Gå til innhold

Flax julekalender

Veslejenta

Anbefalte innlegg

Jeg har i år som i fjor kjøpt meg flax julekalender. Men jeg skjønner ikke helt hvordan de regner ut premiene.

11 snømenn gir 100 000 og 10 engler gir 50 000.

Men det er ingen premier på 50 000, og 2 kalendere som vinner på 100 000.

Så hvis man får 10 engler, så er man sikra å vinne 50 000 (3 like beløp) på samme kalender?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, det har jeg ikke lagt merke til. Du har nok rett, får man 10 engler er man sikret 100 000. Det jeg syntes var kjipt i fjor, var at jeg vant 40 kroner ganske raskt, og da skjønte jeg jo med en gang at det ikke ble noe mer. Men sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm' date= det har jeg ikke lagt merke til. Du har nok rett, får man 10 engler er man sikret 100 000. Det jeg syntes var kjipt i fjor, var at jeg vant 40 kroner ganske raskt, og da skjønte jeg jo med en gang at det ikke ble noe mer. Men sånn er det bare.

Det skal vistnok gå an å vinne flere ganger på samme kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går an, men hvis du ser på premieoversikten, så er det ingen som vinner 100 040 kroner, så når man har vunnet en så liten premie skjønner man at de store har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det står f.eks. 40 000 premier à 90 kroner, og man kan ikke vinne akkurat 90 hverken på figurene eller ved å ha tre like beløp, så den premien er satt sammen av flere små. Så jeg ser det som usannsynlig at det går an å vinne et beløp som ikke står der. Så hvis jeg skraper fram 40 kroner skjønner jeg at jeg ikke kan vinne mer enn maks 170, for det er det høyeste tallet som kan være satt sammen av i allefall en premie på 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det står f.eks. 40 000 premier à 90 kroner' date= og man kan ikke vinne akkurat 90 hverken på figurene eller ved å ha tre like beløp, så den premien er satt sammen av flere små. Så jeg ser det som usannsynlig at det går an å vinne et beløp som ikke står der. Så hvis jeg skraper fram 40 kroner skjønner jeg at jeg ikke kan vinne mer enn maks 170, for det er det høyeste tallet som kan være satt sammen av i allefall en premie på 40.

OK, da har jeg sett feil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi vinner alltid NOE på Flaxkalenderene våre... (Vi har 3 tilsammen.) Et år vant mannen tre ganger på en kalender, og jeg vant en gang på mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vant 10 kroner idag. Sånn med en gang lissom...

Jaja.. Da vinner jeg i det minste en gang til, for minstepremien er 20 kroner. Men den store spenningen forsvant litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror vi vant 100 + 50 + 25 + 25 + 25, synes det var ganske greit jeg. Holdt på og byttet inn Flaxlodd langt utover våren, kom stadig smågevinster på de nye loddene vi fikk i bytte. Men i mai en gang tok det slutt *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Har fått 8 nisser på kalenderen hittil jeg, så jeg håper på gevinst! (12 nisser gir 500 000) :ler:

Endret av Tnita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...