet 15. desember 2016 #4 Skrevet 15. desember 2016 Min svigermor, uheldigvis..Hver gang jeg har spist middag der har maten vært veldig smakløs og kjedelig. Maten hun serverer er ikke dårlig, men jeg synes det er forunderlig at noe så enkelt som grillet hamburger kan smake så kjipt og kjedelig. Ingen krydder og null fett. Ikke en gang en enkel saus ved siden av som kan gjøre den kjedelige maten litt bedre. Hun er veldig sunn, så kanskje det er derfor hun aldri salter/krydrer mat og ikke kan lage god og fettrik mat. Hun lager heller ikke sunn og god mat, det er alltid usunt og smakløst. Forunderlig egentlig, kanskje hun tror at hun må lage junkfood når jeg kommer på besøk.. Jeg har i allefall lært at jeg ikke trenger å være skrubbsulten neste gang jeg skal spise der 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #5 Skrevet 15. desember 2016 Tar denne som anonym.. Mamma er helt håpløs på kjøkkenet. Serverer mye halv- helfabrikata, aldri krydder, alltid for lite og alltid feillaget (under/overkokt, ihjelstekt, svartsvidd, ihjelkokt osv). Det er vel all den dårlige maten i oppveksten som har gjort meg lidenskapelig opptatt av (god) mat. Jeg har utdannet meg som kokk og lager (nesten) alt fra bunnen av, med fokus på gode råvarer og mye smak. Anonymkode: 0cfb5...e76 6
Gjest O.G. Skrevet 15. desember 2016 #6 Skrevet 15. desember 2016 Jeg har en venninne som kan være glade for at hennes mann kan å lage mat, for å si det sånn....
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #7 Skrevet 15. desember 2016 Svigermor.. lager kun husmaskost (ikke at det er noe galt med GOD husmaskost) alltid overkokte poteter, posesaus, frossne vassne grønnsaker og tørt kjøtt. Det verste er at hun jobber som kokk på en institusjon. Anonymkode: bc0c7...fec 2
Nuttery Skrevet 15. desember 2016 #8 Skrevet 15. desember 2016 Moren min. Hun har en oppfattelse om at "mat er mat". 60-sekunders macaroni og vanlig macaroni blandes i samme boks når de begge er halvtomme, "urt er urt" - samme hvilken - hun stapper alle typer urter i feks saus. (persille + timian i bernaise, litt dill i peppersaus. er jo så godt med urter, må vite). Kjøtt skal være igjennomstekt - så det ihjelstekes til det ugjenkjennelige. Glad i halvfabrikata, alt av grønnsaker/poteter ihjelkokes, liker bare loff osv. 5
HerKommerMummi Skrevet 15. desember 2016 #9 Skrevet 15. desember 2016 En tante av meg er veldig gjerrig (de har masse penger altså). For eksempel så inviterer hun på lasagne, men når vi kommer så er det ris vi får og LITT lasagne. Altså hvem er det som presser på folk masse ris, når man inviterer til lasagne. Salat og hvitløksbaguetter er vanlig, men ris? Der er bare fordi ris er så billig. Kunne gitt mange lignende eksemlper... 10
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #10 Skrevet 15. desember 2016 På 13.12.2016 den 17.55, AnonymBruker skrev: Flere som har bekjente som aldri får det riktig til på kjøkkenet? Anonymkode: 4d0a4...44d Nei, alle mine venner og bekjente er gode på kjøkkenet. Her er det jeg som serverer den kjipeste maten. Lite fett, lite salt, lite krydret. Ikke dårlig mat, ikke lite mat, men sammenlignet med andres mat, smakløs og kjedelig. Men vi er vant til det, og vi liker den slik. Fett og mye krydder påvirker magen min, og når jeg lager maten, lager jeg mat jeg tåler, selv om den er litt kjedelig for andre. Og jeg simpelthen elsker ihjelkokte melne poteter! Anonymkode: 1c790...16e 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #11 Skrevet 15. desember 2016 Min tante (hehe, det er mye tanter her i tråden). Hun oversteker alt kjøtt. Grått og supertørt. Og hun er veldig redd for alle typer krydder. Så det smaker: Ingenting. Når jeg ble voksen, skjønte jeg fort hvorfor onkel alltid hadde salt- og pepperbøsse "stand-by" like ved tallerkenen sin. Anonymkode: 9e61d...997 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #12 Skrevet 15. desember 2016 Svigermor😛 Uff, spiser alltid litt før jeg kommer dit. Og hun er i tillegg gjerrig og serverer kun vann å drikke og billigste mat. Anonymkode: 063de...6b2 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #13 Skrevet 15. desember 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, alle mine venner og bekjente er gode på kjøkkenet. Her er det jeg som serverer den kjipeste maten. Lite fett, lite salt, lite krydret. Ikke dårlig mat, ikke lite mat, men sammenlignet med andres mat, smakløs og kjedelig. Men vi er vant til det, og vi liker den slik. Fett og mye krydder påvirker magen min, og når jeg lager maten, lager jeg mat jeg tåler, selv om den er litt kjedelig for andre. Og jeg simpelthen elsker ihjelkokte melne poteter! Anonymkode: 1c790...16e Jeg må legge til at jeg aldri har fått negative kommentarer på maten min, men siden jeg har både smakssans, øyne og selvinnsikt, innser jeg at min mat ikke er på nivå med venner og familie når det kommer til mat. Anonymkode: 1c790...16e 2
Leo Skrevet 15. desember 2016 #14 Skrevet 15. desember 2016 (endret) Moren min! Og hun vet det selv. Hadde det ikke vært for tilgang til det ypperste av råvarer (Ferskt kjøtt fra vilt, ferske grønnsaker, nyplukket sopp, bær etc.) hadde vi nok foretrukket sagmugg til middag da jeg vokste opp. Passer man ikke på blir kjøtt og fisk stekt/kokt fullstendig i stykker mens poteter knapt lar seg stikke en gaffel i. Ris etc. har tyggemotstand som blyhagl. Endret 15. desember 2016 av Leo 5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #15 Skrevet 15. desember 2016 Meg! Jeg syns matlaging er det kjedeligste i verden. "mat er mat", som en sier over her. Heldigvis liker mannen min å lage mat. Anonymkode: 4e865...133 3
Atea Skrevet 16. desember 2016 #16 Skrevet 16. desember 2016 (endret) Min mor kan lage mat men hater å stå på kjøkkenet. Heldigvis visste jeg ikke det som barn. Hun gidder for eksempel ikke sette seg inn i å lage en enkel pastasaus og når jeg er på besøk er det jeg som må stå på kjøkkenet. En venninne er av typen som inviterer på middag, og da går timene når hun sitter seg ned ved pcen. En kamerat er dyktig på kjøkkenet, men man sulter og kjenner seg tom i magen før han begynner å lage maten. En venninne, hun er dessverre død, sverget til halvfabrikata, men det var alltid sjokolade tilgjengelig. Endret 16. desember 2016 av Atea 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #17 Skrevet 16. desember 2016 Min mor var virkelig REDD for nye retter. Men etter at hun ble enke så ble lysten på ny mat vekket og siden da har det blitt masse taco, pizza, pasta, curry mm. Anonymkode: cf138...022 1
Gjest Daryl Dixon Skrevet 17. desember 2016 #18 Skrevet 17. desember 2016 Min mor... Min mor er ganske stiv og formell til alle tider, og maten preges av det. Skal være så fancy og flott, og da går utseende utover smaken. Heldigvis er hun lite på kjøkkenet, min far tar seg av alt der og har reddet de fleste middager når vi er på besøk og gjennom oppveksten.
melatonin Skrevet 17. desember 2016 #19 Skrevet 17. desember 2016 Svigermor kunne vært ambassadør for toro, knorr og andre halvfabrikata og ferdigkjøpte produkter.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #20 Skrevet 17. desember 2016 Meg selv. Jeg er ikke glad i sterk mat, og forsiktig med krydder. Svir det meste Har noen retter jeg er helt trygg på, og serverer de hvis jeg har gjester. Ellers synes jeg at jeg selv er fryktelig dårlig på kjøkkenet, og krydrer for lite. Jeg setter alltid frem krydder da, og sier fra at de bare må krydre, siden jeg har denne tendensen. Og barnet mitt sier at det jeg er flinkest til er å lage god middag Anonymkode: 290ad...c95 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå